Ga naar inhoud


Satelliet-TV

Stel hier alle vragen over satellietontvangst


26.457 onderwerpen in dit forum

    • Sat4all vriend

    Grogorian wat zijn de voordelen 1 2

      • Sat4all vriend
    • 16 reacties
    • 7,3k weergaven
    • Sat4all vriend

    Astra 1 en 3 ontvangst in Spanje? 1 2

      • Sat4all vriend
    • 17 reacties
    • 34,6k weergaven
  1. Astra 2 ( 28 of 28.2 E)

    • 0 reacties
    • 2,9k weergaven
    • Sat4all vriend

    Waar is de Intelsat 20 gebleven ?

      • Sat4all vriend
    • 10 reacties
    • 7,7k weergaven
    • 10 reacties
    • 10,1k weergaven
    • 9 reacties
    • 16,8k weergaven
    • Sat4all vriend

    Werkt een Ziggo irdeto smartcard ook op schotel

      • Sat4all vriend
    • 3 reacties
    • 21,5k weergaven
    • Sat4all vriend

    Coax kabel TV geschikt, enkel connector aanpassen

      • Sat4all vriend
    • 10 reacties
    • 7,1k weergaven
      • Sat4all vriend
    • 4 reacties
    • 8,5k weergaven
    • 1 reactie
    • 745 weergaven
    • Sat4all vriend

    Configuratie new user 3 sat - 1 dual tuner

      • Sat4all vriend
    • 5 reacties
    • 2k weergaven
    • Sat4all vriend

    tweede tv aansluiten wie helpt?...

      • Sat4all vriend
    • 8 reacties
    • 6,1k weergaven
    • Sat4all vriend

    Nieuwe satteliet gebruiker 1 2 3

      • Sat4all vriend
    • 35 reacties
    • 11,8k weergaven
  2. Website met EPG informatie

    • 0 reacties
    • 3,2k weergaven
    • 7 reacties
    • 4,8k weergaven
  3. Satcom satellieten?

    • 4 reacties
    • 8,4k weergaven
      • Sat4all vriend
    • 19 reacties
    • 19,9k weergaven
    • 12 reacties
    • 4,8k weergaven
    • 1 reactie
    • 10,1k weergaven
    • Sat4all vriend

    Rotor uitrichten interstar gi100

      • Sat4all vriend
    • 3 reacties
    • 5,5k weergaven


  • Berichten

    • Grapje zeker of meen je dit   Om zeker te zijn dat de auto niet te licht is rijdt iedereen in de outlap over de marbels die buiten de ideale lijn liggen, dit plakken van die marbels verhoogd dan weer het gewicht van de auto. Grapje zeker of meen je dit   Om zeker te zijn dat de auto niet te licht is rijdt iedereen in de outlap over de marbels die buiten de ideale lijn liggen, dit plakken van die marbels verhoogd dan weer het gewicht van de auto. Grapje zeker of meen je dit   Om zeker te zijn dat de auto niet te licht is rijdt iedereen in de outlap over de marbels die buiten de ideale lijn liggen, dit plakken van die marbels verhoogd dan weer het gewicht van de auto. Grapje zeker of meen je dit   Om zeker te zijn dat de auto niet te licht is rijdt iedereen in de outlap over de marbels die buiten de ideale lijn liggen, dit plakken van die marbels verhoogd dan weer het gewicht van de auto. Grapje zeker of meen je dit   Om zeker te zijn dat de auto niet te licht is rijdt iedereen in de outlap over de marbels die buiten de ideale lijn liggen, dit plakken van die marbels verhoogd dan weer het gewicht van de auto.
    • OK , Ik ben geen technieker !! Maar ivm de schotel op de video , die LNB kijkt zo scheef weg !! Ik heb toch m'n twijfels of die meer gaat ontvangen !!   Dit begrijp ik volkomen !! Het brandpunt is het ontvangstpunt !!
    • Dit zijn toch echt flinke jeuk-zinnen voor mij:           Geen idee waar deze "wijsheid" van jullie vandaan komt. Het zit namelijk zo: Als je een bestaande schotel wilt vergroten, is het handig om de gebruikte parabolische kromming van de oorspronkelijke schotel zo ongeveer voort te zetten, volgens de parabool-formule: y² = 4 f x .  De brandpuntsafstand "f", is daarbij dus de graadmeter voor de kromming. Als je zodoende de kromming goed voortzet, blijft de brandpuntsafstand van alle schotelonderdelen (oud en nieuw) precies gelijk. Dan heb je dus optimaal voordeel uit je schotelvergroting, omdat alle signaal precies geconcentreerd op het (oude) brandpunt van de parabool aankomt.   Zet je de kromming niet precies voort, maar gebruik je een kromming voor een hogere of lagere brandpuntsafstand, dan zal inderdaad de LNB ergens op een gemiddelde van de oude, en de nieuwe (hogere of lagere) brandpuntsafstand moeten komen te staan. Dat kan dus verder van de schotel af zijn, of juist dichter bij de schotel! Dus dat 'verder van de schotel af moeten staan' klopt niet.   [ En ik neem aan, dat in deze filmpjes echt serieus geprobeerd is (om optimaal resultaat te bereiken) om de bestaande kromming van de 'oude' schotel voort te zetten. Anders hadden ze beter de oude, kleine schotel weg kunnen gooien, en een hele nieuwe (grotere) schotel kunnen bouwen. ]       "... als de f/D-verhouding niet veranderd"  is daarbij een rare voorwaarde, ik snap niet hoe je daarop komt. Als je een grotere ring rond een schotel bouwt, om de diameter (breedte) van het schoteloppervlak te vergroten, kan je de brandpuntsafstand f van de oude, kleine schotel niet meeveranderen (of je moet 'm flink verbuigen, maar dat zal nooit goed lukken). En als je de ring eromheen bouwt volgens bovenstaande methode (dus met de gelijke f-waarde), dan verandert de f (brandpuntsafstand) van de hele, vergrote schotel dus niet, maar de uiteindelijke diameter D dus wel. Dus bij zo'n schotelvergroting treedt altijd een verlaging van de f/D-verhouding op (f blijft gelijk, D wordt groter). De voorwaarde "als de f/D-verhouding niet veranderd"  komt dus nooit voor bij een serieus uitgevoerde schotelvergroting.     Ik hoop dat hiermee weer eens duidelijk is geworden, dat als je een schotel groter maakt, de lnb helemaal niet verder van de schotel af moet komen te staan. Integendeel, bij een serieuze schotelvergroting blijft de brandpuntsafstand (en dus ook de positie van het brandpunt) precies gelijk.    Zulke herhaalde onjuiste beweringen over het effect van het vergroten van een schotel kon ik niet onweersproken laten passeren.     Groet, A33
    • Volgens mij nog 4 punten en het Red Bull team heeft een podiumplaats. 
    • Kut , betrapt 😱 , nie' tegen ons moeke zeggen , aub !!😭
×
×
  • Nieuwe aanmaken...