Ga naar inhoud


sneeuwbanden in duitsland


Gast jeanpaul1

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Op weg naar huis stond de Polizei te controleren op winterbanden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Met zo'n classic car en sportauto moet je natuurlijk niet op de zoute autobahn gaan rijden...

die roest terwijl die rijdt

 

Ach... ik ben nu eenmaal een masochist op dat gebied. Recentelijk nog van zuid Frankrijk naar Amsterdam gereden in de MGB waarvan de verwarming op zijn best een beetje piept en zucht. En dat terwijl er een Merc S voor de deur staat (en ja ik weetr het, ik geef veeeeeeel te veel uit aan auto's maar autobezit in Frankrijk is niet duur, alleen het rijden is duur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zelfs op straat voor mijn woning stond een file heen en weer met vier Brandweerauto' s + Trauma Helicopter en wat politie karren

hedenochtend

omdat een Brikje door de As gezakt was na een glij partij op z'n zomerbanden en de stoeprand knalhard raakte

bestuurder bekneld en met trauma helicopter afgevoerd

 

enkele mobilisten moeten met dat spul rijden, enkele willen met dat spul en banden rijden

wie we hier aanspreken is de weldenkende eigenaar van het automobiel

aangepast door Tonskidutch

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wist niet, dat er op de snelweg ook stoepranden waren.

Maar vanmorgen reed er voor mij eentje, die dacht dat hij met zijn grote aso bak met winterbanden nog harder moest als ik op het gladde wegdek.

Die ging in de bocht mooi op zijn kant de sloot in.

 

Toen ik stopte om te kijken of de goede man niet gewond was, kreeg ik van hem commentaar dat ik te langzaam reed (75 op een gladde weg waar je 80 mag) en dat hij daarom in de sloot was beland toen hij mij in haalde.

Gelukkig waren er meerdere getuigen, die ook aan de politie verklaarde dat die gek veel te hard reed omdat hij dacht dat hij met winterbanden net zo hard kon rijden op een glad wegdek als midden in de zomer op een droge weg.

 

Ja dit zijn in mijn ogen hele grote aso sukkels, die zich gewoon niet aan de weers omstandigheden aanpassen.

Maarja die kunnen er eigenlijk ook niets aan doen, omdat ze het verstand hebben van een oud schaap, en denken dat ze alles kunnen en mogen met hun grote aso bak.

 

En ik moet eerlijk bekennen, dat wij ook met een paar man hebben staan te lachen om deze sukkel.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik ga er maar van uit, dat de uitzondering de regel bevestigt.

Er zijn zelfs mensen die met een mooi droog wegdek uit de bocht in de sloot vliegen, en dat zijn niet alleen de bezitters van grote aso bakken.

Daarentegen heeft bij gelijke snelheid degene met voor het weertype aangepaste banden rijdt toch een voordeel.

En daarom heeft de wetgever in zijn wijsheid besloten winterbanden verplicht te stellen bij glad wegdek, in Duitsland.

 

Afgezien daarvan, het gaat wel om je eigen veiligheid, en die van de mede weggebruiker.

 

Trouwens, waaraan het ligt weet ik niet, maar tegenwoordig gaan mijn zomerbanden 2 keer zo lang mee.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En soms ligt het ook wel aan de weg als de hulpdiensten naar een auto toegaan welke in de sloot beland was.

Dit was afgelopen week in Groningen het geval.

post-51681-0-54241600-1422647414_thumb.jpg

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zouden ze winterbanden hebben gehad?

 

Bij bovenstaand ongeval heeft de ambulance bestuurster klem gezeten met haar voet, en heeft een reddingshelikopter haar naar het ziekenhuis gebracht.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zouden ze winterbanden hebben gehad?

 

Bij bovenstaand ongeval heeft de ambulance bestuurster klem gezeten met haar voet, en heeft een reddingshelikopter haar naar het ziekenhuis gebracht.

Echt geen winterbanden, en alle drie dus niet, maar loop een willekeurige brandweer garage in en kijk naar de banden.

Dan zie je dat het in het beste geval all weather banden zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Daar zou je als werkgever in Duitsland nat mee gaan.

Wanneer je personeel dan letsel oploopt kom je er niet mee weg met 40 uur schoffelen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar zou je als werkgever in Duitsland nat mee gaan.

Wanneer je personeel dan letsel oploopt kom je er niet mee weg met 40 uur schoffelen.

All weather banden voldoen aan de "haft"

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wist niet, dat er op de snelweg ook stoepranden waren.

Maar vanmorgen reed er voor mij eentje, die dacht dat hij met zijn grote aso bak met winterbanden nog harder moest als ik op het gladde wegdek.

Die ging in de bocht mooi op zijn kant de sloot in.

 

Toen ik stopte om te kijken of de goede man niet gewond was, kreeg ik van hem commentaar dat ik te langzaam reed (75 op een gladde weg waar je 80 mag) en dat hij daarom in de sloot was beland toen hij mij in haalde.

Gelukkig waren er meerdere getuigen, die ook aan de politie verklaarde dat die gek veel te hard reed omdat hij dacht dat hij met winterbanden net zo hard kon rijden op een glad wegdek als midden in de zomer op een droge weg.

 

Ja dit zijn in mijn ogen hele grote aso sukkels, die zich gewoon niet aan de weers omstandigheden aanpassen.

Maarja die kunnen er eigenlijk ook niets aan doen, omdat ze het verstand hebben van een oud schaap, en denken dat ze alles kunnen en mogen met hun grote aso bak.

 

En ik moet eerlijk bekennen, dat wij ook met een paar man hebben staan te lachen om deze sukkel.

 

En dit gedrag merk je dus vaker op.

Ik zie het met dit weer regelmatig dat je wordt opgejut door een vaak grote auto,of een busje.

het is dan 5 uur 's ochtends en de weg is nog slecht.

Dan ga ik niet 80 rijden maar 60 of 70.

Gewoon je snelheid aanpassen aan de omstandigheden.

Ook mensen met zomerbanden moeten gewoon naar het werk toe.

Thuis blijven is geen optie.

 

Zo iemand uitlachen bij een slippartij vind ik wel te ver gaan.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ook mensen met zomerbanden moeten gewoon naar het werk toe.

Thuis blijven is geen optie.

 

 

Maar wat is dan je argument om geen winterbanden te gebruiken wanneer thuis blijven geen optie is?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Loonmatiging, hogere belasting, minder compensatie regelingen enzovoort.

De Haag was eindelijk productief zullen we maar zeggen en het besteedbaar inkomen is gekrompen.

Kortom, de broekriem moet aangetrokken worden.

Een paar winterbanden ziet men dan al snel als overbodig voor die enkele keer dat er eens sneeuw is in Nederland.

 

Winterbanden hebben gewoon geen prioriteit en als je ze wel hebt wordt je van de weg afgedrukt door asoos met winterbanden die veel te hard willen rijden.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zou ergens anders op besparen, maar niet op winterbanden. Het gaat tenslotte om je eigen veiligheid en gezondheid en die is onbetaalbaar

Stel, je gebruikt 1 stel banden in 2 jaar, wanneer je ook winterbanden gebruikt doe je met de set winter en de set zomerbanden 4 jaar.

Voor wat betreft die kosten, een eenmalige investering die je daarna voor de rest van je leven gebruikt.

 

De wetgevers in de ons omringende landen stellen ze niet voor niets wettelijk verplicht.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...