Ga naar inhoud


sneeuwbanden in duitsland


Gast jeanpaul1

Aanbevolen berichten

Een ding is duidelijk, zonder winterbanden heb je vanochtend niets op de weg te zoeken.

 

Wie ben jij om dat voor een ander te beslissen???

Ben jij als bezitter van winterbanden soms beter dam iemand zonder???

 

Zo'n opmerking komt bij mij heel erg denigrerend over ,Cees.

 Net wat Johan al opmerkte,ook als bezitter van winterbanden dien je te anticiperen op de situatie.

Winterbanden zijn geen vrijbrief om gewoon 80 te blijven rijden.

Iemand zonder winterbanden rijdt voorzichtiger met dit weer.

Moet een bezitter met winterbanden de duim opsteken als ie ziet dat iemand zonder winterbanden de auto in de prak rijdt?????

Zulke mensen zouden zich diep,ja heel diep moeten schamen.

 

Ongelofelijk zeg... :(


 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Een ding is duidelijk, zonder winterbanden heb je vanochtend niets op de weg te zoeken.

 

Wie ben jij om dat voor een ander te beslissen???

Ben jij als bezitter van winterbanden soms beter dam iemand zonder???

 

Zo'n opmerking komt bij mij heel erg denigrerend over ,Cees.

 Net wat Johan al opmerkte,ook als bezitter van winterbanden dien je te anticiperen op de situatie.

Winterbanden zijn geen vrijbrief om gewoon 80 te blijven rijden.

Iemand zonder winterbanden rijdt voorzichtiger met dit weer.

Moet een bezitter met winterbanden de duim opsteken als ie ziet dat iemand zonder winterbanden de auto in de prak rijdt?????

Zulke mensen zouden zich diep,ja heel diep moeten schamen.

 

Ongelofelijk zeg... :(

 

Het onderwerp luidt: "Sneeuwbanden in Duitsland.!".

 

De Duitse wetgever is heel duidelijk, of winterbanden/sneeuwbanden onder je wagen of je auto laten staan.

Ik vertolk dus slechts de wettelijke voorschriften.

 

https://www.google.de/search?q=gezetz+winterreifen&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=RJbDVJWKNsOv7Aa-sYG4Bw#q=winterreifenpflicht

 

Ik hoef mij dus niet te schamen.

 

Ook ANWB en aanverwante instanties geven zulke adviezen.

 

Verder heb ik tot zover ik mij kan herinneren nergens geschreven dat ik mijn duimen omhoog steek wanneer iemand zonder de juiste uitrusting onder zijn wagen daardoor schade veroorzaakt.

Ik heb zelfs Johan bevestigend geantwoord dat het voor iedereen beter is met dit weer van de weg te blijven.

 

Overigens dien je in Nederland ook je voertuig te beheersen, dat staat duidelijk verwoordt in de Nederlandse wegenverkeerswet.

Dat betekent dat wanneer het glad is, je ook in Nederland maatregelen dient te treffen om veilig te kunnen rijden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft winterbanden zou ik ook meteen voor stemmen.

 

Vanmorgen kreeg ik dus toch nog een storing (gelukkig hier vlak in de buurt) en als je dan een bestuurster langzaam over een besneeuwde weg ziet rijden met haar Twingo en vervolgens blijft steken voor een snelheidsbeperkende  verkeersdrempel. :sick:

Dan vraag je je toch wel af wat er dan zo dringend moest gebeuren om over een besneeuwde binnenweg te gaan rijden, terwijl de hoofdwegen al wel aardig begaanbaar waren, en je overduidelijk niet weet hoe je in deze omstandigheden je auto moet besturen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voor wie is deze post bedoeld Gerard?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja erg triest dat je met gewone banden denkt deel te kunnen nemen aan het verkeer onder alle omstandigheden.

En als je dan brokken maakt dan mag niemand daar om lachen. Nou ik lach daar wel om en dat blijf ik doen.

Moet gewoon kunnen zolang er alleen blikschade is :)

 

Fatsoen heeft dit geen bal mee te maken. Als iemand zich op het ijs begeeft en dan allerlei capriolen uithaalt en dan vervolgens plat op zijn snuit gaat dan lacht iedereen ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wil je gans het jaar door zonder problemen en in verschillende landen rijden leg dan All weatherbanden.Ze slijten wel iets sneller dan zomer en winterbanden maar je hoeft niet om te wisselen.Als je weinig kilometers doet is dat de oplossing.Ben je wettelijk in orde en natuurlijk moet je steeds rijden naar omstandigheden.Dit heeft niets met het type banden te maken.Enkel met gezond verstand.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Misschien nog eens met een open geest opnieuw lezen.

 

Mijn stelling is dat wanneer je wagen niet voor winterse omstandigheden is uitgerust, je vandaag niets op de weg te zoeken had, iets wat in Nederland door ANWB etc.dringend geadviseerd wordt en in andere landen wettelijk geregeld is.

Daarop heeft Toskidutch beschreven hoe vanochtend men op een terras gezeten kon waarnemen dat auto's onbestuurbaar waren en ongecontroleerd alle kanten op gleden.

Kennelijk leidde dit op het betreffende terras tot enig leedvermaak.

Dat is geen vermaak om andermans ellende, maar om mensen die willens en wetens botsautootje willen spelen.

 

Ik blijf erbij dat wanneer je wagen geen winter uitrusting heeft je die moet laten staan en niet op gladde wegen moet gaan rijden.

Dat je jezelf schade, letsel en leed berokkent is je eigen verantwoording, maar er zijn genoeg wagens welke door hun onbestuurbaarheid schade en letsel berokkenen aan derden.

Winterbanden op je eigen wagen beschermen je niet tegen weggebruikers zonder die banden, zoals Gerrit B vandaag aan den lijve kon ervaren.

 

http://www.oozo.nl/nieuws/haaksbergen/haaksbergen-dorp/12374/voetganger-gewond-na-aanrijding-door-auto

http://www.flitsservice.nl/cm_php/bv/artikel.php?id=4144

 

En Gerard, denk eens een ogenblik na over de situatie dat jou gezin op het trottoir staat en van deze wereld wordt geveegd door iemand die doordat hij op zomerbanden rijdt zijn voertuig niet onder controle heeft en  als instelling heeft:

 

Wie ben jij om dat voor een ander te beslissen???

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanaf een terras kan je echt niet zien of er winterbanden of geen winterbande onder een auto gemonteerd zijn.

Die auto met winterbanden maakt overigens dezelfde capriolen als een auto met zomer banden als het geijzeld heeft.

Ik kan me eigenlijk niet indenken wat hier over te lachen valt, het geglij al of niet met winterbanden brengt het verkeer in gevaar en dus ook de lachers die op een terras zich zitten te verkneuteren.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...