Ga naar inhoud


Triax 78 met Multiblock 4 lnb's plaatsen....duidelijke uitleg met foto's


Connexxion

Aanbevolen berichten

Vreemd, bij de M7 SAT 801 is de volgorde standaard:
Astra 19,2 op #1
Astra 23,5 op #2
Astra 28,2 op #3
Hotbird 13 op #4
Je kunt wel een andere volgorde kiezen.

De skew van elke lnb moet optimaal ingesteld worden.
Dat is voor Eindhoven:
Hotbird 13 is 6°
Astra 19,2 is 3°
Astra 23,5 is 6°
Astra 28,2 is 10°

Dat is voor Valence:
Hotbird 13 is 8°
Astra 19,2 is 6°
Astra 23,5 is 10°
Astra 28,2 is 14°
 

Dit is dus allemaal met de wijzers van de klok meegedraaid als je naar de binnenzijde van de schotel kijkt t.o.v. verticaal, niet t.o.v. de rail.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Sprietje,

 

ik kon niet wachten tot na het weekend dus heb ik het hele zaakje er weer afgehaald en alles vanaf het begin opnieuw gedaan. 

- rail gemonteerd met het gat onderaan

- de lnb's op de afstand gezet als in de handleiding

- de lnb ringen iets dikker gemaakt zodat ze strakker in de houder zitten

- de rail m.b.v. de smartphone op 10° gezet. (toch nog vrij nauwkeurig)

 

Vervolgens de M7 SAT 801, fabrieksinstellingen--> automatische installatie. Astra 1,2,3 vindt hij automatisch. Vervolgens naar LNB instellingen waar de hotbird er wel bij staat. Ik moet wel zelf opgeven op welke diseqc poort (4) dat de Hotbird aangesloten is. 

 

Na het scannen van de zenders haal ik de volgende waarden:

 

Astra 19.2        niveau:80%   signaal: 81%

Astra 23,5        niveau:78%   signaal: 81%

Astra 28,2        niveau:80%   signaal: 72%

Hotbird             niveau:78%   signaal: 74%

 

mvg,

 

tom

De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

indd geen slechte ontvangst momenteel met die venton rocket's maar het zal mij benieuwen als het regent

want ik heb dezelfde gehad en bij de minste geringste bui kon ik een boek pakken want het tv beeld kon ik vergeten

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Spuit met de plantenspuit eens wat water op de lnb's en kijk eens wat er gebeurt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedenavond,

 

omdat ik nu een testopstelling heb gemaakt op mijn balkon, moet ik de raam opzetten om de coax kabel er doorheen te doen.

Ik ga morgen eerst zorgen dat die door een gat in de muur gaat en als dat gebeurd is, ga ik de regentest doen.

 

Bij mijn vroegere schotel had ik alleen last als het echt begon te sneeuwen. Maar als blijkt dat die Ventons niet tegen regen kunnen, heb ik een flink probleem als de schotel definitief in Frankrijk gemonteerd wordt want dan hangt ie tegen een muur op 10 meter hoogte.

 

Zijn er betere vervangers voor te krijgen?

 

Iedereen uiteraard heel hartelijk dank voor het meedenken.

 

groeten, 

 

tom

De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een Triax 78 zul je met smalle lnb's moeten werken en die zijn nu eenmaal gevoeliger voor regendruppels dan gewone lnb's.

Op een Triax 88 of soortgelijke schotel, kun je wel gewone lnb's plaatsen.

Maar waarom moet die schotel 10 meter hoog hangen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedendag allen,

 

Op dit moment hangt er een schotel met een enkele duo lnb, zodanig, dat deze bijna niet opvalt. Het huis is aan de voorkant 10 meter hoog. Ik wil de huidige schotel vervangen door de Triax.

 

Ondertussen heb ik de kabel voor de testopstelling door de muur getrokken en de "regentest"  uitgevoerd. Als ik inderdaad met een plantenspuit recht op de lnb (hotbird) spriets dan valt hij even weg en komt daarna weer terug. 

Ik heb even overleg gehad met mijn leverancier en die heeft al diverse installaties uitstaan met de Venton lnb's en heeft in elk geval (sinds 23 juni hagelstorm) geen meldingen gehad van zijn klanten over het uitvallen bij regen.

Ik kan me voorstellen dat bij een flinke bui er haperingen zullen voorkomen maar dat zal de praktijk moeten uitwijzen. Ik heb gelukkig nog een testperiode van een paar maanden voordat hij gaat verhuizen.

Als het een keer flink regent hier, zal ik wel eens kijken of hij inderdaad uitvalt.

 

 met vriendelijke groet,

 

tom

De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb al de nodige van die dingen vervangen, omdat men bij regen steeds uitval had.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou alles voor de zekerheid snel ruilen voor een triax 88 en 4 keer  inverto premium quad dan weet je dat je  bij regen toch gewoon tv ken kijken

 

p.s ik ben zelf momenteel bezig met die nieuwe inverto 's essential quad lnb's

en ze doen niet onder voor de ultra

enigste nadeel je moet tule's gebruiken voor je connector te beschermen  maar voor de rest werken ze perfect

post-62112-0-23763500-1488817196.jpg

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...