Ga naar inhoud


Triax 78 met Multiblock 4 lnb's plaatsen....duidelijke uitleg met foto's


Connexxion

Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: sanderm

Kan ik het in dit topic uitgelegde systeem nou dan ook monteren op mijn schotel?


Die multi-lnb-houder van Triax is gemaakt voor Triax en zal vermoedelijk niet op jouw Funke kunnen gebruikt worden.
Als ik het goed begrijp heb je een Duobloc voor Astra1 en 3?
Daaraan kun je een 3de lnb bijhangen voor Astra 2 maar met de nodige splitter en diseqc switch. KLIK

Maar... voor de goede orde van zaken: met dit onderwerp dwalen we af van dat gestart door topicstarter (Triax met 4 lnb's). Indien je verder wil discussiêren over JOUW probleem (een lnb toevoegen aan een monobloc of duobloc), GELIEVE DAN EEN NIEUW TOPIC TE STARTEN AUB.

Gerdy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow....Ik ben zeer vereerd een compliment te mogen krijgen van de grote Tonskidutch, dank u. blush

Ik ga inderdaad maar weer verder met de vette letters omdat het helemaal niet scheeuwerig bedoeld was, het was alleen maar bedoeld om mijn antwoorden makkelijk terug te vinden.

 

Dus bij deze dan, nog even antwoord op Sanderm zijn vraag, of de Multiblockhouder op een Funk schotel past.....het antwoord is helaas nee.

Hij is echt gemaakt voor een triax schotel.

 

 

 

DM800 - DM500 - Triax 78 Multiblock

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thnx. Dat wou ik dus ff weten smile

Is er dan een andere oplossing om 3 LNB's te plaatsen op mijn schotel. Kan er naast mijn duo block nog een 3e gemonteerd worden. Die astra 2 blijft mij namelijk nog steeds interesseren.

 

Ben wat dit betreft een echte leek hoor, dus don't judge me please blush, en laat het werk allemaal doen door de satboer.

Maar het lijkt me beter (lees goedkoper misschien?) om het zelf te doen (kunnen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Connexxion en sanderm: lezen jullie dan niet?

Origineel bericht van: Connexxion
Dus bij deze dan, nog even antwoord op Sanderm zijn vraag, of de Multiblockhouder op een Funk schotel past.....het antwoord is helaas nee. Hij is echt gemaakt voor een triax schotel.

Dat werd reeds net boven jouw posting aangegeven!

 

Origineel bericht van: sanderm
Is er dan een andere oplossing om 3 LNB's te plaatsen op mijn schotel. Kan er naast mijn duo block nog een 3e gemonteerd worden. Die astra 2 blijft mij namelijk nog steeds interesseren.

Antwoord in zelfde posting!

 

Gerdy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geweldig deze tutorial! Een multifeed met 4 LNB's werkt prima op een 78cm Triax schotel (uiteraard wel met de originele Triax multifeed, de imitatieversies hebben te brede beugels voor de 78cm versie) Ook is het verstandig rekening te houden met de LNB's. Met name Alps heeft mooie smalle LNB's in het assortiment. Ik kan een dergelijke opstelling iedereen aanraden :-)

 

multifeed.jpg

 

 

Michael / PA4MW

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is goed mogelijk.

Alles binnen een boog van 20 graden, kun je met de multifeed ontvangen. Omdat de meest gunstige posities op de Astra1,2,3 en Hotbird zitten, worden deze het meeste gebruikt, maar jouw posities zijn evengoed mogelijk.

 

Zo is het ook mogelijk om 7,13,19 en 23 te pakken. Het principe met uitrichten etc blijft hetzelfde natuurlijk.

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: Connexxion
Graag gedaan.
Ik ben blij dat ik je een beetje op weg heb kunnen helpen

Kun je ook de "vette tekst" even uitzetten dat komt nogal schreeuwerig over cry


Citaat:
overigens vond ik die vette letters wel handig om als topicstarter herkenbaar te blijven


enkel hoofdletters gebruiken is naar mijn mening en volgens alle fora waar ik lees en schrijf schreeuwen...

je kunt ook je resolutie aanpassen Sjaak(k). wink
ciao

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een hele mooie post. Die 78 cm Triax heeft voldoende slecht weer reserve. Voor mij is hij echter te groot. Ik zat zelf aan een Multytenne te denken. Deze heeft natuurlijk niet zo'n goede slecht weer reserve als die 78 cm Triax.

Deze post heeft mij echter wel op een idee gebracht. Ik zit

er nu aan te denken om een 55 cm Triax met de Triax Rail te

gaan gebruiken. Dat moet volgens mij betere resultaten geven als de Multytenne. Je kan immers de LNBs zelf tunen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...