Ga naar inhoud


Triax 78 met Multiblock 4 lnb's plaatsen....duidelijke uitleg met foto's


Connexxion

Aanbevolen berichten

Ondertussen staat bij mij hier ook de Triax 78 te glimmen.

Ik heb wel de afstand tussen Astra 2 & 3 een heel klein beetje gewijzigd. Hierdoor kon ik nog een paar % winnen.

Connexxion, je handleiding kwam prima van pas, dus nogmaals m'n dank.

 

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Bambro's

Ik begrijp uit je vorige bericht dat je 2 ALPS twin LNBs gebruikt en 2 switches hebt, klopt dat?

Kun je een foto toevoegen en verder aangeven wat jouw LNB afstand is tussen ASTRA 2 en 3

DM100, DM800HD 500Gb

Open PLI

CCcam 2.1.4

Visiosat Bisatellite G4B met 4 Alps en 2 Spaun SAR 411 DiSEqC switches 4/1

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Titanium
Hallo Bambro's
Ik begrijp uit je vorige bericht dat je 2 ALPS twin LNBs gebruikt en 2 switches hebt, klopt dat?
Kun je een foto toevoegen en verder aangeven wat jouw LNB afstand is tussen ASTRA 2 en 3


Ja hoor, geen enkel probleem.
Wel dien je te weten dat ik voorlopig slechts 1 uitgang van de twins gebruik.
Qua afstanden tussen de LNB's heb ik enkel de afstand tussen Astra 23,5 & 28,2 gewijzigd van 4,8 cm naar 4,4 cm.
Voor de rest ben ik heel tevreden van deze oplossing.

pict0249.jpgpict0251p.jpgpict0252.jpgpict0250.jpg

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

daar is weinig aan toe te voegen misschien alleen de diseqc volgorde : Ik doe dat altijd zo poort 1 (a) 19,2 a1 , poort2 (b)a3 23.5, poort3©a3 28.2 , en op 4 (d) de hotbird 13 oost. Dan kun je de cds boxen ook zo gebruiken, en dat kan wel eens gemakkelijk zijn . mvg 44piet

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

wow, perfecte uitleg en heel belangrijk...afstanden!

zeker met de waardes die bereikt worden een hele goede referentie (ik stel sticky/handleiding voor, al is het alleen voor de foto met afstanden).

 

Nu mijn vraag... kan je dit ook bereiken met 2 gewone lnb's ipv Alps (smalle)? ik bedoel dan voornamelijk en astra 1 en 3 combi.

Ik heb nu zelf hotbird-astra 1 -astra 3, met links van de houder hotbird en rechts van de houder astra 1.

ze zitten tegen elkaar aan dus de hoek is 6 graden.

Ik wil zelf nog een keer (met satmeter) schuiven om te kijken of ik jouw opstelling kan krijgen, maar de experst zitten hier al!

Kan ik met 2 gewone lnb's het voor elkaar krijgen of moet ik 1 of 2 alps nemen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de 2 middelste LNB's is het aan te raden 2 smalle Alps te nemen omdat die zo dicht mogelijk tegen elkaar moeten aan zitten.

Als je 2 gewone LNB's in het midden zet word het signaal minder op Astra3 (23).

Voor de buitenste 2 kun je wel gewone LNB's gebruiken, omdat je daar ruimte genoeg over hebt.

Een smalle Alp kost 12,50 Euro dus voor het geld hoef je het niet te laten.

Heb je al zo'n Multiblock beugel ?

Heb je ook een Triax schotel, zo ja, welke maat ?

DM800 - DM500 - Triax 78 Multiblock

Link naar reactie
Delen op andere sites

dezelfde schotel en lnb houder.

alleen nog niet afgesteld op de astra 3 omdat ik daar de meerwaarde eigenlijk nooit van heb ingezien (nog steeds niet trouwens), maar goed de Hotbird is ook niet veel soeps.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Theboyk
dezelfde schotel en lnb houder.
alleen nog niet afgesteld op de astra 3 omdat ik daar de meerwaarde eigenlijk nooit van heb ingezien (nog steeds niet trouwens), maar goed de Hotbird is ook niet veel soeps.
De meerwaarde van Astra 3 is dat je heel veel nieuwe Nederlandsche zenders er bij hebt, immers alle Nieuwe Nederlandse zenders worden daar onder gebracht, zoals alle regionale, alle HD, Ere Divisie Live 2,humor tv, het gesprek, enz enz.
Op Asra 2 zitten alle Engelse zenders waar onder Sky UK en alle BBC zenders, BBC is ook gratis.
Dus ik zou ff 2 Alps halen voor de 2 middelste, Asra 1 en 3, dan kun je de Astra 2 en Hotbird met de LNB's die je nog hebt aan de buitenkanten plaatsen.
Sucses Verzekerd !!!
Vergeet ook niet om de instellingen van je Switch in het Dreambox menu op de goede volgorde te zetten.
Dus als je bv Hotbird 13 van je LNB naar poort 1 op je switch aansluit, zet je de Hotbird in je menu ook op 1.
Je zou bv 13 op 1, 19 op 2, 23 op 3 en 28 op 4 kunnen aansluiten en dan in je menu de zelfde volgorde invullen.

DM800 - DM500 - Triax 78 Multiblock

Link naar reactie
Delen op andere sites

okee het lijkt me duidelijk dat ik 2 nieuwe lnb's moet halen.

Die van mij zijn pas enkele maanden oud maar had niet gedacht om astra 1 en 3 te willen ontvangen, maar nu dus blijkbaar wel.

 

Gewoon voor het uitproberen (of mensen met ervaring); met 2 gewone lnb's gaat het dus niet lukken om astra 1-2-3 te krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super dit forum. Was anders nooit zo van de fora, maar het biedt natuurlijk wel weer een uitkomst.

 

Ik heb thuis een 98cm Funke schotel. Heb er nu nog een simpele duo LNB op voor de astra 1 en 3.

Nu wil ik graag de BBC ook kunnen ontvangen. Heb even door dit topic heengebladers. De meeste mensen hier, tenminste zo lijkt het mij :/, hebben 78cm.

Kan ik het in dit topic uitgelegde systeem nou dan ook monteren op mijn schotel?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...