Ga naar inhoud


Is er een wijziging bezig met codering?


_Bartje_

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: iRuud
Origineel bericht van: Amager95
Zaterdag een programma's opgenomen op één (VRT). Staat ongecodeerd op de schijf, maar wat ja?
Ja het is nu niet meer te bekijken.


Asl het ongecodeerd op je HD staat en je kunt het niet bekijken dan is er wat mis met je ontvanger.
Of is het toch gecodeerd?


het wordt wel gecodeerd opgenomen, maar het coderingsicoontje is in het groen dat het dus ongecodeerd te zien is, beter gezegd zou moeten zijn.

sterker: het wordt opgenomen terwijl de zender gewoon op één stond, dan moet het dus gewoon vrij te ontvangen zijn/blijven.

maar die luxemburgse badgasten hebben dus weer eens lopen te klooien met de codering, ook al staat het op groen, het is dus rood, en daarom werkt het decoderingsprogramma'tje ook niet, want die denkt logischer wijze dat het al op groen staat en dus ongecodeerd is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

  • Reacties 161
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik reageer in deze oude draad,omdat er net als in 2009 een probleem is met het Standaard-pakket in combinatie met HD-zenders.

 

Na de overgang naar Mediaguard-3 is er in de loop van 2010 een speciale kaartwisselsite gekomen :

 

http://www.canaldigitaal.nl/hdkaartwissel/

 

Van de week probeerde ik in te loggen met mijn correct geregistreerde gegevens, maar dat lukte niet.

Vervolgens via de mail contact opgenomem met CanalDigitaal. In de reactie hierop beweerde ze dat deze site alleen maar bedoeld is voor mensen die een betaald pakket afnemen. Sterker nog, Ze willen mijn kaart niet omruilen.

 

 

Dit kan nooit de bedoeling zijn, Net als in 2009 ga ik contact opnemen met de NPO. Ik hou jullie op de hoogte.

 

 

 

Mailwisseling met CanalDigitaal :

 

 

 

 

 

 

U hebt op 11-9-2011 om 21:43:53 de volgende vraag aan ons gesteld:

 

Goedenavond,

 

Graag wil ik mijn Irdetokaart (nr. XXXXXXXXXXX) omruilen voor een MediaGuard 3 smartcard.

 

Het pakket dient NIET te wijzigen, Ik wil dus alleen het Standaardpakket-NL houden. (Nederland 1,2 en 3, maar dan ook in HD)

 

Deze kaartwissel lukt mij niet via de site canaldigitaal/HDkaartwissel. Mijn ingevoerde gegevens worden niet herkend.

 

Kan ik de kaartwissel op deze manier aanvragen ?

 

(Uiteraard moet mijn andere kaart (MediaGuard 2) gewoon actief blijven.)

 

Met vriendelijke groet,

XXXXXXXXXXXX

 

Ons antwoord op de door u gestelde vraag is:

 

Om in aanmerking te komen voor een kaartwissel dient u een betaald pakket van CanalDigitaal te hebben. Dit is tevens de reden waarom u niet in kunt loggen op de website www.canaldigitaal.nl/hdkaartwissel. De enige mogelijkheid op dit moment om een mediaguard 3 smartcard te krijgen bij ons is om een betaald pakket van CanalDigitaal aan te gaan.

 

Wanneer u het basis pakket actief zet krijgt u automatisch een nieuwe smartcard toegestuurd.

 

Onze excuses voor het ongemak.

 

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Klantenservice CanalDigitaal

 

 

Meer informatie of antwoorden op veelgestelde vragen kunt u nalezen op Veelgestelde vragen & antwoorden

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, je kan met je Irdeto kaart Nederland 1,2 en 3 kijken.

Er staat nergens dat ze je dat in HD moeten aanbieden.

 

Volgens mij moeten Irdeto abonnees ook betalen voor een Seca 3 kaart, tenzij ze een HD abbonnement afsluiten.

 

Bij de omschakeling van Irdeto naar seca voor abonnees diende er indertijd afhankelijk van het pakket een oplopende vergoeding voor de omruil betaald te worden.

 

Wie daarvoor niet wilde betalen, kon Irdeto blijven bekijken, maar er werd wel duidelijk gemaakt dat alle nieuwe programmas uitsluitend in Seca zouden worden gecodeerd, en niet meer beschikbaar kwamen voor Irdeto.

Ik denk dat ze met sd doorgifte van Ned 1,2,3 voldoen aan hun verplichtingen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De wetgever heeft volgens mij bepaald dat de publieke programma's vrij beschikbaar dienen te zijn.

 

Via Digitenne is er ook geen HD ontvangst mogelijk, maar ik zie zo snel nog niet het recht daardoor ontstaan dat je dan gratis een kabel van pakweg een Ziggo of UPC kan verlangen met alleen de 3 publieke zenders in HD.

 

Waarom zou Canaal Digitaal je dan wel de infra structuur gratis moeten geven voor de ontvangst van datzelfde programma in HD.

Ik vind het al heel wat, dat de 3 HD zenders in FTV zijn.

 

Andersom gesteld gaan dan de betalende abonnees die kaarten sponseren, het geld moet ergens vandaan komen!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
De wetgever heeft volgens mij bepaald dat de publieke programma's vrij beschikbaar dienen te zijn.


Nou Cees, Noordzee heeft al eerder bereikt dat de Publieke HD zenders weer terug FTV zijn gekomen.
CanalDigitaal is hier al eerder door de PO terug gefloten toen CanalDigitaal de HD zenders van de PO niet meer gratis wilde doorgeven en de HD zenders van de PO in een betaalpakket wilden stoppen.
Dit alles natuurlijk om over de rug van de belasting betalers een duurder abonnement af te kunnen sluiten.

Ik ben dan ook zeer benieuwd naar de reactie van de PO op dit punt.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor, we hebben het hier over de HD kanalen van de PO.

De PO HD kanalen op een seca3 kaart werden uitgeschakeld door CanalDigitaal.

De PO heeft CanalDigitaal terug gefloten -met dank aan Noordzee- en de PO HD kanalen zijn vanaf die tijd weer gratis te ontvangen op een seca3 kaart.

Nu is gratis natuurlijk nooit gratis, we betalen dit met z'n allen via de belasting.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels heb ik goed nieuws te melden :

 

Gisteren kreeg ik meteen een reactie terug van Marco Slik van de NPO (Kees Noort is inmiddels met pensioen gegaan.)

Zij gingen contact opnemen met CanalDigitaal.

 

En vandaag kreeg ik een reactie van CanalDigitaal.

 

Ik kom alsnog in aanmerking voor een kaartwissel naar Mediaguard 3.

Wel tegen een vergoeding van € 39,00.

Hier ben ik op ingegaan, dus binnenkort zal ik de kaart wel ontvangen.

 

 

Wat betreft de overeenkomst waar jullie het over hebben, Deze overeenkomst betreft wel degelijk ook de HD-kanalen.

 

Nu ben ik redelijk goed bekend met de regels en afspraken in deze materie.

Ik vraag mij echter af hoe de reactie van CanalDigitaal is naar "Henk en Ingrid"....

Voorlopig kom je op de kaartwisselsite niet in aanmerking voor een kaartwissel met je Irdeto-kaartnummer.

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een HD abonnement kost Euro 5,- per maand, en dan wordt je kaart gratis gewisseld.

 

Tenzij je absoluut geen RTL en Co wilt kijken (waar ik mij best wel wat bij kan voorstellen) is een HD abonnement anders toch het overwegen waard.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inderdaad geen behoefte aan de RTL en SBS zenders.

Die hebben we al een aantal jaar niet meer, Mis je niets aan....

 

Verder is een HD-abonnement niet (meer) los af te sluiten zonder een ander betaald abonnement.

Bij de start van dit pakket is dit een paar weken mogelijk geweest. Toen ze daar achter kwamen hebben ze die mogelijkheid snel geblokkeerd.

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt inderdaad, ik heb hier nog een family sd pakket en verdom het om voor 5 euro extra de hd versies erbij te nemen.

Ik wacht wel, ze faseren die SD vanzelf uit en zetten de HD ervoor in de plaats.

 

Mooi om te horen dat CDS je nu alsnog een andere kaart gaat aanbieden voor een kleine bijdrage van jouw kant.

 

Veel kijkplezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste stap naar integratie (en vervolgens opheffing SD) is door CDS allang gezet.

Kijk maar eens hoe de pakketten inmiddels heten.

 

En de prijzen, die liggen dus nu al vast en worden allang bererekend.

 

Wachten op een droommoment kan altijd natuurlijk, maar je wordt vanzelf weer wakker door de realtime bedragen. laugh

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...