Ga naar inhoud


sky italia(emulatoren uitgeschakeldt)


Aanbevolen berichten

ook de nieuwe kaarten zijn te sharen,maar er lag weer eens een verrassing op de deurmat vandaag .je abonnenement wordt door sky italia opgezegdt vanwege illegaal gebruik van de smartcard in een niet orignele decoder(de skybox dus)we moeten eind juli de skybox ingeleverdt hebben in een skycenter.

ze worden met de dag gekker hier in italie

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 69
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: marcelitalia
ook de nieuwe kaarten zijn te sharen,maar er lag weer eens een verrassing op de deurmat vandaag .je abonnenement wordt door sky italia opgezegdt vanwege illegaal gebruik van de smartcard in een niet orignele decoder(de skybox dus)we moeten eind juli de skybox ingeleverdt hebben in een skycenter.
ze worden met de dag gekker hier in italie

Lijkt me erg onwaarschijnlijk. Hoe wil je dit bewijzen, ze hebben geen poot om te staan.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

"La informiamo che abbiamo verificato un utilizzo illecito della smart card n°... a Lei intestata e abbiamo quindi predisposto la chiusura dell'abbonamento che pertanto cesserà alla fine del mese in corso.

La invitiamo a riconsegnare il decoder, la smart card, il telecomando ed eventuali accessori entro 30 giorni dalla chiusura dell'abbonamento recandosi presso lo Sky Service a Lei più vicino"

 

dit is de werkelijke tekst.vanwege het illegaal gebruik van de sky kaart in een niet skybox .wordt het abonnement opgezegdt

brief lag gister aangetekendt op me deurmat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tekst plakken kan iedereen... scan 'm liever in. Wie weet is de brief wel nep.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Citaat:
ook de nieuwe kaarten zijn te sharen,maar er lag weer eens een verrassing op de deurmat vandaag .je abonnenement wordt door sky italia opgezegdt vanwege illegaal gebruik van de smartcard in een niet orignele decoder(de skybox dus)we moeten eind juli de skybox ingeleverdt hebben in een skycenter.

ze worden met de dag gekker hier in italie

 

Ik ga ervan uit dat je die brief echt hebt gekregen en laat me gedachten erover gaan.

 

Hoe kunnen ze aan deze beschuldiging komen?

 

Je bent zo "slim" geweest om je persoonlijke data te sharen in bijv een spidershare. Dan hebben ze op een of andere manier toegang gehad op deze share. Ze hebben dan op een illegale manier informatie gehaald. Volgens mij mag dat in de EU niet.

 

Of ze hebben in hun codering een stukje data zitten wat informatie stuurt naar hun waarin blijkt dat je kaart in een niet gecertificeerde decoder zit. Maar dat zou een inbreuk zijn op je privacy.ook niet legaal.

 

Of er wordt naar hun een stukje data gestuurd als de kaart via via op een netwerk is aangesloten. Een andere manier om te weten dat een kaart geshared wordt is er niet. Het is immers altijd eenrichtingsverkeer bij dvb-s.

Zij kunnen nooit weten of jij de kaart in een share hebt zitten of zelfs in een andere decoder dan zij willen. Ze zullen hoe dan ook een terugvoer moeten hebben op de een of andere manier. En ook dat is een inbreuk op je privacy.

 

Of het is een "lucky guess" wat ze regelmatig naar abonnees sturen om een reaktie uit te lokken.

 

Maw ze hebben geen poot om op te staan. Zij zullen moeten aantonen hoe ze aan hun verdenking komen. Is het een van bovenstaande dan zijn ze strafbaar en als jij altijd netjes betaald heb zijn ze verplicht om je kaart gewoon open te laten.

Ik zou de decoder en kaart dus niet inleveren en ze zelfs someren om het abbo door te laten lopen zolang ze niet met bewijzen komen.Want de bewijslast ligt niet bij jouw maar bij hun.Laat ze maar vertellen waar hun beschuldiging van komt.

 

En laat het ons ook even weten want ik ben wel benieuwd hoe ze aan hun beschuldiging komen.

 

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niemand is hier strafbaar; het leveren van een dienst tegen betaling is een burgerrechtelijke zaak. Bij het burgerlijk recht bestaat geen onrechtmatig verkregen bewijs, als Sky erachter komt dan kan dat (als het contract daar een voorziening voor heeft) een geldige reden zijn het contract op te zeggen.

 

Wel kan het zijn dat de opsporingsactviteiten zelf onrechtmatig of zelfs strafbaar zijn, maar dat is dan een aparte zaak die je moet gaan voeren los van de onenigheid over het opzeggen van een abonnement.

 

Een briefje verontwaardigd briefje terug sturen dat naleving van het contract door Sky eist lijkt me de beste weg. Als Sky van mening is dat het contract geschonden is moeten ze dat maar aantonen, is jouw toonaard. Sky moet dan met bewijzen over de brug komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Matchless
Of er wordt naar hun een stukje data gestuurd als de kaart via via op een netwerk is aangesloten. Een andere manier om te weten dat een kaart geshared wordt is er niet. Het is immers altijd eenrichtingsverkeer bij dvb-s.

dit heeft me aan het denken gezet - zo'n kaart is feitelijk een kleine cpu. Zou het mogelijk zijn dat men (verborgen) netwerk voorzieningen heeft ingebouwd, die kunnen zien of er een opening naar het internet aanwezig is, en vervolgens een verwittiging sturen naar een centrale sky server ?

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jean-Claude
Origineel bericht van: Matchless
Of er wordt naar hun een stukje data gestuurd als de kaart via via op een netwerk is aangesloten. Een andere manier om te weten dat een kaart geshared wordt is er niet. Het is immers altijd eenrichtingsverkeer bij dvb-s.

dit heeft me aan het denken gezet - zo'n kaart is feitelijk een kleine cpu. Zou het mogelijk zijn dat men (verborgen) netwerk voorzieningen heeft ingebouwd, die kunnen zien of er een opening naar het internet aanwezig is, en vervolgens een verwittiging sturen naar een centrale sky server ?

Dat zou je dan onmiddellijk terug kunnen vinden in één van je logfiles.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jean-Claude

dit heeft me aan het denken gezet - zo'n kaart is feitelijk een kleine cpu. Zou het mogelijk zijn dat men (verborgen) netwerk voorzieningen heeft ingebouwd, die kunnen zien of er een opening naar het internet aanwezig is, en vervolgens een verwittiging sturen naar een centrale sky server ?


Dat zou me erg sterk lijken, het zou namelijk medewerking vereisen van de softcam, dat is de enige applicatie die met de kaart praat, en de softcam zou de kaart dan in staat moeten stellen met servers van Sky te praten. Dat softcamprogrammeurs zoiets inbouwen lijkt me erg merkwaardig.

Overigens is de beschulding in de brief het gebruik in een niet-Sky-ontvanger en niet kaartdelen. Als men daadwerkelijk bewijs had van kaartdelen, dan had men gewoon naar de politie kunnen stappen, want dat is verboden. Op zijn minst zou men in de brief melding gemaakt hebben van de straffen die erop staan.

Omdat men alleen melding maakt van een vreemde ontvanger, zit ik niet direct te denken dat er kaartdelen is waargenomen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ok, maar hoe weten ze dat die kaart in een vreemde ontvanger zit, tenzij die kaart op één of andere manier een melding heeft kunnen sturen.

kan de kaart rechtstreeks het "lokale" os aanspreken, of moet alles inderdaad via de softcam gebeuren ?

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Lijkt me erg onwaarschijnlijk. Hoe wil je dit bewijzen, ze hebben geen poot om te staan.

Zeker kun je dit bewijzen... Je moet immers een skybox laten zien... En als je die hebt laten zien dan heb je bewezen dat je die ook hebt...

[edit]
Maar ik had niet goed gelezen. Je moet alles terug sturen... Ik zou het er ook op aan laten komen en een schriftelijk reageren dat je de kaart in een SkyBox gebruikt en vermelden dat je geen andere box hebt omdat de kaart daar niet in kan werken en de Skybox ook verplicht is... En dat je heel graag Sky wilt behouden... Enz... En als je het niet kan behouden je een schadevergoeding (vraag al je reeds betaalde kosten, aanschaf ontvanger, kaart en abonnements geld terug, plus aanschaffen nieuwe apperatuur en een vergoeding voor de zenders die je anders niet kunt ontvangen).

Ach ja als je een nieuwe kaart hebt gehad en de oude hebt teruggestuurd, dan zouden ze de oude kaart misschien hebben geanalizeerd (ECM counter????). Het is slim dat als je de kaart terugstuurt dat zo te doen dat hij bij de post kwijt is geraakt ;-)
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...