Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 2


Bigfoot

Aanbevolen berichten


@ Drs.

 

Wat betaal je voor een biertje daar aan het strand ?

 

Salu2, D.Quijote

 

Hangt er een beetje af waar je heen gaat. Aan publieke stranden is geen alcohol te krijgen. Ga je naar een hotel aan het strand en gebruikt hun faciliteiten, lig-stoel, handdoeken, douche, dan kost een gemiddeld biertje AED 30,- tijdens happy hour. Dat is rond de €uro 6,- Maar dat is wel een halve liter. En je krijgt er zoveel je maar wilt nootjes en chips bij. Dat is niet echt spot-goedkoop maar je zit wel aan het strand van Dubai en niet aan het strand van Bloemendaal. :D

Verder heb in een Rotana Rewards Card waarmee ik bij alle Rotana Hotels 20% korting krijg op drank en 50% op eten...ook aan het strand.

Die kaart kost AED 950,-  ( Euro 194,-) per jaar maar die heb ik er al lang uit. Je krijgt er ook kortingen mee op overnachtingen, upgrades, internet, beach/health-club, een voucher voor dineren ter waarde van AED 250,- en weet ik veel wat nog meer. En krijgt rewards punten (een soort airmiles) als je er gebruik van maakt.

Dus als het even kan, ga ik als ik wil relaxen naar een Rotana hotel aan het strand. Ook omdat je dan kan valet parken..dan heb je geen stress om de auto ergens kwijt te raken.

 

Of ik ga ook wel af en toe naar de Barasti Beach Bar aan Jumeirah Beach: http://www.barastibeach.com/

Dat is zo´n typische trend bar..erg gezellig...een leuk strand met uitzicht op the Palm. Daar kost een bier 0,5 liter AED 26,- dat is €uro 5,30. Je krijgt dan Heineken, Fosters, Carlsberg of Perroni. Ik geloof niet dat dat echt duur is. Er is life muziek daar. Gratis parkeren, altijd plaats. Ik kan er zelfs te voet heen maar neem toch liever de auto want lopen is me te warm.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier mooi weertje , nu 22 graden en zon , wel wat bewolking. Maar voor mij is dit best aangenaam.

 

Ik heb ooit eens een hittegolf van 42 graden en meer meegemaakt op Rhodos , was gewoon niet de doen. Iedereen bleef binnen in de koelte , zelf de Grieken. Daar heeft en mens niets aan en is bovendien helemaal niet gezond.

 

Drs. Ijzerbout mag daar gerust zitten met zijn biertje. Bij 45 graden is dat na enkele minuten zo lauw als iets . Nee , geef mij maar dit weer. :grin:

 

En na de aperitief op mijn terras , ga ik nu genieten van een lekkere zalmmoot op de BBQ en een fris wit Frans wijntje.

 

Smakelijk !

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Drs. Ijzerbout mag daar gerust zitten met zijn biertje. Bij 45 graden is dat na enkele minuten zo lauw als iets . Nee , geef mij maar dit weer.

 

Klopt. Het bier wordt snel lauw. Maar daar is wat aan te doen. Je gaat binnen het bereik van een buiten-airconditioner blower zitten. Op een terras staan er zo een stuk op 6 van die dingen en het is lekker koel buiten.

Een tweede mogelijkheid is het bier zeer snel te drinken dan wordt het niet warm..of je vraagt een bak met ijs en zet daar je glas in.

 

Alles beter hier dan maanden lang in kloten weer kou en regen te zitten die maar niet ophoudt. :D  :D

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Ik heb ook het liefst overdag zo'n 40 graden

 

 

 

 

 

19 graden 's morgens en zo'n 21 's middags, dat is wat mij betreft meer dan genoeg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de website van het AD staat dat door de hitte van vandaag automobilisten muurvast stonden op de afsluitdijk omdat de brug door de warmte uitgezet was. Pas nadat de brug met water gekoeld was kwam er weer beweging in. Het is eigenlijk ook te warm om dit stukkie te typen maar vooruit :grin:

Dm8000-Newnigma \\ Big-Bisat \\ West: 5/0,8 Oost:4,8/9/13/19,2/23,5/28,2/42 \\ Ziggo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee Don, niet op het zuid-oosten. Onze achterburen hebben een schotel hangen en die wijst idd precies de andere kant op. 

Ik zou me er trouwens ook eerst in moeten verdiepen hoor, heb nl geen idee wat het als extra toevoegt aan de zenders die we nu hebben.

Het aanbod via de kabel is tegenwoordig toch ook al vrij groot ? Je ziet wel, ik ben een enorme leek op dat gebied :D

Voordat we kabel-tv hadden, (ik denk ergens jaren 80) hebben we er wel ééntje gehad. En ik weet nog dat ik toen heel graag naar een Engelse zender keek, volgens mij Sky One (kan dat ??).  

 

(Sorry, wel wat off-topic...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niets te klagen voor de pensionado's aan de Costa Calida in Spanje.

Niet boven de 32 graden, lekkere zeewind, de airco is dus nog niet nodig en zolang het zwembadwater rond de 30 graden is, is het prima vertoeven.

Nee 43 graden zoals bij Sheik IJzerbout hoeft voor mijn niet evenals 40 graden in Sevilla in Spanje ook niet.

post-60869-0-06169300-1373035526_thumb.png

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd. heerlijk weer om in de tuin te werken. Hier de ganse dag bewolkt met nu en dan zon. voor het ogenblik 21° graden en een lekker zonnetje. :)

 

Dus deze vooruitzichten van mijn woonplaats , gekregen via email van een grote beenhouwerijketen ( Ren.....) , jullie weten wel , klopt van geen kanten. Ik denk dat  hun BBQ voorraad uit de winkel moet. :grin:

 

@ Sprietje : zou die beenhouwerijketen zich vergist hebben en de weerkaart van de Costa Colida meegestuurd hebben. :D

post-37533-0-63672800-1373036421_thumb.jpg

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Crazy Sat, die mannen van R. bakken ze wel bruin ... :D

maar inderdaad , hier ook de ganse dag een hardnekkig wolkendek.

Maar terwijl ik dit typ komt de zon er net een beetje door: er is dus nog hoop.... 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...