Ga naar inhoud


Astra 19.2 en Astra 23,5 voor 2 gebruikers op één schotel


Michel

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

* Dit is een aangepaste tekening van Gerdy.

Het kan overigens tegenwoordig ook eenvoudiger met een CanalDigitaal Duo LNB.

a1+3_voor_2_gebruikers.jpg

lnbduo-500x500.jpg

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Twee Vraagjes over deze tekening:

 

In de bovenste configuratie staat dat je een Twin of Quattro LNB moet gebruiken, ik neem aan dat hier quad bedoeld wordt ipv Quattro.

In de onderste configuratie staat een twin Diseqc met tussen haakjes beter, wist niet dat deze bestonden en vraag me af wat het verschil is en waarom deze beter zijn?

 

Grtz

VU+ DUO (VTi 5.1.0)
DM500HD (Openpli)
Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |

Link naar reactie
Delen op andere sites

Losse lnb's met diseqc zijn in ieder geval op elke afmeting schotel te gebruiken en zijn maximaal in te stellen.

Een duoblok is gekoppeld aan een 60 of 80 cm schotel. Er zijn dus 2 duoblok-uitvoeringen.

 

Een kant-en-klaar duoblok lijkt handig, maar heeft zo zijn beperkingen. Die heb je met losse lnb's, multirail- of -klem en losse diseqc niet.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Losse lnb's met diseqc zijn in ieder geval op elke afmeting schotel te gebruiken en zijn maximaal in te stellen.

Een duoblok is gekoppeld aan een 60 of 80 cm schotel. Er zijn dus 2 duoblok-uitvoeringen.

 

Een kant-en-klaar duoblok lijkt handig, maar heeft zo zijn beperkingen. Die heb je met losse lnb's, multirail- of -klem en losse diseqc niet.

 

Ik zie de relatie met mijn vragen niet Eduard07?

VU+ DUO (VTi 5.1.0)
DM500HD (Openpli)
Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het antwoord op de vraag van druup:

Het betreft de duo-lnb quad uitvoering, niet de quattro. Je hebt voor een duo-lnb quad dan wel twee van deze 5/2 switches nodig.

Het is niet beter. Verschillende merken verkopen deze 5/2 diseqc-switch, niet Spaun en Triax. Er is veel moeilijker aan te komen en de verliezen liggen hoger dan bijv. een Spaun 2/1 diseq-switch.

Het voordeel is wel dat je voor een duo-lnb twin maar één switch nodig hebt i.p.v. twee 2/1 switches en dat je er ook een terrestrial (digitenne) of kabelaansluiting op aan kunt sluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het antwoord op de vraag van druup:

 

Het betreft de duo-lnb quad uitvoering, niet de quattro.

 

Ik bedoelde de tekening Sprietje daar staat ten onrechte quattro.

 

Je hebt voor een duo-lnb quad dan wel twee van deze 5/2 switches nodig.

Het is niet beter. Verschillende merken verkopen deze 5/2 diseqc-switch, niet Spaun en Triax. Er is veel moeilijker aan te komen en de verliezen liggen hoger dan bijv. een Spaun 2/1 diseq-switch.

Het voordeel is wel dat je voor een duo-lnb twin maar één switch nodig hebt i.p.v. twee 2/1 switches en dat je er ook een terrestrial (digitenne) of kabelaansluiting op aan kunt sluiten.

 

Nou het is een switch waar ik nog niet eerder van gehoord had, sterker nog zelfs met een beetje googlelen kom ik maar weinig info tegen.

 

Mijn conclusie is dat dit plaatje de beginnende satelliet liefhebber behoorlijk kan misleiden... onderstaand plaatje is m.i. duidelijker:

post-31572-0-84596900-1351283973_thumb.jpg

aangepast door druup

VU+ DUO (VTi 5.1.0)
DM500HD (Openpli)
Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...