Ga naar inhoud


[Computer] 2014 einde van ondersteuning Win XP


Sjattuh

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Nu.nl

Microsoft trekt in 2014 stekker uit Windows XP

Laatste update: 12 juli 2011 15:51 info.

AMSTERDAM – Windows XP zal over drie jaar, in 2014, alle ondersteuning verliezen en dus onveilig worden. Momenteel draait 51 procent van alle computers op het besturingssysteem.

Dat meldt Stephen Rose, topman bij Microsoft, in een blog.

Windows XP bestaat inmiddels tien jaar en zal nog drie jaar ondersteund worden. Dan is het voor Microsoft echter genoeg geweest. Ook derden die software ontwikkelen voor computers zullen dan geen nieuwe versies meer uitbrengen voor het systeem, waarschuwt Rose.

Windows 7

Na Windows XP kwam Windows Vista dat voor veel problemen zorgde en door veel consumenten en vooral bedrijven genegeerd werd. Microsoft herpakte zich echter met Windows 7 dat verkooprecords heeft gebroken.

Inmiddels zijn binnen twee jaar vierhonderd miljoen licenties voor het besturingssysteem verkocht.

XP populair

Toch is Windows XP nog erg populair, het draait op ongeveer 51 procent van de computers wereldwijd. De populariteit van XP werd al eerder duidelijk toen de ondersteuning voor bepaalde Service Packs werd opgezegd.

Sinds 13 juli wordt Windows XP Service Pack 2 niet meer door Microsoft voorzien van de benodigde updates. In Nederland werken echter nog 800.000 mensen met de verouderde versie van Windows XP, zo bleek in maart 2011.

Windows 8

Microsoft verwacht dat XP over drie jaar echter een stuk minder populair is. Deze verwachting lijkt gegrond vanwege de opkomst van Windows 7 en de verwachte lancering van Windows 8 in 2012. Tegen 2014 is het bedrijf waarschijnlijk al bezig met een nieuwe versie van het besturingssysteem.

Hoe Microsoft gebruikers wil laten overstappen van XP naar Windows 7 of straks Windows 8 is echter niet bekend. Momenteel is Windows 7, ondanks de goede verkoopcijfers, goed voor 27 procent van de totale markt.

Vooral zakelijke gebruikers zijn huiverig over te stappen omdat zich in het verleden problemen hebben voorgedaan bij het updaten naar Windows XP.


Bron: Nu.nl
Auteur: Colin van Hoek
------------------------------------------------

Valt nog mee.

Maar vooral leuk dat ze inmiddels 400.000.000 Windows 7 exemplaren hebben verkocht (27% van de markt), nog steeds 51% van alle PC's op XP draaien en er nog steeds mensen zijn die denken dat Microsoft 'eraan gaat'.

Ze hebben met XP en Win7 nog steeds 78% in handen en dan kom Vista er nog bij. Laat dit nog 10% zijn... zijn ze wel achteruit gegaan met een paar jaar terug toen ze nog dik 92% in handen hadden. laugh

Ik zou hoe dan ook willen zeggen voor al onze Trekkies:

Resistance is futile...

(hummm iets van weestand bieden is onbegonnen werk)

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Waar Microsoft geen rekening mee gehouden heeft is dat veel verouderde computers, maar volgens de gebruiker wel voldoen, niet eerder zullen overstappen dan dat het apparaat stuk is.

 

Ik vraag me wel af of er een laatste update CD-Rom / DVD-Rom komt om de missende delen die niet op Windows XP (pro) 1 en SP2 CD-Rom staan, om maar niet te vergeten SP3 die volgens mij niet op CD-Rom staat als volledig eind product aan te bieden, er is tenslotte voor betaald. Een eind CD-Rom / DVD-Rom zou dus wel op z'n plaats zijn als ze stoppen met ondersteunen.

 

Ik verwacht dat na(ast) Windows 7, de markt voor Linux groter zal worden dan Windows met hun dure pakketten.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh
Maar vooral leuk dat ze inmiddels 400.000.000 Windows 7 exemplaren hebben verkocht (27% van de markt), nog steeds 51% van alle PC's op XP draaien en er nog steeds mensen zijn die denken dat Microsoft 'eraan gaat'.

Ze hebben met XP en Win7 nog steeds 78% in handen en dan kom Vista er nog bij. Laat dit nog 10% zijn... zijn ze wel achteruit gegaan met een paar jaar terug toen ze nog dik 92% in handen hadden. laugh

Hoeveel licenties denk jij dat er zijn verkocht voor PC's waar al een licentie voor verkocht was? Ik denk dat er heel veel mensen een licentie hebben gekocht van Win7 omdat hun Vista gewoon waardeloos was...
Zelfde geldt voor vele bedrijven. Ze kopen nieuwe hardware waar M$ de fabrikant heeft verplicht (ok, bijna verplicht) een licentie van een Windows versie bij te leveren, terwijl het bedrijf reeds een licentie heeft voor b.v. XP.
Mijn werkgever koopt Dell machines, bij iedere machine komt standaard een licentie van de laatste versie van Windows (omdat zonder licentie kopen duurder is!) terwijl ze al een service contract hebben met M$ voor alle machines. In dat contract zit dus een licentie voor iedere PC in gebruik...
En zo zijn er veel bedrijven...
Dus het is heel erg lastig om inzicht te krijgen hoeveel licenties er daadwerkelijk in gebruik zijn. De verkoop cijfers vertellen echt niet het hele verhaal!

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als overstappen naar een nieuwe versie van het besturingssysteem nou eens wat gemakkelijker zou zijn, dan zou ik het allang gedaan hebben... zucht...

 

Ik heb nu Vista draaien. Ben er niet zo tevreden over, maar ik heb totaal geen zin om van alles opnieuw te installeren, en uren bezig te zijn met uit te zoeken waarom iets niet lukt.

 

Maar neem daarnaast eens mijn iPad: Die kreeg ik met versie 3. zoveel, nu draait versie 4.3.3 en geen enkele herinstallatie heeft mij extra werk gekost.

 

T B

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh
er nog steeds mensen zijn die denken dat Microsoft 'eraan gaat'.

Ze hebben met XP en Win7 nog steeds 78% in handen en dan kom Vista er nog bij. Laat dit nog 10% zijn... zijn ze wel achteruit gegaan met een paar jaar terug toen ze nog dik 92% in handen hadden. laugh

Ik zou hoe dan ook willen zeggen voor al onze Trekkies:

Resistance is futile...

(hummm iets van weestand bieden is onbegonnen werk)


Beetje zonde dat je Star Trek misbruikt om Windows te promoten wink Sorry, maar bij mij liggen ze al lang buiten. Werken op een Microsoft besturingssysteem blijft een hel.

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

die veiligheidsupdates installeer ik sowieso niet.Meer problemen dan gewoon mijn versie met SP3.Ik draai ip daarvan een goede antivirus en firewal.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

het was echt nieuws toen men aankondigde HET nog langer te ondersteunen!

dat men het nu m.b.t. de ondersteuning stopt is eigenlijk evident na zoveel jaar en voor mij nu niet tragisch nieuws.

 

je mag blij zijn dat je tot 2014 zonder geinfecteerd te raken het uithouden kan op XP.

en ook dat alle proggies met jouw mee, opweg naar de toekomst, blijven draaien.

 

als je bedenkt dat XP uitkwam in 2003 is het succesvoller geweest dan w98 en voorgangers

 

tenminste in de huis tuin en keuken wereld van pC gebruik.

 

maar, XP kan nog jaren door, als je het als stand alone moet/wilt gebruiken

 

wie ermee (pC) online wil en de nieuwste apps en gimmicks nodig meent te hebben zal een ander moeten gaan gebruiken...

 

echter strakkies wordt je ingehaald via de achterdeur en zul je bijvoorbeeld je digitale camera van nieuwere bouwaard niet meer kunnen gebruiken op XP

 

 

ciao

 

 

Guilt

Marianne Faithfull

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TangoBravo

Ik heb nu Vista draaien. Ben er niet zo tevreden over, maar ik heb totaal geen zin om van alles opnieuw te installeren, en uren bezig te zijn met uit te zoeken waarom iets niet lukt.


Dan heb ik een nieuwtje voor je:

Je kunt vista gewoon updaten met een windows 7 versie!

Ik moet zeggen dat ik nooit een microsoft fan ben geweest, maar er noodzakelijk mee moest werken ivm mijn werk, en ik moet zeggen dat windows 7 toch wel een topproduct is!

Ik werk ook met diverse linux distro's, met Mac-OS(snow leopard) en nog wat vage besturingssystemen, maar windows 7 steekt er met kop en schouders boven uit qua bedieningsgemak en installatiegemak.

Over Android gaan we het natuurlijk niet hebben, we blijven toch wel serieus en professioneel, toch??? :D

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat lees ik nu weer, DRZ?

als er toch iets razend mooi werkt is het toch een OS-onafhankelijk proggie

 

dat is toch juist de grootste ellende dat windows daarmee al jaren door malware schrijvers "uit principe" belaagd wordt

 

maar dat is een zijspoor /off topic

 

dat er middels virtual machines ugh versies en types kunnen draaien op dezelfde hardware is toch juist de toe komst.

ciao

 

 

Guilt

Marianne Faithfull

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...