Ga naar inhoud


Waarschuwing: Groupon


Michel

Aanbevolen berichten

  • 4 weken later...

  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hier een bericht uit HLN België:

 

 

 

Stijgend aantal klachten tegen Groupon

 

media_xl_4478255.jpg

© ap

Bij de economische inspectie werden al meer dan tachtig klachten ingediend over de kortingsite Groupon. Sommige mensen krijgen hun geld niet terug als de deal niet doorgaat, anderen ontvangen nooit waarvoor ze betaald hebben. Er wordt overwogen om een onderzoek te laten voegen over Groupon wegens 'oneerlijke praktijken jegens de consument'.

 

 

media_l_4478256.jpg

© epa

De Amerikaanse bonnetjessite Groupon mag dan al zo'n miljoen leden hebben in ons land, de klachten over de organisatie nemen wel toe. Vorig jaar kreeg de economische inspectie er nog maar een vijftal binnen, dit jaar zijn het er al meer dan tachtig. Ook bij consumentenorganisatie Test-Aankoop kwamen er al meer dan tachtig klachten binnen.

 

Topman Pieter-Jan Vandepitte van Groupon Benelux relativeert: "We sluiten dagelijks duizenden verkoopsdeals. Wat zijn dan een tachtigtal klachten? Onze bedrijfspolitiek is duidelijk: als een verkoopsdeal niet kan doorgaan, krijgt de klant zijn geld terug", luidt het. Al is dat niet altijd zo gemakkelijk als het lijkt.

 

Ook Test-Aankoop zelf stelt het aantal klachten in perspectief. "Eerlijk is eerlijk: we krijgen ook veel positieve reacties binnen", werd gezegd in De Morgen. Een deel van de stijging van het aantal klachten is wellicht te wijten aan het feit dat meer mensen ingaan op de deals. (belga/edp)

 

 

Mvg.

BbyN

Blijft ze eindelijk slapen, slaapt ze…

 

VU+Duo PoWErEd bY BLaCKhoLE

Multytenne TWIN > Astra 19.2 - Hotbird 13.0 - Astra 23.5 - Astra 28.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meer dan een miljoen klanten en dan slechts 80 klachten vind ik netjes. Het is en blijft internet dus niet achteraf huillie gaan doen. Het aantal klachten bij een_of_andere_veiling_site en Marktplaats zijn vele malen hoger gok ik zo.

Dreambox 800HD SE x OpenPli 2.0

Dreambox 500+ x Gemini 4.7

WandTV USB DVB-T Stick

7E/19.2E/23.5E/42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Het gaat dan alleen om klachten die bij test-aankoop binnenkomen en dat zijn dan de hele ernstige klachten.

 

Als je daar de klachten die bij groupon en de aangesloten winkeliers zelf binnenkomen optelt, kom je op een extreem veel hoger aantal klachten.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"We sluiten dagelijks duizenden verkoopsdeals. Wat zijn dan een tachtigtal klachten? Onze bedrijfspolitiek is duidelijk: als een verkoopsdeal niet kan doorgaan, krijgt de klant zijn geld terug"

 

Ik baseer me gewoon op feiten.

Dreambox 800HD SE x OpenPli 2.0

Dreambox 500+ x Gemini 4.7

WandTV USB DVB-T Stick

7E/19.2E/23.5E/42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Meer dan een miljoen klanten en dan slechts 80 klachten vind ik netjes. Het is en blijft internet dus niet achteraf huillie gaan doen. Het aantal klachten bij een_of_andere_veiling_site en Marktplaats zijn vele malen hoger gok ik zo.

 

Je kan de 2 niet vergelijken volgens mij? Marktplaats doet niets anders dan mensen een podium te verschaffen om hun spullen aan te bieden terwijl Groupon actief betrokken is bij de verkopen?

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

O.K. is wat ouder bericht, maar ik wilde er toch even op terug komen.

 

Kreeg gister een mail van Groupon, dat een aangekochte, maar nog niet gebruikte dienst, niet meer door kan gaan. Reden is me onbekend, maar ik vond het wel erg netjes dat ze dat laten weten, en dat ze daarbij meteen zeggen dat het betaalde bedrag binnen 5-10 dagen op mijn rekening staat.

 

Niks zelf erachteraan gaan, of bij het daadwerkelijke afnemen van de bestelde dienst ontdekken dat het niet meer werkt of zo, gewoon zelf melden dat het niet meer kan en dat ik mijn geld terug krijg gestort.

 

Vind ik eigenlijk best netjes...

 

En, nee, ik werk niet bij groupon, ben wel een veelvuldig gebruiker. Tot nu toe naar volle tevredenheid!

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

O.K. is wat ouder bericht, maar ik wilde er toch even op terug komen.

 

Kreeg gister een mail van Groupon, dat een aangekochte, maar nog niet gebruikte dienst, niet meer door kan gaan. Reden is me onbekend, maar ik vond het wel erg netjes dat ze dat laten weten, en dat ze daarbij meteen zeggen dat het betaalde bedrag binnen 5-10 dagen op mijn rekening staat.

 

Niks zelf erachteraan gaan, of bij het daadwerkelijke afnemen van de bestelde dienst ontdekken dat het niet meer werkt of zo, gewoon zelf melden dat het niet meer kan en dat ik mijn geld terug krijg gestort.

 

Vind ik eigenlijk best netjes...

 

En, nee, ik werk niet bij groupon, ben wel een veelvuldig gebruiker. Tot nu toe naar volle tevredenheid!

 

Ik heb ergens (vorige week of zo) gezien dat men waarschuwt voor groupon.

En dit was niet op een forum.

Of dit nu.nl was of een andere nieuws site dat weet ik niet meer.

Dus zo netjes blijken ze helemaal niet te zijn.

 

Gr Cb1

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Voor diegenen die zo tevreden over Groupon zijn: lekker blijven bestellen, dan loop je vanzelf wel een keer tegen het probleem van TOTAAL NIET WORDEN GEHOLPEN aan.

 

Nou ze hadden hier in Alkmaar wel succes met hun zwembadaanbieding. :grin:

 

AtQfZT5CEAEDTdC.jpg

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

http://www.ontevrede...n-over-groupon/

 

En hier dan een heleboel ontevreden klanten van GROUPON ...

 

Ja leuk, als je gaat zoeken kan je overal ontevreden mensen over vinden, zelfs ontevreden mensen over Sat4All. Zo'n link zegt dus niks. Beetje stemmingmakerij in dit topic.

Dreambox 800HD SE x OpenPli 2.0

Dreambox 500+ x Gemini 4.7

WandTV USB DVB-T Stick

7E/19.2E/23.5E/42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...