Ga naar inhoud


HD 7860 senseo quadrante


the boss

Aanbevolen berichten

Hallo electronica experts,

 

Mijn HD 7860 senseo quadrante koffiezet apparaat heeft het begeven.

Als ik koffie wil zetten,gaat ie na een half kopje helemaal uit.

Heb al philips gebeld,dan moet ik hem opsturen,kan 3 weken duren.

Zolang zonder koffie gaat echt niet lukken :-)

Er schijnt iets kapot te zijn op de printplaat,iemand ervaring mee ?

 

post-35315-0-11047700-1320340706_thumb.jpg

Dreambox 8000 HD PVR 500GB SSD Triax 78 cm - Inverto black ultra twin-lnb - Moteck SG 2100 op 30 mtr boven n.a.p.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als het alleen die ene triac stuk is dan kun je hem beter repareren,onderdeel kun je in elke goede elektronika winkel kopen prijs hoogstens een € tje of 4.neem dan gelijk een zwaardere uitvoering,de afmeting is even groot ,gaat alleen niet zo snel kapot..

koffie ? nee ik drink melk,is goed voor elk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het alleen die ene triac stuk is dan kun je hem beter repareren,onderdeel kun je in elke goede elektronika winkel kopen prijs hoogstens een € tje of 4.neem dan gelijk een zwaardere uitvoering,de afmeting is even groot ,gaat alleen niet zo snel kapot..

koffie ? nee ik drink melk,is goed voor elk.

 

Zal hem van de week eens ontmantelen,kijken of ik er wat aan zie.

Dreambox 8000 HD PVR 500GB SSD Triax 78 cm - Inverto black ultra twin-lnb - Moteck SG 2100 op 30 mtr boven n.a.p.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...

HD 7860 Senseo defect, valt na een half kopje helemaal uit.

 

Dit is een veelvoorkomend probleem bij dit apparaat.

Oorzaak is de elco (C2) op de print, die eigenlijk te krap is gekozen.

De spanning schommeld normaal rond de vier Volt met wat dipjes, en dat is precies waar het aan schort.

De condensator moet deze schommelingen op kunnen vangen maar door veroudering gaat dit steeds slechter.

Beneden een bepaalde spanning (onder de drie Volt) reset de chip zichzelf en valt de hele boel uit.

De oplossing is de condensator te vervangen door een exemplaar van minimaal tien Volt en een capaciteit vanaf 1000 micro Farrad, tot 2200 micro Farrad en pak een elco die geschikt is voor hoge temperaturen ( 105 graden Celcius ).

Let daarbij op de polariteit, dus goed kijken hoe het eruit kwam en met de min op de goede plaats weer terugsolderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...