Ga naar inhoud


Backdoor Cccam 2.3.0 (is dit nu waar of niet waar)


Aanbevolen berichten

Tja, maar met die informatie kan je wel gericht gaan zoeken en dat wat je dan 'toevallig' vind wel gaan gebruiken.

 

Je kan ook gewoon random NL ip's pakken. Dan heb je ook dikke kans dat je een software/film piraat aan de haak hebt. Dat betekent niet dat je diegene zomaar kan aanklagen. Zelfs al zouden ze een richting opgewezen kunnen worden dan nog kunnen ze dat niet verantwoorden oftewel dan verliezen ze de zaak sowieso. Overigens heb je niks aan het ip. Anders zou het heel erg makkelijk zijn torrenters te pakken. Je hebt meer aan bankgegevens en transactie informatie.

aangepast door Devrim

Dreambox 800HD SE x OpenPli 2.0

Dreambox 500+ x Gemini 4.7

WandTV USB DVB-T Stick

7E/19.2E/23.5E/42E

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 134
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dat is een ip-adres van mijn server waar ik de Rytec xml gegevens op mirror (www.xmltvepg.nl).

 

Gr. Raymond

 

ja, dat kan kloppen want die plugin draait hier. wel vreemd overigens want ik heb ingesteld dat hij niet automatische updates binnen haalt.....aah wacht, ik zie het al. de functie staat nog wel aan bij opstarten.

 

o ja, dit is puur om te zien of er echt een backdoor is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cccam er af en Scam v3.60 er op heb nog nooit zo snel gezapt met mijn Dreamboxen

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga echt geen namen noemen, maar jouw aanname is in ieder geval niet terecht. Er is minimaal één persoon binnen Pli direct betrokken bij de ontwikkeling van CCcam.

De andere persoon die er bij betrokken is levert ook diensten aan een Nederlandse distributeur/importeur van een Linux set-top-box. Algemeen bekend en ook zo doorzichtig als het maar zijn kan.

 

Het is allemaal een enorme commerciële boevenbende en daarom moet je dat soort software ook niet zomaar gebruiken. Voordat je het weet liggen je gegevens daar waar je ze niet wilt hebben.

 

Dit is het laatste wat ik er over zeg. Ik heb meermaals gewaarschuwd en doe er je voordeel mee. (of niet....)

 

Mvg,

 

Michel

 

ik vind dit toch wel een flinke beschuldiging aan het adres van pli en ook van de importeur

normaal zijn toch de regels geen roddels zonder feiten of een bron vermelding waar dit vandaan komt

XT9200 / 5000  , XP1000 OPENPLI 4.0
VU+DUO OPENPLI 2.1 met nieuwe C807 condensator met 1uf
SYNOLOGY DS1512 3TB REDS

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik kan mijn bronnen niet noemen, maar in dit geval is de waarschuwing zo belangrijk voor leden, dat ik die niet achter kan houden.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat hier niet om Pli of andere zaken maar om de aanwezigheid van een eventuele backdoor in CCcam. Die zit er niet in maar wordt gewoon via een andere trukendoos gedaan, de meeste vrijgekomen info is te wijten aan de eigenaar van de slecht geconfigureerde CCcam, wat normaal is omdat iedereen maar alles aan elkaar hangt om zoveel mogelijk kanalen te krijgen waar men vervolgens nooit naar kijkt.

 

@Michel, wat heeft Pli jou aangedaan?

aangepast door Tech

Pli Core Member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

als het nu wel of niet een backdoor heeft,is er dan een probleem,als je de "poort" dicht laat staan in de router die ccam gebruikt?en mocht het een probleem zijn,dan leg je toch gewoon een 2de netwerk,die niet verbonden is met het internet.of zie ik het te gemakkelijk?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cccam er af en Scam v3.60 er op heb nog nooit zo snel gezapt met mijn Dreamboxen

 

En hoe configureer je SCam. Kan hier niets over vinden.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

als het nu wel of niet een backdoor heeft,is er dan een probleem,als je de "poort" dicht laat staan in de router die ccam gebruikt?en mocht het een probleem zijn,dan leg je toch gewoon een 2de netwerk,die niet verbonden is met het internet.of zie ik het te gemakkelijk?

 

Met CCcam protocol (dat wat over de draad gaat) kan meer dan dat de CCcam interface je toont.

Als jij alleen op het LAN shared is er niets aan de hand.

Is er in je LAN ook maar 1 box die een wan share heeft naar buiten voor bv extra zenders dan kan de wan server middels de connecie die dan al opgebouwd is toch informatie van jouw thuis share netwerk ophalen. Doordat CCcam standaard (ik heb alleen een F: bla bla en C: bla bla line in de config staan) onveilig is afgesteld kan er heel veel extra informatie door die wanserver achterhaalt worden. Nogmaals: niet als je gewoon met CCcam werkt, wel als de wanserver met een anders stuk software werkt bv oscam en varianten daarop.

Als de wanserver ook niet waterdicht is ingesteld is het mogelijk dat een andere client van die wan server ook de lekkende informatie onderschept.

 

En nogmaals, dit is allemaal informatie die je zelf onwetendhet internet opslingert er hoeft niet voor ingebroken te worden of afgeluisterd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met CCcam protocol (dat wat over de draad gaat) kan meer dan dat de CCcam interface je toont.

Als jij alleen op het LAN shared is er niets aan de hand.

Is er in je LAN ook maar 1 box die een wan share heeft naar buiten voor bv extra zenders dan kan de wan server middels de connecie die dan al opgebouwd is toch informatie van jouw thuis share netwerk ophalen. Doordat CCcam standaard (ik heb alleen een F: bla bla en C: bla bla line in de config staan) onveilig is afgesteld kan er heel veel extra informatie door die wanserver achterhaalt worden. Nogmaals: niet als je gewoon met CCcam werkt, wel als de wanserver met een anders stuk software werkt bv oscam en varianten daarop.

Als de wanserver ook niet waterdicht is ingesteld is het mogelijk dat een andere client van die wan server ook de lekkende informatie onderschept.

 

En nogmaals, dit is allemaal informatie die je zelf onwetendhet internet opslingert er hoeft niet voor ingebroken te worden of afgeluisterd.

hahaha ik moet hier heel hard om lachen wat een kolder daar is helemaal geen enkel bewijs voor geleverd en jij doet net alsof het zo op het net word geslingerd aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...