Ga naar inhoud


snel vooruit spoelen lukt niet?


longzeh

Aanbevolen berichten

Meddesatters,

 

sinds kort in het bezit van de et9000.

Hiervoor diverse dreamboxen en vu duo in mijn bezit gehad.

Altijd tevreden geweest over enigma. Zo nu ook met de et9000.

 

Ik heb echter een probleem welke ik nooit eerder heb gehad.

Dat is dat ik niet snel kan spoelen met de et9000.

Op snelheden 2 4 6 loopt de tijd tijdens het spoelen mee en is spoelen dus mogelijk.

Mocht ik sneller spoelen,spoelt het beeld wel, maar afspeelknop brengt mij terug naar het begin.

 

Het is mij bekend dat je kan spoelen met de knoppen 1 en 3 enz. spoelen met deze verspring knoppen werkt wel naar behoren.

Ik kan mij echter niet voorstellen dat dit soort basis functies niet funtioneren.

 

Ik draai pli 2.1, de meest recente uiteraard.

Opname gepoogd op mijn NAS, externe schijf en interne schijf. Allen dezelfde probleem.

 

Iemand met een oplossing? Iemand die mij nog kan vertellen of dit een bug is van xtrend?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Meddesatters,

 

sinds kort in het bezit van de et9000.

Hiervoor diverse dreamboxen en vu duo in mijn bezit gehad.

Altijd tevreden geweest over enigma. Zo nu ook met de et9000.

 

Ik heb echter een probleem welke ik nooit eerder heb gehad.

Dat is dat ik niet snel kan spoelen met de et9000.

Op snelheden 2 4 6 loopt de tijd tijdens het spoelen mee en is spoelen dus mogelijk.

Mocht ik sneller spoelen,spoelt het beeld wel, maar afspeelknop brengt mij terug naar het begin.

 

Het is mij bekend dat je kan spoelen met de knoppen 1 en 3 enz. spoelen met deze verspring knoppen werkt wel naar behoren.

Ik kan mij echter niet voorstellen dat dit soort basis functies niet funtioneren.

 

Ik draai pli 2.1, de meest recente uiteraard.

Opname gepoogd op mijn NAS, externe schijf en interne schijf. Allen dezelfde probleem.

 

Iemand met een oplossing? Iemand die mij nog kan vertellen of dit een bug is van xtrend?

 

Waarschijnlijk een bug. vooruitspoelen en met name achteruit spoelen geeft hier ook problemen met de media player.

Slaat zelf na een tijd spoelen helemaal vast.

XTrend ET9000 - DM 800 HD - Triax 88 quad - Visiosat Big Bisat - 80 cm Universal sat - Panasonic Plasma Viera series - Epson TW-3500

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk even hoe je instellingen zijn.... [ 2,4,6,12 [ oid] is misschien te snel]

Zal ook een beperking op je hdd zitten.......

 

Nee, het is "gewoon" een achterlijke beperking op die box. Ik heb er hier nu eentje staan omdat mijn DM8000 ter

reparatie naar Duitsland is, en het is gewoon een echte beperking. Waarvan ik al melding had gemaakt: --> KLIK <--

 

De box (in mijn geval een 9200) doet de meest vreemde dingen als het op doorspoelen aankomt.

In sommige (best veel) gevallen slaat het doorspoelen gewoon vast als je snelheden boven de 8x probeert, en

het schakelen van 8x naar 16x resulteert soms in een doorspoelsnelheid die me gerelateerd aan mijn Dreambox

eerder aan 64x doet denken. 8x is nog te volgen, de eerstvolgende snellere afspoelsnelheid is gewoon naadje.

Het is zelfs zo dat bij het doorspoelen van HD opnames het kiezen van een hogere doorspoelsnelheid resulteert

in een (voor mijn beleving in ieder geval) zichtbaar lagere "doorspoel beleving" En daar word ik niet vrolijk van.

 

Vandaar dat ik had geopperd om ook het doorspoelen van content in de reviews mee te nemen.

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meddesatters,

 

sinds kort in het bezit van de et9000.

Hiervoor diverse dreamboxen en vu duo in mijn bezit gehad.

Altijd tevreden geweest over enigma. Zo nu ook met de et9000.

 

Ik heb echter een probleem welke ik nooit eerder heb gehad.

Dat is dat ik niet snel kan spoelen met de et9000.

Op snelheden 2 4 6 loopt de tijd tijdens het spoelen mee en is spoelen dus mogelijk.

Mocht ik sneller spoelen,spoelt het beeld wel, maar afspeelknop brengt mij terug naar het begin.

 

Het is mij bekend dat je kan spoelen met de knoppen 1 en 3 enz. spoelen met deze verspring knoppen werkt wel naar behoren.

Ik kan mij echter niet voorstellen dat dit soort basis functies niet funtioneren.

 

Ik draai pli 2.1, de meest recente uiteraard.

Opname gepoogd op mijn NAS, externe schijf en interne schijf. Allen dezelfde probleem.

 

Iemand met een oplossing? Iemand die mij nog kan vertellen of dit een bug is van xtrend?

 

Dit probleem was met de kernel update erin gekomen.

Update pli naar de laatste stand en het funktioneerd goed :)

 

Menu - Instellingen - Software beheer - Software update

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

van de week de open pli 2.1 er op laten zetten bij de daeler , sindsdien kan ik ook niet meer terug spoelen , en de radio en de media-player hebben ook rare kuren, als ik radio luister sprigt hij altijd op de media-player , en als ik op exit druk gaat heel de ontvanger uit .

ik ben trouwens niet zo handig met de pc .en met sticks en zo .

Extrend ET8000 ...<br />
nl. 1x met TV-Vlaanderen & 1x met Canaal Digital<br />
<br />
Grtjs Breebosje

Link naar reactie
Delen op andere sites

van de week de open pli 2.1 er op laten zetten bij de daeler , sindsdien kan ik ook niet meer terug spoelen , en de radio en de media-player hebben ook rare kuren, als ik radio luister sprigt hij altijd op de media-player , en als ik op exit druk gaat heel de ontvanger uit .

ik ben trouwens niet zo handig met de pc .en met sticks en zo .

 

Ik denk dat je dan in het menu nog even een software uipdate moet draaien. Na de laatste software update in PLi werkt het hier stukken beter.

XTrend ET9000 - DM 800 HD - Triax 88 quad - Visiosat Big Bisat - 80 cm Universal sat - Panasonic Plasma Viera series - Epson TW-3500

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je dan in het menu nog even een software uipdate moet draaien. Na de laatste software update in PLi werkt het hier stukken beter.

en dat kan ik gewoon in het menu , die software update , zonder verdere problemen ? want ik heb daar zo wa schrik van !!

Extrend ET8000 ...<br />
nl. 1x met TV-Vlaanderen & 1x met Canaal Digital<br />
<br />
Grtjs Breebosje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...