Ga naar inhoud


NIEUWS VAN CANAAL DIGITAAL


markantje

Aanbevolen berichten


  • Reacties 70
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

In verband met bovenstaand artikel werd ik zojuist vanuit Luxemburg gebeld door die Manager Technical Services van M7.

 

Enkele verrassende opmerkingen die hij plaatste:

 

- In CCcam zou een programmeerfout zitten waardoor M7 door middel van een eigen 'cccam client' alle serienummers van kaarten in een cardsharing netwerk kan achterhalen.

- Er zouden maar 5 calls zijn binnengekomen bij het callcenter met klagende abonnees. Ook daar geloof ik niets van!

- Hij bagatelliseerde de topics op sat4all. Het zou maar een klein clubje zijn dat moeilijk doet. Bovendien zou er juridisch niets tegen te doen zijn aldus de juristen van M7.

- Volgens andere TV aanbieders waar M7 mee spreekt zou M7 wel gek zijn dat ze nog 4 SID's tegelijk toelaten. Daarna zei ik dat als het er nog minder worden iedereen wegloopt. Dat was niet zo volgens hem.

 

Michel en Steven, twee shady figuren.. daar pas ik nog wel bij dan :P;)

 

Gerucht gaat al veel langer dat CCCam een "fout" zou hebben. Ook dat dit opzet zou zijn, met de groetjes van de cccam maker..

Geloof wat je wilt, feit is.. Oscam is iig open source, kan iedereen zien wat ie doet.

 

Dat er weinig calls zijn binnengekomen geloof ik wel. Het gros is reguliere klant met 1 kaart en 1 ontvanger. deze merken nergens wat van.

Sjaak die z'n kaart met heel de straat shared weet wat ie doet en gaat niet bellen.. dan weten ze gelijk wat ie aan het doen is. (Mocht je Sjaak heten: sorry :D)

 

Juridisch zal inderdaad niet makkelijk zijn. Sharen met derden kan je niet aanvoeren. Voor eigen gebruik is 4 SID's over het algemeen voldoende.

Dat je je kabel abbo door het hele huis kan trekken is ook niet een al te sterk argument, RF uitgang van een sat receiver is ook door het huis te trekken en je kan een videosender gebruiken Overal hetzelfde kanaal.. dat wel.. Eventueel kan je extra kaarten krijgen.. Dat is bij de kabel ook zo.. Maar goed, op wat voor grond zou een rechter moeten zeggen dat M7 die beperking niet mag doen?

 

4 SID's is inderdaad nog veel, had 3 verwacht.. uitgaande van 2 SID's om snel te kunnen zappen en een derde SID voor recording/dubbele tuner.

 

Wat weglopen betreft,. zijn de voordelen van andere aanbieders inmiddels niet zowieso groter? Ziggo, UPC en KPN hebben gratis TV streams in hun combo abbo's. Ideaal voor op de tablet. Meer kanalen, uitzending gemist mogelijkheden.. enz. enz.

Dus kan me niet voorstellen dat een cccam beperking de grote reden is om weg te lopen van CD/M7.. Dat zou je zowieso moeten doen :D

 

Het laat M7 toch niet koud ,en spioneren bij klanten thuis zonder dat ze het weten daar

zal ik maar over zwijgen

Hoezo bij klanten thuis? Er van uitgaande dat de claim waar zou zijn.. dan geeft de server die informatie vrijwillig aan de speciale client. Maw. Je zet zelf het grof vuil buiten en doet afstand. ;)

Als er een gast aan de deur komt en je pinpas + code vraag en je geeft dat mee, is die gast dan een crimineel of ben je zelf stom geweest..?

 

Voyager. (jawel die ene;))

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je z'n IP ades opgeslagen toen ie belde?

 

Als ik manager Technical Services van M7 zou zijn, zou ik indien ik relevante gegevens zou willen laten verstrekken een Jurist laten schrijven of bellen, maar nooit zelve de hoorn in handen nemen.

 

Bovendien zou het onderhand eens tijd worden dat ze Pay-tv kijken eens volgens de europeesche regelgeving open breken, opdat men ook als Duitser een kaart kan bestellen. Openbreken zoals het europeesch gerechtshof onlangs in haar oordeel, betreffende onze moedige Bar-dame, richtingwijzend hebben geveld.

 

Wat hebben allemaal Barrières, opwerpen en ontwikkelen die het vergenoegd kijken naar wat je wilt, of opnemen wat je maar wilt, voor zin in een concurentie positie?

Die Barrières diezo zeer beperken dat mensen andere wegen gaan bewandelen... ja opzeggen kan inderdaad nog een middel zijn om de aanbieder eens de levieten te lezen, want M7 zelf eenzijdig aanpassen van de regels en het mensen moeilijk maken simpel en eenvoudig hun abonnement te genieten is een even zo ernstige aantasting als die paar illegale servers die men daarmee wil raken.

 

Idem de vrijheid een pakket samen te stellen op zender niveau... Die Barrières die allang niet meer van deze tijd zijn.

 

Heeft gesproken met SKY of met Ziggo? geloof er geen sikkepit van dat het een manager was.

ciao

aangepast door Tonskidutch

Walking On The Moon

The Police

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoezo bij klanten thuis? Er van uitgaande dat de claim waar zou zijn.. dan geeft de server die informatie vrijwillig aan de speciale client. Maw. Je zet zelf het grof vuil buiten en doet afstand. ;)

Als er een gast aan de deur komt en je pinpas + code vraag en je geeft dat mee, is die gast dan een crimineel of ben je zelf stom geweest..?

 

Voyager. (jawel die ene;))

 

M7 zegt zelf dat ze tot 3 hops verder de gegevens uit de kaart van klanten uitlezen

zij gebruiken een gat in de software zoals de hackers gebruik maken van gat in windows

Link naar reactie
Delen op andere sites

M7 zegt zelf dat ze tot 3 hops verder de gegevens uit de kaart van klanten uitlezen

zij gebruiken een gat in de software zoals de hackers gebruik maken van gat in windows

maar dan nog is het een informatie verzoek van de client en geeft de server die info keurig terug naar buiten als antwoord.

Er word geen malware, spyware enz.. geinstalleerd.. tenminste.. Niet door M7 of wat voor partij dan ook.

Het gaat om een achterdeur in software die je zelf installeerd.

Het gat in de software vergelijk je met windows. Je kan het ook zien als je windows pc aan het internet hangen zonder firewall en al je drives sharen.

 

Je gebruikt in dit geval CCCam server software.. dat je zelf niet precies weet wat CCCam deelt is voor eigen rekening. Wat zegt de CCCam manual over achterdeuren? ;)

aangepast door voyager2003
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gebruikt in dit geval CCCam server software.. dat je zelf niet precies weet wat CCCam deelt is voor eigen rekening. Wat zegt de CCCam manual over achterdeuren? ;)

nu breekt m'n klomp

"zo van zoek het maar uit"

ja dat mag je ons dan ook vertellen want een manual, heb ik nog nergens publiek gezien...

ciao

Walking On The Moon

The Police

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In verband met bovenstaand artikel werd ik zojuist vanuit Luxemburg gebeld door die Manager Technical Services van M7.

 

Enkele verrassende opmerkingen die hij plaatste:

 

- In CCcam zou een programmeerfout zitten waardoor M7 door middel van een eigen 'cccam client' alle serienummers van kaarten in een cardsharing netwerk kan achterhalen. Zelfs 2 of 3 hops verder. Daar geloof ik helemaal niets van. Zelfs al zou het kunnen, hebben we het hier volgens mij duidelijk over 'computervredebreuk' en dat is strafbaar toch?

Ik vroeg of ik dit mocht testen door een kaart beschikbaar te stellen in een test share-netwerkje en ze mij laten zien dat ze het serienummer kunnen achterhalen. Nee, dat ging men niet doen.

Dat is voor mij voldoende om dit naar het land der fabelen te verwijzen.

 

Mvg,

 

Michel

 

Dat ze niet meewerken om te bewijzen of het verhaal waar is lijkt me vrij logish, want dan kan er bewezen worden dat die betreffende cccam versie wel degelijk een een backdoor heeft en dan zal die per direct aan de kant geschoven worden door de meeste gebruikers en is het einde oefening voor hun qua verzamelen van gegevens etc.

Of het computer huisvredebreuk is ben ik nog niet zo zeker van want als die backdoor werkt zoals het beschreven wordt dan zijn ze volgens mij niet aan t hacken zeg maar want jij stuurt juist de gegevens naar "hun" en uiteindelijk heb je zelf die software erop gezet, dit hebben "hun" niet gedaan maar jij zelf.

Kijk als jjij een mooie snelle porshe koopt en je wordt geflitst met 200 km per uur kan je tenslotte ook geen verhaal gaan halen bij porshe, mischien een beetje verkeerd vergelijk maar uiteindelijk zijn we allemaal zelf verantwoordelijk voor onze daden, en nee ik ben ook geen heilige

Microsoft connect ook naar hun producten i.v.m updates en dit vindt jij in princippe prima, maar wie zegt dat ze niet verder kijken in je pc dan alleen hun producten.

En ze hebben wel degelijk gewaarschuwd een paar maanden terug dat de kaarten van nieuwe software werden voorzien, kan alleen ff niet laten zien wanneer precies en hoe helaas maar ik meen me wel te herinneren dat er ergens melding van was gemaakt door "hun" nu weten we dus waar die zogenaamde software update daadwerkelijk voor nodig was denk ik zomaar.

Begrijp me niet verkeerd hoor ik sta heus niet aan "hun" kant en ja het is waardeloos wat er gebeurt.

 

Cheers

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Het gat in de software vergelijk je met windows. Je kan het ook zien als je windows pc aan het internet hangen zonder firewall en al je drives sharen.

 

Dat blijft hacken van een gesloten netwerk. Je mag via een onbeveiligd Wifi netwerk ook niet naar binnen en ook mag je een huis niet binnenlopen en zaken meenemen, ook al staat de deur open.

 

Maar het gaat er natuurlijk om dat de voorwaarden waaronder het abonnement heeft gewerkt gewijzigd zijn.

 

Wat eerder met een abonnement kon (en op basis waarvan velen apparatuur hebben aangeschaf), kan nu niet meer of er moet een extra dure smartcard (€139,50) en een extra abonnement voor afgesloten worden. Dit alles zonder de klant daarover te informeren.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het scannen op internet naar open poorten om een achter deur te vinden en ook nog te

gebruiken is niet toegestaan

 

als de postbode post verkeerd bezorgd mag ik die post niet openen en kan me

niet beroepen op dat de post het maar niet verkeerd moeten bezorgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat blijft hacken van een gesloten netwerk. Je mag via een onbeveiligd Wifi netwerk ook niet naar binnen en ook mag je een huis niet binnenlopen en zaken meenemen, ook al staat de deur open.

 

Maar het gaat er natuurlijk om dat de voorwaarden waaronder het abonnement heeft gewerkt gewijzigd zijn.

 

Wat eerder met een abonnement kon (en op basis waarvan velen apparatuur hebben aangeschaf), kan nu niet meer of er moet een extra dure smartcard (€139,50) en een extra abonnement voor afgesloten worden. Dit alles zonder de klant daarover te informeren.

 

Mvg,

 

Michel

 

Ok dan, tja daar zit wel weer wat in,ik ben geen jurist ofzo hoor en wilde alleen mijn mening geven op een neutrale manier zeg maar, en het is puur een mening meer niet, wie zal zeggen wat de echte waarheid is in deze, anyway ik ga weer met oscam verder spelen ben toch niet zo happig op dat cccam zeg maar ;)

 

Cheers

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu breekt m'n klomp

"zo van zoek het maar uit"

ja dat mag je ons dan ook vertellen want een manual, heb ik nog nergens publiek gezien...

ciao

Ik heb Canal Digitaal al lang geleden de deur uit getrapt.. om te beginnen omdat ze te veel geld vragen voor wat ze leveren. Dus ben zeker geen fan van ze.

Net als sjoemel zegt, lijkt het er sterk op dat het niet om het hacken van je PC gaat of om een of ander eploit gaat maar om een functionaliteit van CCCam.

 

Je krijgt geen manual maar toch installeer je CCCam server software. Stel dat daar inderdaad een flinke achterdeur in zit die alles naar buiten doet op ieder verzoek dat ie krijgt..

Dan kan je daar moeilijk M7 de schuld van geven.. en is "spioneren" ook wat ver gezocht.. Lijkt me dan eerder slim gebruik maken van..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Niet dus. Dat heb ik zojuist toegelicht. Hoeveel verstand jij ook hebt van coderingssystemen (respect!) des te minder weet je kennelijk van de juridische aspecten ;)

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat blijft hacken van een gesloten netwerk. Je mag via een onbeveiligd Wifi netwerk ook niet naar binnen en ook mag je een huis niet binnenlopen en zaken meenemen, ook al staat de deur open.

 

"Onbeveiligd wifi" heet ook wel "Open Wifi". Hier in de stad overal beschikbaar.. en daarbuiten oa. bij de macdonalds.. en sinds kort ook bij de AH.. enz enz. ;)

Mogen ze wel een waarschuwing bij zetten dan :P

 

Maar het gaat er natuurlijk om dat de voorwaarden waaronder het abonnement heeft gewerkt gewijzigd zijn.

 

is dat echt wel zo?

De voorwaarden waren echt niet dat je onbeperkt je control words mocht sharen.

 

Wat eerder met een abonnement kon (en op basis waarvan velen apparatuur hebben aangeschaf), kan nu niet meer of er moet een extra dure smartcard (€139,50) en een extra abonnement voor afgesloten worden. Dit alles zonder de klant daarover te informeren.

 

Dat iets kan, wil niet zeggen dat het automatisch deel uit maakt van de voorwaarden.

Je kan ook de snelweg lopend oversteken. Maar ik denk niet dat je veel kans maakt om op zulke gronden de bouw van een geluidswall/viaduct/vangrails enz tegen te houden.

Het gaat hier niet om het afnemen van functionaliteit die voorheen werd geadverteerd/gepromoot.

Als dat zo was dan wil ik dat ze voor alle kanalen met onmiddelijke ingang de SECA 1 kaart weer invoeren. Want daar kon ik toch wel hele leuke dingen mee doen ;)

aangepast door voyager2003
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Je krijgt geen manual maar toch installeer je CCCam server software. Stel dat daar inderdaad een flinke achterdeur in zit die alles naar buiten doet op ieder verzoek dat ie krijgt..

 

dus je antwoord er is geen manual, of moet ik letterlijk het in de quote vetgedrukte als antwoord zien?

 

maar oké,

een verzoek komt van een client, met alle filters in F en C en via een poort (via router geforward poortx = poorty op de server)

firewall / NAT is actief, tenminste bij ieder normaal mens wel.

 

evenwel nu dus studie > stealth...

ik zie meer met oscam wat gaande is op clients dan ik in een console session van CCcam zie.

komt dat omdat er een defaultsetting NIET echt gebruikt wordt door CCcam indien er een # (hekje) voor staat?

 

sorry ik besef net, we hebben het over een nieuwsbrief die ik niet gehad heb en M7 die lulkoek verteld

de vraag inzake de studie zal ik elders nog eens heel precies uit de doeken doen.

Walking On The Moon

The Police

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...