Ga naar inhoud


Joyne is failliet


Dreeke

Aanbevolen berichten

Joyne, de Nederlandse aanbieder van satelliettelevisie, is bankroet. Op 12 april is Joyne B.V. te Drachten (Friesland) door de rechtbank in Noord-Nederland failliet verklaard.

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Strategisch bankroet?

 

Eens kijken of er een doorstart komt.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bron? Bij Rechtspraak.nl vind ik niets hierontrend..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Mimisiku zei:

Bron? Bij Rechtspraak.nl vind ik niets hierontrend..

 

Hieromtrent zal je wel bedoelen. Mijn bronnen blijven geheim 😁.

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maandag 12 april 2021

Satellietaanbieder Joyne failliet

Joyne, de Nederlandse aanbieder van satelliettelevisie, is bankroet. Op 12 april is Joyne B.V. te Drachten (Friesland) door de rechtbank in Noord-Nederland failliet verklaard.

Joyne begon in 2018 met het aanbieden van digitale televisie via de satelliet. Het bedrijf is hiermee de eerste concurrent van Canal Digitaal, die al sinds 1996 actief is. Joyne maakt voor het aanbieden van haar zenders gebruik van de Eutelsat 9B-satelliet.

In het zenderpakket zitten de kanalen van de NPO, RTL Nederland, Talpa Network, Discovery Networks, ESPN, Viacom Networks, Muziekkiosk, VRT, de regionale publieke zenders en de erotiekzenders Secret Circle en Dusk. Ook worden talloze radiozenders doorgegeven. Joyne richt zich onder meer op Nederlanders die tijdens hun vakantie in het buitenland naar Nederlandse zenders willen kijken.

De prijs van het Basispakket is € 22,00 per maand bij afname van een jaarabonnement. Op de website van Joyne is nog niets te lezen over het faillissement. Onduidelijk is dus of een andere partij de activiteiten van de satellietaanbieder wil overnemen. Op dit moment zijn de kanalen van Joyne nog in de lucht. Wellicht dat aan een doorstart wordt gewerkt.

Bron: BM

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich hoop ik op een doorstart... Geen idee of dat haalbaar is.... Wel jammer.. Beeld en geluid was prima en weinig storing.... Anders weer een CI moduul in de kast

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dat faillissement maar van vandaag is, zou het mij verwonderen dat de kanalen al uit de lucht zouden zijn.

 

De curator komt toch niet de dag van het faillissement al ter plaatse.  Ik vermoed dat het nog een dag of 2 afwachten is om te zien of de uitzendingen worden verdergezet met het oog op een doorstart.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als abonnee hoop ik natuurlijk op een doorstart... Geen idee of er geïnteresseerden zijn. Zal afhangen van de hoogte van de schuld...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorig jaar was dit al bekend:   

         
Eind 2019 had Joyne een negatief eigen vermogen van 3,8 miljoen euro.
Joyne is in handen van Rolf Edens, Hans Brunas, Hans Schellingerhout, Jur Bron en Peter van der Meer. De schuldenlast van Joyne wordt volledig gedragen door de eigenaren. Joyne heeft geen externe financiers.

 

Voor mij dus geen verrassing.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Jammer, dat gun je niemand. Het is en het blijft moedig om zo met CD te concurreren.

 

Ik heb wel het idee dat Joyne meer uit antipathie voor CD is geboren dan vanuit een gezond commercieel streven.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eigenaren hadden allen een band met het satellietgebeuren met name ook voor campers. Canal Digitaal vertikte het al jaren om het vakantie abonnement flexibel te maken en niet alleen van maart t/m september. Vele camperaars gaan juist buiten de drukte en dure zomermaanden en dan had je dus niets aan zo'n vakantieabonnement. Jaren is er om gezeurd bij Canal Digitaal en ze veranderden niets. Daarom is Joyne opgericht om een flexibel abonnement aan te bieden. Canal Digitaal kon niet achter blijven en kwam een jaar later ook met een flexibel abonnement.
Tja, val maar eens op te boxen tegen een grote aanbieder als Canal Digitaal die weer een grote steun in de rug heeft van M7.
Het heeft de 5 eigenaren in ieder geval heel veel geld gekost.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...