Ga naar inhoud


SES financieel in zwaar weer


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Dat er wel meer streams op andere satellietposities gratis waren @Mimisiku en @Noordzee, dat was zelfs nog op 23,5 Oost toen Kabeldeutschland zijn feeds daar had.

Was wel spannend toen CD naar 23,5 oost ging... hadden we die ook erbij (tijdelijk)

Maar ik wil Johnno's geduld niet op de proef stellen die zelfs wikipedia moet raadplegen. (informatie die niet volledig is en ook niet correct bijgehouden wordt)

 

Het is niet een kwestie van coderen / versleutelen van zenders waardoor er een opmerkelijke teruggang of afname te zien is bij SES.

Het komt door een veel betere internet infrastructuur en het gewijzigd gedrag van kijkers. On-demand en geen lineaire TV abonnementen meer.

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


5 hours ago, Tonskidutch said:

Maar ik wil Johnno's geduld niet op de proef stellen die zelfs wikipedia moet raadplegen. (informatie die niet volledig is en ook niet correct bijgehouden wordt)

 

Tja, Ik weet hoe Wikipedia werkt, maar ik acht de informatie op die bepaalde pagina toch heel wat meer betrouwbaar dan zomaar een losse kreet van iemand op een forum.

Je mag me best als sprookjesverteller neerzetten hoor, maar van een heus V.I.P lid verwacht ik dan wel enige onderbouwing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, johnno zei:

Tja, Ik weet hoe Wikipedia werkt, maar ik acht de informatie op die bepaalde pagina toch heel wat meer betrouwbaar dan zomaar een losse kreet van iemand op een forum.

Je mag me best als sprookjesverteller neerzetten hoor, maar van een heus V.I.P lid verwacht ik dan wel enige onderbouwing.

 

FTV voor NPO1, 2 en 3 heeft een eigen gecodeerd pakket bij Canal Digitaal gehad tot de bezuinigingen in Hilversum doorgevoerd werden. Ik weet even niet meer wanneer de Nederlandse publieke omroepen alleen nog DVB-T(2) als enige gratis ontvangst nog verplicht aanbied naast BVN dat gratis op diverse satellieten zit, het FTV voor de Nederlandse publieke omroepen bestaat bij Canal Digitaal al een aantal jaar niet meer wegens bezuinigingen. 

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om toch eindelijk maar eens van het gezeik af te zijn heb ik mijn originele CD inschrijfformulier er nog maar even bijgehaald.

 

Kijk even naar het regeltje boven het blokje waarin de diverse abonnementen zijn opgenomen.

De inschrijfdatum onder in het formulier heb ik zichtbaar gelaten, 11 maart 2004.

 

Nog steeds van mening dat ik sprookjes vertel, Tonskidutch?

 

inschrijfformulier.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, johnno zei:

Je mag me best als sprookjesverteller neerzetten hoor, maar van een heus V.I.P lid verwacht ik dan wel enige onderbouwing.

heb ik jou als sprookjesverteller neergezet,

dan lees de berichten nog maar eens, als ik sprookjes gebruikte is dat voor droompje bedoeld

en de relevantie met een actie van CDS die enkele jaren later weer niet meer van toepassing was zie ik niet in jou inschrijfformulier

vast staat dat je zonder kaartje geen FTV had, ergo is er een versleuteling van toepassing op de zenders

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Tonskidutch said:

en de relevantie met een actie van CDS die enkele jaren later weer niet meer van toepassing was zie ik niet in jou inschrijfformulier

vast staat dat je zonder kaartje geen FTV had, ergo is er een versleuteling van toepassing op de zenders

 

Welke actie van CDS? De commerciele zenders werrden op dat moment standaard FTV doorgegeven.

Wikipedia geeft daarnaast duidelijk aan dat het om FTV gaat en niet FTA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nederland 1,2 en 3 zijn DVB-S altijd gecodeerd geweest, alleen waren ze, in het begin FTV.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, ilseonline zei:

 

FTV voor NPO1, 2 en 3 heeft een eigen gecodeerd pakket bij Canal Digitaal gehad tot de bezuinigingen in Hilversum doorgevoerd werden. Ik weet even niet meer wanneer de Nederlandse publieke omroepen alleen nog DVB-T(2) als enige gratis ontvangst nog verplicht aanbied naast BVN dat gratis op diverse satellieten zit, het FTV voor de Nederlandse publieke omroepen bestaat bij Canal Digitaal al een aantal jaar niet meer wegens bezuinigingen. 

 

 

1 augustus 2014.

 

Een zwarte dag in de historie van de satellietontvangst in Nederland. Vanaf die dag ben ik noodgedwongen overgestapt van het gratis Standaardpakket naar een HD-actiepakket. Dit met de belofte van Canal Digitaal dat er een blijvend lage prijs van 10 euro per maand gehanteerd zou worden. De geschiedenis heeft anders geleerd......

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Noordzee zei:

 

1 augustus 2014.

 

Een zwarte dag in de historie van de satellietontvangst in Nederland. Vanaf die dag ben ik noodgedwongen overgestapt van het gratis Standaardpakket naar een HD-actiepakket. Dit met de belofte van Canal Digitaal dat er een blijvend lage prijs van 10 euro per maand gehanteerd zou worden. De geschiedenis heeft anders geleerd......

 

 

Ik denk dat ze alle abonnementen qua kosten versneld door de overname gelijk gaan trekken, de reclame van Canal Digitaal op TV voor de app moet uiteraard meteen terug verdient worden. Dat gaat onder het mom van vereenvoudiging van de abonnementen, de belofte dat het € 10,- zou blijven, die zijn ze zomaar vergeten, anders had ik geen zijstap gemaakt. 

 

Aan het STB-pakket had ik ruim voldoende, meer had ik niet nodig, die waren er namelijk al via de buitenlandse FTA zenders.

 

Als je de klantenservice belt of via de chat gesproken hebt, krijg je een e-mail over het gesprek en een vragenlijst, mits je die op gegeven hebt. Aan het einde van de vragenlijst kan je een bericht invullen, het duimpje omhoog of omlaag aanklikken, en je telefoonnummer invullen met de vraag je terug te bellen aan te klikken. 

 

Eerst werkte dat nog, je werd werkelijk terug gebeld, nu al een tijd niet meer.

 

Hoe verdoezel je slechte ervaringen, zet een spatie tussen Canaldigitaal, dus "Canal Digitaal", en ineens zijn de slechte ervaringen een heel stuk lastiger te vinden, toeval?

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ilse, je moppert nu wel op Canaldigitaal, maar die zijn ook door de wet verplicht om minimaal 30kanalen in het basispakket te leveren.

Dat het basispakket tegenwoordig geen 10 Euro is heeft ook daarmee te maken.

Maar niet alleen dat, in de tijd van de 10 Gulden of was het toch al Euro? vroegen de tv stations geen doorgifte vergoeding voor de programma's.

 

Tegenwoordig betaal je voor NED 1,2,3 , alle RTL's en nog een aantal andere programma's, hierdoor staat de gehele keten onder druk, en SES ontkomt daar ook niet aan.

 

Ook SES moet in de concurrentie met andere satelliet platform aanbieders.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 30 zenders is belachelijk, het wordt tijd dat die regeling er uit wordt gehaald. 

 

Het STB-pakket was leuk en meer dan voldoende. Gratis heb ik het nooit gekend, beperkt en jaarlijkse verhogingen wel.

 

Ik heb niet in het gulden tijdperk naar de satelliet zenders gekeken, ik woonde toen nog niet op mezelf, alhoewel, sinds maart 1998 op mezelf eerst kabel TV, later een jaar Digitenne en na een prijzenstunter die van alles verkocht, maar weer snel verdwenen is, mijn eerste startpakket van Canaldigitaal gekocht waar een CI middel en Seca2 kaart bij zat.

 

Sinds de bezuinigingen in Hilversum is het Nederland 1, 2 en 3 pakket niet meer FTV, echter had ik het STB-pakket, ik denk aan het begin van de Euro tijdperk in gegaan is.

 

Eerst was de satelliet nog voor de aanvoer naar de diverse kabelmaatschappijen bedoeld, sinds dat niet meer nodig is, is het tarief flink gaan stijgen.

 

De publieke omroepen betaalde eerst om op de satelliet door gegeven te worden, de commerciële zenders betaalde ook om door gegeven te worden, ook via de kabel. Na de verslaving van diverse mensen op de commerciële zenders werden de rollen omgedraaid en moet sinds dien door de kabelmaatschappijen en dus de kijker betaald worden, de NPO sinds dat de bezuinigingen in Hilversum doorgevoerd zijn.

 

Als je alleen internet hebt, dan kan je de streams van de publieke omroepen gratis gebruiken, dat is wel een beetje scheef als ik het zo vergelijk, maar het is mogelijk. 

 

Canal Digitaal zit wel behoorlijk vast aan de 3 Astra satellieten, nou ja, in ieder geval 2, de Astra 3 en 1 i.v.m. de aangeboden zenders, de Astra2 gebruiken ze om de satelliet extra mooi te maken met de gratis Engelstalige zenders. Ik zie Canal Digitaal niet van de Astra3 satelliet wijken nu er al zoveel mensen met een duo LNB zijn, de triple LNB maakt de lijst langer.

 

Het enige wat mogelijk wel kan gebeuren is dat Canal Digitaal zich volledig op de app zal richten, een deel van de zenders kan alleen daar bekeken worden en niet op de satelliet, dat is wat mij zorgen baat voor mensen die alleen via de satelliet kunnen kijken, of alleen op vakantie het gebruiken.

 

Het via een andere satelliet uitzenden is voor de vakantie ganger niet zo'n probleem, die richten toch op nieuw de schotel op de volgende camping uit, echter lukt het niet i.c.m. de niet door Canal Digitaal uitgezonden zenders die op de Astra1 zitten.

 

Nu ik zo zit te typen, zou Canal Digitaal daarom BBC zenders in hun pakket doorgeven, zo mogelijk makkelijker op een andere satelliet te kunnen uitzenden?

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-6-2020 om 15:00, Codx zei:

Dit heeft niks met 5G te maken, wat die Elon Musk wil is voor ons weinig interessant

ja beste @Codx zat er effe naast met 5G het gaat om de Kuband 12Ghz

https://en.wikipedia.org/wiki/Starlink#cite_note-sn20200421-56

 

in het nieuws ook bij de vrije Fries

 

maar het gaat dus wel om het plaatsen van heel veel satellieten voor communicatie (with a possible later extension to 42,000)

 

 

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, ilseonline zei:

Die 30 zenders is belachelijk, het wordt tijd dat die regeling er uit wordt gehaald. 

 

De publieke omroepen betaalde eerst om op de satelliet door gegeven te worden, de commerciële zenders betaalde ook om door gegeven te worden, ook via de kabel. Na de verslaving van diverse mensen op de commerciële zenders werden de rollen omgedraaid en moet sinds dien door de kabelmaatschappijen en dus de kijker betaald worden, de NPO sinds dat de bezuinigingen in Hilversum doorgevoerd zijn.

Dat gaat helaas nooit gebeuren maar ik schrik echt van de lage prijs van het STB pakket destijds. Wat een prijsontwikkeling!

 

Juist, dit was het begin van het incasseren van geld voor commerciële TV zenders. Iets waar Duitse forummers zich ook fel tegen verzetten toen de commerciële zenders bij de overgang naar T2 gingen coderen.

 

Hier een paar memorabele filmpjes van een kabelbeheerder die zich destijds tevergeefs verzette tegen het afbouwen van de betaling door HMG..

 

https://www.youtube.com/watch?v=6BBCzXI2HMM

 

https://www.youtube.com/watch?v=cKLf1IHK4X0

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, OFDM zei:

Dat gaat helaas nooit gebeuren maar ik schrik echt van de lage prijs van het STB pakket destijds. Wat een prijsontwikkeling!

 

Juist, dit was het begin van het incasseren van geld voor commerciële TV zenders. Iets waar Duitse forummers zich ook fel tegen verzetten toen de commerciële zenders bij de overgang naar T2 gingen coderen.

 

Hier een paar memorabele filmpjes van een kabelbeheerder die zich destijds tevergeefs verzette tegen het afbouwen van de betaling door HMG..

 

https://www.youtube.com/watch?v=6BBCzXI2HMM

 

https://www.youtube.com/watch?v=cKLf1IHK4X0

 

 

Leuk die filmpjes, echter was het toen nog niet zo erg met de reclames als het nu is.

 

Het is algemeen bekend dat het aantal televisie kijkers dalende is, het jongeren publiek is zelf fors afgenomen, die bereiken ze alleen nog via het Internet. 

 

Vroeger waren de meeste kabelnetten van de gemeenten in Nederland, dat was vooral om "die lelijke" antennes van de daken te krijgen, toen ze geld roken zijn veel gemeentelijke kabelnetten opgekocht voor ik meen ongeveer 2600 gulden per aansluiting, dat wilde de kopers graag terug verdienen, wat begrijpelijk is. Naderhand begonnen er steeds meer fusies ontstaan, inmiddels is Vodafone-Ziggo het grootste netwerk van Nederland. 

 

De hoeveelheid aan irritante reclames begint nu wel z'n tol te eisen, ik hoor dat veel mensen inmiddels een goedkope DVB-T2 ontvanger uit Duitsland hebben staan. Mensen zijn op vakantie, tijdens de komkommertijd genieten ze meer van de camping.

 

Er is een deel die door blijft kijken via de satelliet, echter worden ze wel kritischer. Waar eerste bij zelfs € 10,- per maand nog een jaar abonnement afgenomen werd, is een groot deel daarvan naar de vakantie pakketten over overgestapt.

 

Ik ben al jaren niet meer op vakantie geweest, toen ik nog thuis woonde tot op zekere leeftijd, we hadden een wereldontvanger bij ons, ook handig voor de ANWB alarm oproepen, die tijd is verleden tijd.

 

Bij steeds meer mensen is het om slagpunt bereikt of in zicht, ook heb je die het niets uit maakt, de tijd zal het leren. 

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...