Ga naar inhoud


Joyne is failliet


Dreeke

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

 

3 minuten geleden, Sprietje zei:

De eigenaren hadden allen een band met het satellietgebeuren met name ook voor campers.

I know, ik ken Hans Brunas wel een beetje van Rian.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Onder het motto " geen beter vermaak als leedvermaak"?

 

Ik vind dat niet om te lachen.

 

Er zijn ook in dit geval crediteuren die hun geld niet terug zien, maar wel daarvoor gewerkt hebben.

 

Men ziet elkaar altijd 2 keer in het leven, sommige klanten die bij Canaldigitaal weggelopen zijn zouden volgende maand zo maar weer bij dat bedrijf terug kunnen zijn, wanneer Cd bijvoorbeeld de boedel opkoopt.

 

Verder zijn er genoeg consumenten die voor een jaar betaald hebben en wellicht nu kunnen fluiten naar hun resterende abonnementsgelden.

 

Joyne heeft het altijd een bepaald professionalisme ontbroken, tijdens de start werd er bijna niet gecommuniceerd met de klanten.

de publiciteit liep hoofdzakelijk via dealers.

Kijk je op hun site wie dealers zijn, zie je veel foto's van woonhuizen, waarvan de bewoner iets van doen heeft met caravans, geen winkels.

 

En hun tv reclame was opmerkelijk te noemen.

 

 

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ceesv zei:

Verder zijn er genoeg consumenten die voor een jaar betaald hebben en wellicht nu kunnen fluiten naar hun resterende abonnementsgelden.

Ja dat ligt natuurlijk aan hoe de constructie is. Zijn de transponderhuur en uitzendrechten vooraf betaald? En wat gaat de curator doen?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De curator zal allereerst kijken hoe hij zijn eigen rekening betaald krijgt uit de boedel.

Daarna is zijn taak de schuldeisers te bedienen, de belastingdienst voorop.

Verder zal hij kijken of er paulianeus handelen plaats heeft gevonden.

 

Meld er zich een overname partij zal hij kijken of de schuldeisers akkoord gaan met een pro rato betaling.

 

Soms is een faillissement minutieus voorbereid, en kan er zo maar volgende week een firma Joyne-2 opstaan, met de lusten maar zonder de lasten van Joyne.

 

We zullen zien wat er gaat gebeuren, alles is mogelijk.

 

Voor de belangstellenden, de curator zal regelmatig voortgangsrapporten publiceren, met enig zoeken zijn die op het internet in te zien.

 

https://drimble.nl/faillissementen/friesland/no-friesland/67428762/joyne-bv-hodn-joyne-bv.html

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, ceesv zei:

Onder het motto " geen beter vermaak als leedvermaak"?

 

Ik vind dat niet om te lachen.

 

Er zijn ook in dit geval crediteuren die hun geld niet terug zien, maar wel daarvoor gewerkt hebben.

 

Men ziet elkaar altijd 2 keer in het leven, sommige klanten die bij Canaldigitaal weggelopen zijn zouden volgende maand zo maar weer bij dat bedrijf terug kunnen zijn, wanneer Cd bijvoorbeeld de boedel opkoopt.

 

Verder zijn er genoeg consumenten die voor een jaar betaald hebben en wellicht nu kunnen fluiten naar hun resterende abonnementsgelden.

 

Joyne heeft het altijd een bepaald professionalisme ontbroken, tijdens de start werd er bijna niet gecommuniceerd met de klanten.

de publiciteit liep hoofdzakelijk via dealers.

 

En hun tv reclame was opmerkelijk te noemen.

 

 

 

 

 

Het is idd. alleen maar triest.

Maar ze pakten diverse dingen vanaf het begin niet erg lekker aan.

Die reclame had ik trouwens gelukkig nog nooit gezien.

Lief gezegd, dat "opmerkelijk".🙂

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wie ben ik om te oordelen, zij hebben de Kl*** gehad om hun nek uit te steken, natrappen is hier not done.

Verder zal corona ongetwijfeld het aantal flex abonnementen van vakantievierders uitgedund hebben, terwijl de kosten bleven doorlopen.

 

Op afstand gezien is mijn persoonlijke conclusie dat er iets te veel techneuten en te weinig kooplieden aan boord waren.

Verder was hun oorspronkelijke plan, wanneer ik mij niet vergis, op op Astra 3 23,5 graden oost uit te zenden, een voornemen wat, vermoedelijk gedwarsboomd werd door een niet nader te noemen partij.

De uitwijk naar 9 graden oost zal zeker niet bijgedragen hebben aan hun streven naar succes.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, PLsat zei:

Als dat faillissement maar van vandaag is, zou het mij verwonderen dat de kanalen al uit de lucht zouden zijn.

 

Mij niet, de kosten lopen immers wel door.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ceesv zei:

Wie ben ik om te oordelen, zij hebben de Kl*** gehad om hun nek uit te steken, natrappen is hier not done.

 

Op afstand gezien is mijn persoonlijke conclusie dat er iets te veel techneuten en te weinig kooplieden aan boord waren.

Verder was hun oorspronkelijke plan, wanneer ik mij niet vergis, op op Astra 3 23,5 graden oost uit te zenden, een voornemen wat, vermoedelijk gedwarsboomd werd door een niet nader te noemen partij.

De uitwijk naar 9 graden oost zal zeker niet bijgedragen hebben aan hun streven naar succes.

Dat denk ik ook, hadden zij op dezelfde satellietpositie gezeten als CD, was het een veel makkelijker overstap geweest voor veel gebruikers.

Minder concurrentie zal niet tot betere voorwaarden voor de klanten komen.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, edbe zei:

haha al de eerste die omvalt

Wat een belachelijke opmerking, het zou jouw bedrijf maar zijn!

 

ik vind het knap dat ze het geprobeerd hebben met M7 te concurreren, die mafia bende heeft ze het best wel moeilijk gemaakt, zeker omdat Joyne in de eerste instantie een deal met de SES rond had tot M7 er lucht van kreeg en de SES dusdanig een strop om de nek hebben gelegd dat de deal moet worden ontbonden.

Eutelsat was niet direct de eerste keus van Joyne gezien het feit de de NL markt nu eenmaal gewend is de schotels op 19.2 en 23.5 uit te richten.

Pli Core Member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Tech zei:

Wat een belachelijke opmerking, het zou jouw bedrijf maar zijn!

 

ik vind het knap dat ze het geprobeerd hebben met M7 te concurreren, die mafia bende heeft ze het best wel moeilijk gemaakt, zeker omdat Joyne in de eerste instantie een deal met de SES rond had tot M7 er lucht van kreeg en de SES dusdanig een strop om de nek hebben gelegd dat de deal moet worden ontbonden.

Eutelsat was niet direct de eerste keus van Joyne gezien het feit de de NL markt nu eenmaal gewend is de schotels op 19.2 en 23.5 uit te richten.

Dat verhaal ken ik maar dat lijkt me niet best.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

 

Noch de aandeelhouders, noch Joyne zelf hebben het faillissement aangevraagd. Het is waarschijnlijk dat Eutelsat, de leverancier van satellietruimte waarop Joyne uitzendt en langdurige afspraken heeft, het faillissement heeft aangevraagd. Eutelsat is bij Joyne de grootste kostenpost.

Joyne zelf zegt bij monde van Johrit Schellingerhout die als zelfstandige voor het bedrijf werkt(e), geen commentaar te kunnen geven. De curator is sinds 9 april jl. verantwoordelijk voor de bedrijfsvoering, de continuïteit en of er potentiele overnamekandidaten zijn voor de activiteiten. Doordat het bedrijf in een status van faillissement verkeerd, zijn alle contracten nietig geworden. Klanten hoeven geen betalingen meer te verrichten en Joyne hoeft geen leveranciers meer te betalen. De activiteiten worden ondanks het faillissement – blijkbaar met instemming van Eutelsat – nog voortgezet in afwachting van de bevindingen van de curator.

 

https://mediamagazine.nl/satelliettelevisieaanbieder-joyne-failliet-toekomst-onduidelijk/

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
42 minuten geleden, de vrije fries zei:

Klanten hoeven geen betalingen meer te verrichten en Joyne hoeft geen leveranciers meer te betalen.

Zolang Joyne beeld geeft, zal naar mijn mening de curator toch geld verlangen van de klanten.

Lees de voorwaarden van het Joyne contract maar eens door.

 

De curator kan beslissen de bedrijfsvoering nog enige tijd voor te zetten, indien dit in het belang is van de schuldeisers.

Een werkend bedrijf heeft betere overnamekansen dan een bedrijf wat het beeld op zwart zet.

 

42 minuten geleden, de vrije fries zei:

Het is waarschijnlijk dat Eutelsat, de leverancier van satellietruimte waarop Joyne uitzendt en langdurige afspraken heeft, het faillissement heeft aangevraagd.

Om het faillissement van een bedrijf of persoon aan te vragen, moet aan bepaalde voorwaarden worden voldaan.

Er moet bijvoorbeeld nog een andere schuldeiser zijn.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij een negatief vermogen kan de rechtbank van koophandel (op vraag van gelijk welke leverancier of klant of werknemer of...) het faillissement ambtshalve uitspreken (ten minste in België kan dat) Doorgaans wacht men wel op opeenvolgende jaren met negatief vermogen.

In principe betekent een negatief vermogen dat het bedrijf gewoon niet meer bestaat.  Grootste dupe is doorgaans het personeel.  Eerste bekommernis van de curator is dan ook dat personeel (sociale zekerheid, belastingen en lonen)

Idd geen goede zaak in het licht van de concurrentie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...