Ga naar inhoud


SES financieel in zwaar weer


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Op 12-6-2020 om 11:48, OFDM zei:

 maar ik schrik echt van de lage prijs van het STB pakket destijds. Wat een prijsontwikkeling!

 

 

 

 

In 2000 werd ik klant van Canal Digitaal. Ik betaalde toe (op vrijwillige basis) 30 gulden per jaar (13,61 euro per jaar) voor het STB-pakket, De eerste jaren (van 2000 tot ongeveer 2005 (???)) kon je zelfs zonder STB-pakket op FTV-basis naar de Nederlandse zenders kijken. 

 

Ik kan mij nog goed de ellenlange draadjes op Sat4All herinneren toen de prijs omhoog ging naar 15 euro per jaar en later naar 30, 40, 50, 60, 70 Euro etc. per jaar.    

Nu zouden we blij zijn met een prijs van onder de 100 euro per jaar. 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites


11 minutes ago, edbe said:

sinds de euro is het alleen maar erger geworden...

Wil jij terug naar het gulden tijdperk, met je gulden salaris? Wat vele mensen vergeten is dat ook de salarissen in euro omhoog zijn gegaan...  Lees dit artikel eens;   https://www.rtlnieuws.nl/economie/life/artikel/4536166/de-euro-heeft-alles-duurder-gemaakt-gulden-terug?redirect_from=rtlz

 

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Big fellow zei:

Wil jij terug naar het gulden tijdperk, met je gulden salaris? Wat vele mensen vergeten is dat ook de salarissen in euro omhoog zijn gegaan...  Lees dit artikel eens;   https://www.rtlnieuws.nl/economie/life/artikel/4536166/de-euro-heeft-alles-duurder-gemaakt-gulden-terug?redirect_from=rtlz

 

 

je geloof zeker in jezelf....zeker is alles duurder geworden.....

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@edbe Heb je die link wel aangeklikt en gelezen?

Ik stel helemaal niet dat het niet duurder is geworden. Dat heet inflatie namelijk. Echter toen de gulden nog het enige betaalmiddel was, dus voor de vaste koppeling met de euro, was de inflatie wel aanzienlijk hoger dan tijdens het euro tijdperk. Dus mijn opmerking over het gulden tijdperk moet je in deze context zien; Terug naar de gulden, betekent ook terug naar de inflatie die toentertijd gold. (Vanwege de veel kleinere economie etc). En dan nog iets; Als je dat artikel leest dan zie je ook de tabel met voedingsmiddelen die goedkoper zijn geworden...  Dus het is niet een algemene verhoging....

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minutes ago, Big fellow said:

Terug naar de gulden, betekent ook terug naar de inflatie die toentertijd gold.

 

Alles goed en wel, maar de grove prijsstijgingen vonden grotendeels plaats binnen het euro tijdperk.

Je kan dit in mijn ogen dan toch moeilijk onder brengen onder het kopje 'inflatie'.

 

4 hours ago, Noordzee said:

Ik kan mij nog goed de ellenlange draadjes op Sat4All herinneren toen de prijs omhoog ging naar 15 euro per jaar en later naar 30, 40, 50, 60, 70 Euro etc. per jaar.    

Nu zouden we blij zijn met een prijs van onder de 100 euro per jaar. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minutes ago, Big fellow said:

@johnno Heb je dat artikel gelezen? Dat is op feiten gebaseerd, niet op onderbuik gevoel...

 

Onderbuik gevoel???

 

Het artikel meldt dat we sinds 1999 een inflatie van 46 procent hebben genoten.

We zijn een jaar verder dus laat het dan 48 procent zijn.

Gemiddeld is alles dus 48 procent duurder geworden.

 

En dat zie jij terug in de CD prijsstijgingen die Noordzee noemt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik reageerde in eerste instantie op edbe die stelt dat met de komst van de euro alles erger (lees duurder) is geworden. Dus niet alleen specifiek Canaldigitaal...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-6-2020 om 16:25, ilseonline zei:

 

Leuk die filmpjes, echter was het toen nog niet zo erg met de reclames als het nu is.

 

Het is algemeen bekend dat het aantal televisie kijkers dalende is, het jongeren publiek is zelf fors afgenomen, die bereiken ze alleen nog via het Internet. 

 

Vroeger waren de meeste kabelnetten van de gemeenten in Nederland, dat was vooral om "die lelijke" antennes van de daken te krijgen, toen ze geld roken zijn veel gemeentelijke kabelnetten opgekocht voor ik meen ongeveer 2600 gulden per aansluiting, dat wilde de kopers graag terug verdienen, wat begrijpelijk is. Naderhand begonnen er steeds meer fusies ontstaan, inmiddels is Vodafone-Ziggo het grootste netwerk van Nederland. 

 

De hoeveelheid aan irritante reclames begint nu wel z'n tol te eisen, ik hoor dat veel mensen inmiddels een goedkope DVB-T2 ontvanger uit Duitsland hebben staan. Mensen zijn op vakantie, tijdens de komkommertijd genieten ze meer van de camping.

 

Er is een deel die door blijft kijken via de satelliet, echter worden ze wel kritischer. Waar eerste bij zelfs € 10,- per maand nog een jaar abonnement afgenomen werd, is een groot deel daarvan naar de vakantie pakketten over overgestapt.

 

Ik ben al jaren niet meer op vakantie geweest, toen ik nog thuis woonde tot op zekere leeftijd, we hadden een wereldontvanger bij ons, ook handig voor de ANWB alarm oproepen, die tijd is verleden tijd.

 

Bij steeds meer mensen is het om slagpunt bereikt of in zicht, ook heb je die het niets uit maakt, de tijd zal het leren. 

 

Ik zie ook dat televisie onder jongeren nauwelijks nog een rol speelt en voor mij is het de  vraag of zij voor altijd wegblijven.

Of de wettelijk toegestane hoeveelheid reclame is toegenomen kan ik niet zeggen maar voor zover ik weet opereert RTL nog steeds als  Luxemburgs omdat ze daardoor met ruimere reclame tijden (mogen) werken.

 

Onder oudere leeftijd groepen is TV zo gesetteld dat ze nog genoeg kijken maar de response op het uitschakelen van de Discovery zenders vond ik niet bijzonder groot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Noordzee zei:

 

In 2000 werd ik klant van Canal Digitaal. Ik betaalde toe (op vrijwillige basis) 30 gulden per jaar (13,61 euro per jaar) voor het STB-pakket, De eerste jaren (van 2000 tot ongeveer 2005 (???)) kon je zelfs zonder STB-pakket op FTV-basis naar de Nederlandse zenders kijken. 

 

Ik kan mij nog goed de ellenlange draadjes op Sat4All herinneren toen de prijs omhoog ging naar 15 euro per jaar en later naar 30, 40, 50, 60, 70 Euro etc. per jaar.    

Nu zouden we blij zijn met een prijs van onder de 100 euro per jaar. 

 

Dat de commerciële zenders FTV zijn geweest is best bijzonder maar het uitstappen van NPO zette helemaal de deur open. Het is allang een volledig marktgedreven prijsstelling.

 

Wat vaak wordt vergeten is dat landen zoals Engeland en Frankrijk een lange historie hebben van vrije ether ontvangst van de grote commerciële zenders. Dat hebben wij (met dank aan de politiek die zich altijd heeft verzet tegen commerciële TV) nooit gekend en ik denk dat we daardoor betalen voor commerciële zenders via de satelliet.

 

In Duitsland is munt slaan uit ontvangst van commerciële zenders op ludieke wijze mislukt. Ze zijn wel overgegaan op gecodeerde ether distributie maar het uitzetten van de FTA satelliet SD uitzendingen ten gunste van het betaalde HD+ pakket gaat nagenoeg definitief niet meer gebeuren omdat ze dan verreweg het grootste deel van de kijkers advertentie inkomsten verliezen lol. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan wel invoelen wat Noordzee aangeeft.

Mijn salaris ging van gulden naar euro, werd dus getalsmatig gehalveerd. De prijzen voor een drankje in het uitgangsleven gingen vrij snel naar het oude getal maar dan in euri, maar mijn salaris niet, dat hield de inflatie niet eens bij. Reden om nog maar zelden uit eten te gaan en terrassen te vermijden.

TV zat vroeger in de belastingen. Werd losgekoppeld dus je moest extra betalen terwijl de belastingen niet verlaagd werden.

Commerciële zenders waren als ik het me goed herinner in het begin gratis toen die kwamen want die haalden hun geld uit de reclame. Vervolgens gingen ze geld vragen voor het kijken naar reclame en CD is daar noodgedwongen in meegegaan.

Het geeft me een beetje een gevoel als met heroïne-dealers, eerst gratis en als je eraan bent steeds meer geld vragen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies! Totdat de bom barst... Bij mij is het ook voorbij (en wellicht anderen ook). Aan de ene kant verliest Canal Digitaal leden dus minder inkomsten. Canal Digitaal merkt dat de klanten op het kantelpunt zitten en bij nog meer verhoging zeker gaan opzeggen. Wellicht zou CDS nog wel meer WILLEN betalen, maar ze kunnen de kosten niet meer doorberekenen. De boel zit in spagaat..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

en de geschiedenis herhaald zich met al die streamingsdiensten, voetbal kanalen, sportkanalen enz.

Nu is het van "ach het is maar een paar euro om reclame vrij films, series en sport te kunnen kijken" maar als de reguliere kanalen steeds meer klanten kwijt raken en uiteindelijk om zijn gevallen dan ga je de hoofdprijs weer betalen voor de streamingsdiensten of krijg je ook daar weer reclame om goedkoper uit te zijn.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoor dat veel mensen op campings en strandhuisjes voor DVB-T2 zonder abonnement kiezen, ze vinden het te duur geworden en als ze op vakantie zijn gaan ze meestal voor de ontspanning. 

 

Een andere groep zijn mensen die verder buiten het seizoen camperen, dus niets aan het standaard vakantiepakket hebben. Daar zijn mensen die in de koudere dagen graag van wat meer zenders willen genieten als het te slecht weer is.

 

Joyne is met een Light pakket voor eenvoudige ontvangst in dat gat gesprongen, echter is dat niet met de Astra2 en de Astra1te combineren wat een struikelblok kan zijn om (nog) niet over te stappen.

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...