Ga naar inhoud


Joyne is failliet


Dreeke

Aanbevolen berichten

Wat is de negeer functionaliteit toch heerlijk om de onzin van stennisschoppers te filteren.

 

Voorlopig nog beeld, maar dat zal over 2 weken anders zijn. Inmiddels zijn de overgebleven Discovery-kanalen ook niet meer zichtbaar, maar ach met een Discovery+ abo kan ik het meeste weer zien.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik begrijp dat lineaire TV zijn tijd wel heeft gehad. Ik kom uit die tijd en nu willen ze dat ik eigenlijk naar IPTV overga áls ik mijn favoriete programma's wil zien. Uiteraard tegen (veel) extra kosten én wordt ik afhankelijk van een tussenpartij (internetprovider). En juist dat wil ik niet! Bij lineaire TV had je alle kanalen (die je wilde) in je pakket bij 1 partij voor 1 vaste prijs.. Door IPTV zijn de programma's nu plots verdeeld over meerdere aanbieders waarop je je apart dient te abonneren. Puur een kwestie van geld.. De aanbieder spaart geld uit aan de op/instraling in de (kabel)netten en andere derde partijen en de lasten komen bij de consument terecht. Voor hun dus 'win-win' en voor de consument 'loose-loose'..

 

Ik ga er niet aan meedoen.. Lineaire zender weg, dan blijft hij bij mij weg. Als er niks meer is, dan maar pakken wat FTA nog overblijft...

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Mimisiku zei:

Ik begrijp dat lineaire TV zijn tijd wel heeft gehad. Ik kom uit die tijd en nu willen ze dat ik eigenlijk naar IPTV overga áls ik mijn favoriete programma's wil zien. Uiteraard tegen (veel) extra kosten én wordt ik afhankelijk van een tussenpartij (internetprovider). En juist dat wil ik niet! Bij lineaire TV had je alle kanalen (die je wilde) in je pakket bij 1 partij voor 1 vaste prijs.. Door IPTV zijn de programma's nu plots verdeeld over meerdere aanbieders waarop je je apart dient te abonneren. Puur een kwestie van geld.. De aanbieder spaart geld uit aan de op/instraling in de (kabel)netten en andere derde partijen en de lasten komen bij de consument terecht. Voor hun dus 'win-win' en voor de consument 'loose-loose'..

 

Ik ga er niet aan meedoen.. Lineaire zender weg, dan blijft hij bij mij weg. Als er niks meer is, dan maar pakken wat FTA nog overblijft...

IPTV is zeker niet alles heiligmakend vind ik. Wat met al die 100.000-den, zelfs 1.000.000-nen kijkers die onderweg zijn en die geen voldoende snelle aansluiting hebben op het www om via IPTV te kunnen kijken?

Neen, diegene die denken dat het nu reeds zonder satellieten kan zit er imo deftig naast.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet een discussie over IPTV of satellietTV ontvangst.

Het gaat erover dat de grootste concurrent op satelliet van CanalDIGITAAL failliet is en die CanalDIGITAAL als de kippen erbij is om de klanten te werven.

 

Daar ga je op in of je gaat er niet op in en dan pas start je een nieuw topic, wat zijn onze alternatieven. DUS NIET per satelliet!

 

En om daarop vooruit te lopen is der volgens mij voldoende aanbod alsook qua prijs per abonnement. Zelfs heel goedkope met Basis of Plus NPO zenders.

 

 

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is nog iets wat bij IPTV/OTT/VOD speelt; privacy.

Vrijwel alle legale IPTV-aanbieders kunnen in pricipe zien wat je kijkt en hebt gekeken en je kijkgedrag opslaan/analyzeren. Bij FTA 'uit de lucht' kijken is dat niet mogelijk. Gelukkig is er nog een goed FTA aanbod van Duitse en Engelse zenders en denk dat dat nog wel even blijft.

 

Die versnippering door alle streamingdiensten (Netflix, Discovery+, Disney, Videoland, NLZiet etc. etc.) heeft TV kijken niet echt goedkoper gemaakt.

Ik heb na het Joyne-debacle er toch maar weer een Ziggo kabel-TV abonnement afgesloten en ook een IPTV-provider genomen voor de Vlaamse zenders. CDS vraagt mij teveel voor 2e en 3e kaart en die zijn nog eens beperkt ook (geen Royal op 2e en 3e kaart). Je kunt ook niet, net als bij Joyne, het Nederlands én het Vlaamse pakket op 1 kaart krijgen. Ik ga geen CI-modules lopen wisselen, dat is A. veel te onpraktisch en B. niet echt bevorderlijk voor het CI-slot in de TV/ontvanger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is bevestigd dat na 31 mei het signaal stopt. Dat Canal digitaal er als de kippen bij is om klanten (al dan niet terug) te werven is logisch en ik ben er zelf toch best blij mee. Dit scenario heeft duidelijk minder slecht uitgepakt dan gedacht maar niet alle zakelijke klanten gaan om naar CD, helaas. Ik moest vandaag een grappig bedoelde opmerking incasseren dat de schotels van het dak gegooid konden worden. Let wel dat werd gezegd door een aanbieder via glas.

 

Maar goed, morgen een grote klant die wel overgaat. Speelt ook een grote rol dat die is heel blij is met de combinatie FTA. Wat ik wel zie zijn klanten die niet het grootste pakket afnemen, dus met name geen Vlaamse en regionale zenders.

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een 'leuk' *kuch* bericht, van Canal Digitaal kreeg ik vandaag een aankondiging dat er wat zenders bijkomen en de abonnementstarieven met €2,- per maand omhooggaan. Bij dergelijke tariefsverhogingen heb je het wettelijke recht om per die datum op te zeggen.

 

Zijn er hier al mensen overgestapt?

Hebben deze overstappers ook de tariefsverhoging gekregen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat een redelijk aantal (voormalig) Joyne klanten gepensioneerd zijn en met hun camper ‘Heren’s wegen ‘onveilig’ maken 😉. Die zijn er alleen maar geïnteresseerd in om beeld te houden. Degenen die ik ken zijn allemaal overgestapt met als enige reden dat er voor hen geen alternatief is. Dure schotel op het dak van de camper en geen NL TV kijken behoudens BVN is geen optie.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar gaat CDS nog tot 31 juli door met de zenders op 9 oost zoals te lezen valt bij Totaal-TV.   Alleen moeten bestaande abonnees wel betalen willen ze beeld behouden. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...
  • Moderator

Voor degenen die willen weten hoe het faillissement wordt afgehandeld.

 

"Klik" Verslag curator februari 2022

 

Quote bladzijde 5 verslag curator:

Op datum faillissement bedroeg de totale crediteurenpositie van Joyne
(exclusief het bedrag aan achtergestelde leningen en de fiscale vorderingen)
bijna € 7 miljoen

 

en...

 

De curator betrekt daarbij verder dat 'het huren van bandbreedte' op een
satelliet benodigd voor het doorstralen van de beelden naar de afnemers een
dermate kostbare aangelegenheid is dat een rendabele exploitatie alleen maar
mogelijk lijkt (met de pakketten en tegen de prijzen waarvoor Joyne dit
aanbood) indien het overgrote deel van de potentiële afnemers voor deze
diensten klant van Joyne zou zijn geworden.

 

  • Bedankt 2

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Toch jammer dat Joyce het niet gehaald heeft, concurrentie viaan de satelliet is best fijn, alleen de markt voor Nederlandse satelliet TV wordt met de dag kleiner, ik vraag me af hoe lang CDS het nog gaat volhouden die ooit in een ver verleden 1 miljoen aansluitingen had, hoeveel zouden dat er nu nog zijn?

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het getal van het beest 666. Drie keer 6 is 18. Met 9 oost erbij kom je dus op 27. Dat kon dus nooit goed gaan.

Hadden ze voor 23,5 oost gekozen dan was dat afgerond 42 geweest.

Stom, stom, stom...

Of zo.

  • Haha 2

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...