Ga naar inhoud


SES financieel in zwaar weer


Tonskidutch

Aanbevolen berichten


2 uren geleden, Tonskidutch zei:

elon musk treintje >Klik

allemaal om 5G te stimuleren dus

2030: https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artikel/5130536/5g-komt-eraan-en-6g-ook-al-de-maak :D

 

 

SES in de problemen , wie wordt de volgende ??

 

 

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Tonskidutch zei:

elon musk treintje >Klik

allemaal om 5G te stimuleren dus

 

Dit heeft niks met 5G te maken, wat die Elon Musk wil is voor ons weinig interessant want voor ons heeft zo'n satelliet internet abonnement geen zin, wij hebben betere en goedkopere infra-structuur op land.  Zoiets is alleen leuk voor Afrika/Midden Oosten en dan nog als veel mensen dit zouden gaan gebruiken gaat de bandbreedte rap omlaag en daar zit de bottleneck, latency valt misschien mee als ze maar op 550 KM hoogte komen te zweven. Maar zodra er betere infra komt zijn die dingen overbodig.

 

Ik denk dat we inmiddels te veel satelliet capaciteit hebben,  alle posities aan de hemel zijn gevuld en er wordt nauwelijks gebruik gemaakt van zo'n slot. Je kunt je dus afvragen waar ze mee bezig zijn.  Daarnaast nieuwe technologie om bestaande satellieten een langere levensduur te geven en we moeten concluderen dat een aantal zaken net zo goed via een landverbinding kunnen lopen, satelliet is een mooi medium maar niet voor alles de meest logische oplossing.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-6-2020 om 10:00, Tonskidutch zei:

de zenders zijn al versleuteld sinds ik satelliettv heb

Nederland 1,2 & 3 nu versleuteld was jaren niet het geval🙄

Gr,

Droompje

 

(2 maal EVO Enfinity Xcombo +, Echostar1.20 draaibaar met jaguer positioner, triax 0,64 met quad lnb, Viasat 78cm met 3 keer quad lnb)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik kan mij dat niet herinneren.

Ze zijn wel ooit eens FTV geweest.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, ceesv said:

Ik kan mij dat niet herinneren.

Ze zijn wel ooit eens FTV geweest.

 

Je had er een CD kaartje voor nodig, dus het was inderdaad wel versleuteld.

Iets langer terug waren trouwens ook de commerciele zenders FTV.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, droompje zei:

Nederland 1,2 & 3 nu versleuteld was jaren niet het geval🙄

 

Nederland 1, 2 en 3 kon je tot 2014 alleen maar ontvangen als je een geregistreerde Canal Digitaal kaart had maar je hoefde geen abonnement meer te hebben Free To View (FTV). In aug. 2014 moest je daar wel een geldig abonnement voor hebben, zie CD zenderlijst 2014 pdf.

Dat de commerciëlen ook FTV waren, kan ik me niet herinneren. In 2011 in ieder geval niet, zie CD zenderlijst 2011 pdf.

canaldigitaal-hd-zenderlijst-tv-radio 2014.pdf canaldigitaal-zenderlijst-tv-radio 2011.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-6-2020 om 09:58, Jan Ambers zei:

Dit zijn de gevolgen van versleutelen van zenders...

dit is een algemene opmerking die ik becommentarieerde

 

Op 1-6-2020 om 10:00, Tonskidutch zei:

de zenders zijn al versleuteld sinds ik satelliettv heb

en dat gold natuurlijk voor het Nederlandse en Belgische pakket dat ik zonder een kaartje nog nooit FTA heb kunnen kijken tot ik de zooi opgezegd heb bij CDS

FTV is me wel degelijk bekend voor de NPO's 123 maar dat gold voor geen enkele andere zender

Sprietje geeft het correct weer en we geloven echt niet in sprookjes

of droompjes

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Tonskidutch zei:

 

 

en dat gold natuurlijk voor het Nederlandse en Belgische pakket dat ik zonder een kaartje nog nooit FTA heb kunnen kijken tot ik de zooi opgezegd heb bij CDS

FTV is me wel degelijk bekend voor de NPO's 123 maar dat gold voor geen enkele andere zender

 

 

Er waren wel jarenlang wat uitzonderingen op deze stelling. Toen ik in 2000 begon met de satelliethobby had je op 16 graden oost de zender Fox FTA. Overdag van 6 tot 6 was dat Fox Kids.  Op dezelfde satelliet had je toen ook TMF Vlaanderen als FTA-zender. VT4 zat FTA op 28,5 graden oost.  Mijn favoriete FTA-zender uit die periode was trouwens (het niet-Nederlandstalige) Boomerang 

aangepast door Noordzee

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Canal+ van België jarenlang gratis gekeken op 27.5°W... Werd toen voor de kabelaanvoer gebruikt....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, Tonskidutch said:

FTV is me wel degelijk bekend voor de NPO's 123 maar dat gold voor geen enkele andere zender

Sprietje geeft het correct weer en we geloven echt niet in sprookjes

 

Tjongejonge, het valt niet mee om hier je gelijk te halen. Maar misschien helpt onderstaande quote die ik uit Wikipedia heb opgevist,

 

Een standaardpakket dat kosteloos wordt aangeboden. Dat lijkt volgens mij toch verdraait veel op FTV.

 

Quote

De Nederlandse publieke zenders Nederland 1, 2 en 3, commerciële zenders RTL 4, RTL 5, SBS6 en Veronica en de radiozenders Hitradio Veronica, Kink FM en Der Oldiesender waren gebundeld in het standaardpakket dat kosteloos werd aangeboden. Het Plus Pakket kostte F24,95 per maand en bevatte Sport 7, Kindernet, Bet on Jazz int., Bloomberg info tv, Discovery, EBN, Art Channel, Travel, Weather Channel, CNBC, NBC Super Channel, MS-NBC, Giga TV, Adult Channel, CMT Europe en DMX. Ten slotte was er het Top pakket van F44,95 per maand dat het volledige aanbod bevatte inclusief Filmnet 1, Filmnet 2, Supersport en Hallmark Entertainment. Niet veel later werden ook de publieke omroepen, die tot dan toe nog helemaal niet op de satelliet te zien waren, toegevoegd aan het standaardpakket.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...