Ga naar inhoud


vu ultimo resetten


alfred de witt

Aanbevolen berichten

Hoe geef ik de vu ultimo een volledige reset zodat alle fw enz gedelete worden. Na slechte hardeschijf ervaringen met vti heb ik open pl weer geinstalleerd maar tijdens een boot krijg ik eerst het vti scherm te zien. Daarnaast is open pli minder stabiel dan voorheen en werken een aantal extensions niet meer terwijl ze voordat ik vti erop zette feilloos werkten. Daarom wil ik de ultimo een volledige reset geven maar vraag mij af hoe ik dat moet doen.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

flash een ander image en dan wordt alles terug gezet naar de basis settings van dat image. Enige wat blijft staan is het bootlogo, dat kan je fixen door van een origineel image de file splash_cfe_auto.bin in de folder \vuplus\vuultimo te zetten op een usb stick en dan die usb stick in je ultimo steken en uit en aan zetten, dan wordt als het goed is het boot logo weer terug gezet naar de standaard splash van vu.

 

Als extensies niet meer werken in pli dan komt dat hoogstwaarschijnlijk omdat er ergens in het pli image iets is geupdate wat door die extensies wordt gebruikt. Vaak volgen een aantal dagen daarna updates voor die extensies zodat ze aangepast zijn en met de wijziginingen om kunnen gaan zodat ook die weer werken. Da's ook meteen het nadeel van een beta image draaien, als er ergens in de keten iets wordt geupdate, loop je kans tegen dit soort zaken aan te lopen.

 

Zie je flash maar als een kleine harddisk. Zodra je flasht wordt die hele harddisk overschreven met de info in het image. Alleen sommige dingen staan op een separate plaats (ander stukje in je flash) zoals het splash image. Als een team een eigen boot splash heeft zoals bijvoorbeeld vti, dan zal als je pli flasht de boot splash van het team wat je daarvoor draaide blijven staan omdat pli geen eigen boot splash heeft.

 

Vandaar mijn suggestie om de originele boot splash van vu te pakken uit een fabrieksimage en op bovenstaande wijze zou je hem erin moeten kunnen zetten zonder dat je een heel nieuw image hoeft te flashen.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok WIZ, thks. Wat is dan de meest stabiele open pli versie voor de ultimo op dit moment. Openwebradio werkt bijv nu niet meer bij en dat mis ik wel. Mytube heb ik handmatig geinstalleerd maar werkt niet in openpli. Het is best ingewikkeld om alles werkend te krijgen en te zorgen dat de ontvanger stabiel blijft.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat weet ik niet, ik draai niet meer met pli. Ik heb een tijd geleden vti 4 erin gezet en naderhand vti 4.1 erin geflashed. Enige wat ik aan plugins heb draaien is de epg import plugin, de emc plugin en coolman's epg. Oh ja, ik heb wel de webbrowser er meteen afgedonderd, die neemt alleen ruimte in want ik ga toch echt niet met dat )@#*#& keyboard aan de onderkant zitten te internetten.

 

Die ultimo van mij is super stabiel met VTI. Ik ben destijds overgestapt naar vti omdat dreamstream het niet meer deed met pli, en ik kreeg destijds in pli de vu ultimo wireless stick niet aan de gang, en beiden deden het meteen weer in VTI. En eigenlijk ben ik toen bij VTI blijven hangen.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik was ook enthousiast van vti maar na een week werd mijn hd niet meer herkent en ik kreeg dit niet meer in orde en het is een vti probleem want met open pli eb ik dit probleem niet. Heb jij nog een versie vti 4.0 voor mij of waar kan ik deze vinden voor de ultimo?

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

dan moet je even zoeken op het home forum van vti. Of 4.1 even er weer in zetten en dan de drivers updaten en kijken of het dan over is.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb gisteren vti4.1 er weer op gezet en de drivers geupdate. Vindt vti toch beter dan open pli. Ga nog wat fine tunen en duimen dat de hd blijft werken want de vorige keer kreeg ik na 1 week problemen dat deze niet meer herkent werkt.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...