Ga naar inhoud


Ultimo icm Caiway: geen gecodeerde zenders??


Profit2U

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben een échte newby hier én met de decoder die ik zojuist gekocht heb.

Het is een VU+ Ultimo met 3 DVB-C adapters erin.

Ja, ik wilde het gelijk goed doen :crazy:

 

Ik zit in de regio Gouda en omstreken en REKAM is daar de kabel maatschappij en CAIWAY levert de (gecodeerde) digitale zenders obv een abonnement.

 

Heb de beschikking over een CAIWAY abonnement met 2 decoder smart cards.

Daarmee de mogelijkheid om (bv) Discovery HD te bekijken, maar er zitten natuurlijk nog veel meer zenders in het abonnement.

 

Mijn vorige decoder was (en is) een HUMAX 5050C en hierin werkt de smart card goed en kan ik bv Discovery HD ontvangen naast de gewone standaard zenders die aangeboden worden.

Maw: de smart card werkt en geeft - via mijn abonnement - toegang tot extra kanalen.

 

Nu heb ik zojuist de Ultimo+ geïnstalleerd en de (laatste?) OpenPLI v2.1 Beta (20120505) software geladen.

(http://openpli.org/download/vuultimo/)

 

Dat werkt wel, ik kan zenders kijken, maar ik krijg mijn extra zenders van mijn CAIWAY abonnement niet langer te zien.

Het beeld blijft zwart. Het lijkt alsof de decodering gewoon niet werkt waardoor deze zender "op slot/vergrendeld" blijft.

 

Weet iemand of ik iets extra's moet doen?

Of die ik misschien iets verkeerd? Moet ik een instelling veranderen?

Is er iemand die de VU+ Ultimo gebruikt in combinatie met CAIWAY en een extra zenderpakket en waarbij dit werkt?

 

Als ik een andere firmware moet gebruiken, dan kan ik dat natuurlijk ook doen.

Flashen van de firmware van de Ultimo is erg simpel (heb immers de laatste OpenPLI er ook opgezet).

 

Alvast bij voorbaat dank voor iedere reactie!

 

Gr, Fred.

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Satkieker: Dank, heb de thread gelezen, volgende vraag is natuurlijk: hoe pas je de genoemde CCcam config aan met de volgende regel:

 

TRY ALL CHIDS: /dev/sci0

 

 

Waar vind ik die en kan ik dat zondermeer vanuit het menu doen of zo?

 

@JBnl: ook dank, ik ga deze eerst proberen voordat ik een CCcam config aanpas (die ik niet weet te vinden....)

 

Fred.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, direct maar weer een update - heb net even de voorgaande suggestie mbt CCcam geprobeerd.

 

Zal mijn newby-zijn wel zijn, maar ik kon bij Applicaties geen CCcam vinden.

 

Waar wel?

 

Via Instellingen -> Software beheer -> Beheer van Extensies -> Common Interface -> Common Interface Assignment.

Dit is een stukje software van auteur Dream Multimedia met omschrijving: assigning providers/services/cards to a CI module.

 

Heb het geinstalleerd, restarted, maar maakt geen verschil.

 

Discovery HD blijft zwart beeld geven.

In de statusbalk staat ook een soort slotje afgebeeld.

 

Heb de edit van de CCcam config nog niet gedaan, want weet niet hoe dat moet.

Hoop dat iemand me in de goede richting kan wijzen.

 

En/of aangeven natuurlijk dan ze Ultimo icm CAIWAY en extra zenderpakket werkend hebben.

 

Fred.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Menu --> applicaties --> Groene knop (downloaden) --> softcams --> daar CCcam installeren

 

Ik denk dat dit het eenvoudigste is, maar ik adviseer geen CCcam, maar OScam.

Dat is hele andere koek,..

 

Maar ook genoeg over OScam te vinden hier!

VU+ Duo + Multytenne 45

Meestal met de laatste PLi

Pana TH-42PV70

XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen CCcam downloaden zou al moeten volstaan. Althans is mijn ervaring met Ziggo icm met Ulitmo en OpenAAF.

De CCcam.cfg kun je vinden in de map /etc of /var/etc

Hier kun je bijkomen met een ftp programma zoals Filezilla. Moet je wel even in het menu van de Ultimo het ip-adres opzoeken.

Username = root en wachtwoord leeglaten, poort is 21

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ff weer een update - misschien dat in de toekomst er ook mensen komen die CAIWAY gebruiken icm Ultimo.

 

Als ik de CAIWAY CI+ CAM gebruik waar ik mijn CAIWAY kaart in plaats (eigenlijk zoals je m bv ook rechtstreeks in de TV plaatst) en ik plaats deze, dan werkt het wél! :P

 

Het lijkt er dus op dat de kaart niet gelezen wordt in de scsi0.

 

Goed, weer een stapje verder, weet in ieder geval dat het wél werkt, nu dan maar aan de slag met het aanpassen van de CCcam config zoals eerder in deze thread gesuggereerd.

 

Will keep you informed.

 

Fred.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm, kom er nog niet uit.

Krijg de boel niet werkend zonder CI+ CAM module.

Als ik CCcam 2.3.0 installeer, dan beschik ik niet vanzelf of automatisch over een CCcam.cfg bestand.

Moet dat automatisch aangemaakt worden?

Ik heb gekeken in /var/etc en /etc (waarbij de 1 een symbolic link is voor de andere, dus effectief dezelfde directory).

 

Dank, dank....

 

Fred.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Als er geen CCcam.cfg staat kan je die natuurlijk zelf maken, het is tenslotte gewoon een tekst bestand. aangezien jij maar 1 regel er aan wil toevoegen zou je een tekst bestand kunnen maken met TRY ALL CHIDS: /dev/sci0 als enige tekst erin, en die CCcam.cfg noemen en in /etc zetten.

 

Oh ja, niet vergeten je kaartje met de chip naar onderen in de lezer te steken, anders werkt het nog niet.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, heb CCcam 2.3.0 geinstalleerd en gestart.

Maar de decoder-card wordt niet gezien.

 

Het de CCcam.cfg gemaakt met 1 regel erin:

 

TRY ALL CHIDS: /dev/sci0

 

Maar dat geeft ook geen verschil; sommige zenders uit mijn extra zenderpakket (zoals Discovery) worden niet getoond; slechts zwart beeld.

 

Ook nog gewisseld van slot - decoder card in andere slot en aanpassing CCcam.cfg naar /dev/sci1, maar ook dat maakt geen verschil.

 

Lijkt dus niet werkend te krijgen te zijn met CAIWAY en puur de decoder card als je extra zenderpakketten hebt afgenomen.

 

Werkt dus wél als je de CI+ CAM module van CAIWAY hebt en dáár je decoder-card in plaatst.

 

Iemand nog suggesties?

 

Fred.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

als je met een pc naar http://pc van je box:16001 gaat, krijg je dan de cccam webinterface, en als je dan in het menu voor entitlements kiest kan je dan zien dat je kaart uit te lezen is ?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, als ik dat doe en ik connecteer aan de CCcam webinterface, dan zie ik inderdaad info van de kaart,

Dus dat lijkt wel te werken, maar mijn extra zenders zoals Discovery blijven alleen een zwart beeld geven.

Heb ook gepoogd met VTI image, maar resultaat is hetzelfde.

 

Apart is ook dat ik met het OpenPLI image mijn WLAN sticky niet werkend krijg. Hij ziet mijn WLAN wel, maar verbind er niet mee.

En bij VTI image werkt dat weer wél gewoon - natuurlijk met dezelfde instellingen.

Apart.

Bij VTI (v4.1 image) heb ik echter het probleem dat bepaalde zenders niet op HD worden weergegeven terwijl ze dat wél zijn.

Bv. RTL4: die is er in "gewoon" formaat en in "HD".

VTI ziet wel 2x RTL4, echter zónder toevoeging HD, en beide geven geen HD maar slechts gewoon beeld.

Daar heeft OpenPLI dus weer geen last van.

Daar krijg ik RTL4 gewoon op HD.

 

Lijkt er dus op dat OpenPLI met CI+ CAM module waarin ik mijn decoder kaart heb de (enige?) werkende oplossing tot nu toe is.

 

En ik heb inmiddels ongeveer 5 images geprobeerd (OpenPLI, VTI, Black Hole, OpenAAF en standaard VU+ Ultimo v7 image).

 

Vreemd, misschien ligt het wel gewoon aan mij :eek::crazy:

 

Misschien vrijwilligers die in de buurt van Gouda wonen die zich goed thuis voelen in deze wereld en die een poging willen wagen..??

Ik trakteer natuurlijk: koffie, gebak - noem maar op!

 

Fred.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook (zoals eerder aangegeven) OScam gebruiken. Het is een stuk complexer, maar een goede softcam als je het aan de praat hebt. Ik zeg niet dat OScam wel werkt. Maar ik had de Caiway kaart aan de praat (kon de entitlements zien) maar ik heb helaas geen DVB-C tuner in mijn VU+. Dus ik kon niet testen of ik ook daadwerkelijk beeld had.

VU+ Duo + Multytenne 45

Meestal met de laatste PLi

Pana TH-42PV70

XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

aan OpenPli of VTI (en de andere die je teste) zal het niet liggen qua HD zenders

(tenminste als je bewust met: naar netwerk zoeken tijdens het scannen aangevinkt hebt)

 

als je al beeld hebt, werkt de kaart dus met CCcam (toch?)

dan hoef je niet speciaal oscam te nemen, hoewel die veel meer kan

 

misschien is het zinvol om de cccam.prio eens aan te passen opdat die irdeto caid erin staat / het lijkt me echter bij kabelzenders niet echt nodig

daar ze geen multicrypt op de frequencies hebben (toch? < of> zie je in de skin terwijl je zapt andere kentekens voor de CAID )

I voor irdeto

S voor seca / mediaguard

NDS voor videoguard

N voor Nagra

B voor betacrypt

C voor Conax

V voor Viaccess

CW voor Cryptoworks

indien op die zwarte zender een van bovenstaande crypts niet op I (irdeto staat) wordt er een andere versleuteling gebruikt

 

Overigens denk niet dat die "kabelaar" geen fouten maakt... ik las over enkelen waar de Provider het HD gedeelte niet had vrijgeschakeld voor de desbetreffende smartcard (kan altijd getest worden in de originele receiver of bij je buur met digitale receiver, doet ie het ook daar niet caiway bellen)

 

ciao

Tangerine Maud Geffry Remix

Christophe - Alan Vega

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...