Ga naar inhoud


cccam intern sharen van Ultimo naar dreambox DM7020S


Klavervier

Aanbevolen berichten

Ccam is gelukt. Ik heb een dreabox DM7020S gekregen van mijn zus, omdat die er ook niets mee kon worden en er geen energie in wilde steken.

 

Ik heb dat ding nu draaien met ccam 2.3.0 meen ik. en een CDkaart erin.Nu wil ik deze ontvanger aan sturen via mijn Ultimo zodat ik op dat ding beeld krijg zonder een kaart erin, sharen via intern netwerk. dan kan de kaart weer naar de slaapkamer en dan heb ik ook beeld op mijn PC kamer.

 

Wie kan en wil helpen om dit stap voor stap uit te leggen. Niet teveel, ben al niet zo jong meer anders loopt het hoofdje vol. :cry:

 

Dus hulp gevraagd hiervoor. Graag stap voor stap, omdat ik nog niet zolang met PLI werk, maar al aardig op streek ben(vind ik zelf) :)

aangepast door Michel
titel aangepast

Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen.

 

Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

De dreabox moet zijn 7020 S en niet 7920 S Maar een beetje goede lezer had dit volgens mij wel gedacht want de 7920 bestaad niet. TIKFOUT. Wel vreemd dat er niemand iets over weet. Toch nog even afwachten.

Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen.

 

Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.

Link naar reactie
Delen op andere sites

op beide apparaten installeer je CCcam + de configuratie (laatste staat dan onder /etc/cccam.cfg)

 

op de zogenaamde server pas je de config aan (dm7020 > /etc/cccam.cfg)

doormiddel van een F-line erin zetten

#F: <username> <password> <uphops> <shareemus> <allowemm> ( { caid:id(:downhops), caid:id(:downhops), ... } { caid:id:sid, caid:id:sid, ... } { begintime-endtime, ... } ) hostname/ip address

F: klavervier klavervijf 0 1 0 { 0:0:3 }

 

op de zogenaamde client pas je ook de config aan (ultimo > /etc/cccam.cfg)

doormiddel van een C-line erin te zetten

#C: <hostname> <port> <username> <password> <wantemus> ( { caid:id(:uphops), caid:id(:uphops), ... } )

C: IP_dm7020 klavervier klavervijf NO

 

op beide receivers start je de Cccam (of die is al gestart) en heb je nu beeld van een kaart.

 

ciao

aangepast door Tonskidutch

Impossible

Röyksopp, Alison Goldfrapp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonskidutch : Ik ben alles even bij langs gegaan en ook de downloads maar ik kan die zogenaamde etc/cccam.cfg waar u het over hebt nergens vinden. Het ligt aan mij hoor, dat zeg ik er direct bij. maar ik ben schijnbaar aan het zoeken als een kip zonder de gegenaamde hoofd. :mad:

Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen.

 

Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar Tonskidutch ik zeg ook niet dat jij liegt. Het ligt aan mij. Leerproces die miniatuur misschien dat ik daar iets mee kan. Geholpen heb jij wel, waar ik wel mee uit de voeten kan. Alleen ik moet het allemaal opzoeken en soms gaat iets zeer snel en soms even wat langzamer. Maar ik zal nooit zeggen dat iemand liegt hooguit eene een keer dat ik dan zou zeggen(u jokt)

Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen.

 

Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.

Link naar reactie
Delen op andere sites

duidelijk...

ik schreef : op beide apparaten installeer je CCcam

bij openpli wordt dan de default cccam.cfg automatisch mee geinstalleerd

bij VTI moet je die apart nog laden uit de feed

http://openpli.org/wiki/CCcam

zo staat het ook op het Openpli wiki.

 

je PC die zoekt, moet natuurlijk wel ook alle bestanden laten zien (system en/of hidden files tonen in de verkenner)

met het telnet / ftp programma DCC_E2.exe moet dat zichtbaar zijn in de map etc.

 

ciao

 

wat staat er nU als image op de Dm7020... daar kan evenwel de cccam.cfg ook nog ontbreken als het bijvoorbeeld een gemini image is

aangepast door Tonskidutch

Impossible

Röyksopp, Alison Goldfrapp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op alle beide ontvangers draait open pli en alle beide ontvangers draaien met een CCAM dit werkt goed en ook nog sneller in Zappen als met een CImoduul. VTI, mijn hemel ik heb er van gehoord maar weet dit echt niet. Het geheel is voor mij allemaal nieuw en ik ben al heel dankbaar dat ik alles zover voorelkaar krijg. Ja ouderdom komt met gebreken, daar ben ik ook al wel achter en leren gaat ook niet zo snel meer. Wel weet ik nu: als ik dit eerder had gezien, was er nooit iets anders in huis gekomen, want dit werkt toch beter als die eycos en arion's waar ik mee werkte

Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen.

 

Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nog aan het zoeken. Echt ze draaien beide op ccam de 7020S op ccam 2.3.0 en de ccam 2.2.3(kan dit) de 2.3.0 staat niet in de downloadlijst ultimo. Maar echt ik kan het niet vinden

Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen.

 

Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonskidutchik ben heel ver en kan het vinden. Nu de dingen wat u bedoeld.

 

#C: <hostname> <port> <username> <password> <wantemus> ( { caid:id(:uphops), caid:id(:uphops), ... } ) Wat moet ik hiermee, wilt u iets invullen voor de gein zodat iets duidelijk word.

F: klavervier klavervijf 0 1 0 { 0:0:3 } Moet ik dit onder bovenstaande in vullen. Dat klavervier en klavervijf dat begrijp ik, dat je die als voorbeelden hebt gebruikt

 

Dit is dan de invoer voor de server de ultimo, dan begrijp ik de 7020 beter als ik het voorgaande weet.

 

weet u ik voel mij al een heel klein beetje groeien :D

Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen.

 

Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.

Link naar reactie
Delen op andere sites

staat bij var/ect

groet henk

 

Nee, CCcam.cfg staat in /etc

 

En hou je config.cfg files eenvoudig.

 

Server, waar de te delen kaart in zit:

F: user1 pass1

 

Client, de andere decoder:

C: 192.168.1.71 14000 user1 pass1

 

IPnummer is van de server, user1 en pass1 kan je zelf kiezen.

 

Grts.

aangepast door mobieltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonskidutchik ben heel ver en kan het vinden. Nu de dingen wat u bedoeld.

 

#C: <hostname> <port> <username> <password> <wantemus> ( { caid:id(:uphops), caid:id(:uphops), ... } ) Wat moet ik hiermee, wilt u iets invullen voor de gein zodat iets duidelijk word.

F: klavervier klavervijf 0 1 0 { 0:0:3 } Moet ik dit onder bovenstaande in vullen. Dat klavervier en klavervijf dat begrijp ik, dat je die als voorbeelden hebt gebruikt

 

Dit is dan de invoer voor de server de ultimo, dan begrijp ik de 7020 beter als ik het voorgaande weet.

 

weet u ik voel mij al een heel klein beetje groeien :D

uhm Mobieltje je doet me blozen (excuus)

ik was de poortnummer vergeten #C: <hostname> <port> (is ongewijzigd 12000 volgens de standaard)

######################################################################
# Other config settings											  #
######################################################################
# server shall listen on this port pro incoming connections
# default port is 12000, disable server with parm -s or set port 0
#
SERVER LISTEN PORT : eigen-keuze

dus

C: IP_dm7020 12000 klavervier klavervijf NO

kan zijn

C: 192.168.1.200 12000 klavervier klavervijf NO

stel je zou echt letterlijk overnemen wat ik heb geschreven, als F en als C

dan werkt het, direkt

behalve het IP daar je dat zelf moet aanpassen conform het IP adres van je dm7020

 

ciao

aangepast door Tonskidutch

Impossible

Röyksopp, Alison Goldfrapp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo ik begin te groeien met een neus. oei oei. Ik ga het proberen en maak even een backupje voor als het verkeerd gaat.

 

Dat ik niet alles vond heren was: ik ging alles met de verkenner van windows doen maar vergat en dat kwam mij ineens in gedachten dat ik iets gelezen had van Tonskidutch over iets van telnet. Dit heb ik gezocht, ik vond het onder dcce2_146. Deze geinstaleerd en walla daar vond ik de bestanden, kon ze inzien en nu dus ook bewerken en opslaan. Tsjonge wat kun je toch wat achter zo'n pctje.

Mocht het lukken, dan geef ik de resultaten door . Want nog even en ik ben hier ook een satfreak in, dat had ik nooit gedacht :):whistle:

Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen.

 

Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...