Ga naar inhoud


cccam intern sharen van Ultimo naar dreambox DM7020S


Klavervier

Aanbevolen berichten

juist >Klavervier< indien je de programma's kent en je computers (s) correct aansluit en configureert is het allemaal een fluitje van een cent :D

en

o zo veel is er al over geschreven, dus je moet heel veel terugvinden met een zoek-machine zoals google of alltheweb etc.

 

vraagje dat nog beantwoord diende te worden:

#C: <hostname> <port> <username> <password> <wantemus> ( { caid:id(:uphops), caid:id(:uphops), ... } ) Wat moet ik hiermee, wilt u iets invullen voor de gein zodat iets duidelijk word.

de rode text is zoals men in de informatica syntax template noemt dus enkel het voorbeeld van hoe de gegevens die "uniek kunnen zijn" in volgorde dienen te worden genoteerd

let wel, spaties en hoofdletters en dergelijke zijn kritisch.

 

ciao

So Long

Fischer Z

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Alles gevonden(de bestanden) ook bewerkt zoals u Tonskidutch hebt beschreven maar er is iets wat niet werkt of wil werken. Want wat ik ook doe, ik krijg het beeld niet werkende. Ik duw mijn kaart er weer in en het beeld is er weer. Ook beide op nieuwe opgestart, zelfs beide een harde recet gegeven, maar het werkt niet. Morgen maar eens weer zien. Ik blijf het proberen en met een beetje van uw hulp en een beetje van mij en een beetje van allemaal, moet het toch kunnen :whistle: en ik blijf het zonnig zien :cool:

Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen.

 

Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonskidutch: Op dit moment weet ik het nog niet. Ik ga er naar kijken. Ja je bent niet zo maar programmeur. Maar het zou best eens kunnen. Maar ik heb jou regel helemaal overgenomen en toen dacht ik bingo. Maar het is niet altijd zoete koek. En nogmaals de hulp is prima meer dan prima zelfs en daar ben ik content mee. Maar ik durf het ook wel tezeggen als het mij niet lukt, zo dom ben ik nu ook weer niet, ik kan niet alles weten, gelukkig maar toch?

 

Ik kom er weer op terug, maar u kon weleens gelijk hebben.

Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen.

 

Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik had de hekjes er nog voor staan. Alles weggehaald en weer geprobeerd. Maar wat ik ook doe, het werkt niet. Wat ik fout doe? De ultimo is 192.168.1.65 en de 7020 192.168.1.71

Ik kan het niet begrijpen. Doe precies wat u Tonskidutch: schrijf en toch werkt het niet. Ik blijf proberen.

Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen.

 

Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.

Link naar reactie
Delen op andere sites

C: 192.168.1.71 12000 klavervier klavervijf NO

zou echt letterlijk moeten passen ><><>< Indien je de listen port ook echt op 12000 hebt voor de server

men kan nooit in iemands hoofd, VU kijken, dus of je het principe begrijpt en daarmee de juiste syntax gebruikt weet ik niet

 

 

uuuhhhhhhhhh,

de F-line, kan eventueel ook eenvoudiger

maar we moeten wel zeker zijn als principe (binnenshuis op een en hetzelfde netwerk)

dat C is toegevoegd in de Ultimo (hij vraagt een server)

dat F is toegevoegd in de dm7020 (die dus ook de kaart erin heeft en server is voor een Friend)

 

en alle twee de receivers zijn MET active CCcam al eens per menu herstart

niet de knop uitdoen, neen per menu een herstart bevel geven.

ciao

aangepast door Tonskidutch

So Long

Fischer Z

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ultimo heeft 192.168.1.65 de 7020 heeft 192.168.1.71 Deze gegeven zet ik via de DCC_E2 erin. Het ligt niet aan u, het ligt aan mij/hier. Ik wil dit graag leren en als u wil mag u het via de mail doen dan doet u het zo als u denkt dat het moet. Ik herstart gewoon in de menu's de cccam 2.3.0.

Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen.

 

Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Het sharen van de ultimo naar een dreambox of andersom met cccam = geen probleem

 

Een aantal voorwaarden:

  1. Op beide boxen cccam installeren/downloaden en zorgen dat deze draait. Dat kan je simpel controleren door je kaart in beide boxen te stoppen en te kijken of je met de kaart in de box beeld hebt.
  2. Op beide boxen toegang via \\ipadresbox (bijvoorbeeld \\192.168.1.100 invoeren in de Windows verkenner) of eventueel met hulpmiddelen voor dummies zoals DCC, die je helemaal niet zou moeten gebruiken omdat je er niets van leert.
  3. De box waar de kaart in zit een VAST IP adres geven in je netwerk.
  4. In de box waar de kaart in zit een F regel (F=friend) aanmaken in de cccam.cfg. Voorbeelden staan gewoon in /etc/cccam.cfg
    de cccam.cfg file kan je gewoon bewerken met het Windows kladblok of met notepad++ (gratis)
  5. In de box die van de kaart in de andere box gebruik moet kunnen maken een C regel (C=client) aanmaken (voorbeeld in /etc/cccam.cfg) en daar verwijzen naar het IP adres van de 'server' box.

 

Als je bij de punten 1 tot en met 5 vragen hebt, zou ik een gerichte vraag stellen met duidelijke informatie over wat je al geprobeerd hebt.

Beter met één stapje tegelijkertijd.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

een enkeling kan er baat bij hebben een /etc/cccam.prio te hebben in beide receivers

P: 0100:00006a

is het enige wat je met een seca 3 kaart nodig hebt

opdat de multycrypt van canalDIGITAAL enkel kijkt naar de seca kaart.

ciao

 

en Michel spreekt natuurlijk boekdelen die men moet hebben gelezen. ;)

aangepast door Tonskidutch

So Long

Fischer Z

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op beide boxen toegang via \\ipadresbox (bijvoorbeeld \\192.168.1.100 invoeren in de Windows verkenner) of eventueel met hulpmiddelen voor dummies zoals DCC, die je helemaal niet zou moeten gebruiken omdat je er niets van leert.

 

Nu hoe ik het ook in windows verkener probeer: hier krijg ik die /cccam.cfg niet te zien. En wel met het DCC programma. Als ik het niet kan zien, leer ik het niet, met behulp en onthouden, het ik al veel van tonskidutch geleerd. deze heeft het ooit over zo'n programma gehad. Niet tegen mij, maar algemeen. Dit kwam mijn in de zin, ik heb gegoogeld en ddc binnen gehaald en toen zag ik de cccam.cfg en kan bewerken met de editer en opslaan.

 

Dat er iets is wat niet werkt ben ik al wel achter maar wat, geef een leek een formule 1 auto en de vangrail is dichtbij.

Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen.

 

Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Je geeft niet aan wat je dan wel ziet als je \\ipadresbox in je verkenner ingeeft, dus kan ik daar verder geen zinnig woord over zeggen.

 

Je heeft ook geen antwoord of je de andere stappen wel succesvol hebt volbracht, heeft de box nu een vast IP adres, is hij benaderbaar op dat IP adres, weet je 100% zeker dat CCcam draait en wat heb je dan in de beide cccam.cfg files ingevuld.

 

Stapje voor stapje, goed lezen, proberen en duidelijk vertellen wat je gedaan hebt, anders kan geen mens je helpen :)

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in beide bakken een kaart. allebeide draaien ze op CCcam 2.3.0 dit werkt goed. Ik heb alles al geprobeert zoals ook tonskidutch heeft aangegeven. Maar als ik het probeer werkt het niet. dat invoeren wel. Ik heb ook alle ip adr ultimo heeft vast adres 192.168.1.65 7020 heeft vast adres 192.168.1.71 .

 

Ik verkenner zie ik wel bestanden, maar geen bestanden die ik kan bewerken zoals cccam.cfg. Deze zie ik wel met DCC e2. Dan kan ik deze bewerken en opslaan, ik kan ze ook gewoon inzien en niet bewerken. Net zoals bij Total Commander.

 

De gewone CI heb ik in de kast liggen. en ik toes in wat volgens tonskidutch zou moeten werken. Het ligt niet aan de gegevens, het ligt hier, dit moet ik zien uit te vinden, maar wat?

 

Ook de regels C en F ook dat begrijp ik wel. Maar er is iets wat gewoonweg niet werkt. Ik heb nu alles alweer opnieuw geinstalleerd en ga er vrijdag weer mee verer, morgen de geheledag naar ziekenhuis.

 

Maar toch ik vind het fijn dat ik toch veel hulp krijg. Maar waarom het niet wil. Ik heb zelf alles met blokdiagrammen aangegeven op een stuk papier om geen fouten te maken. Zelfs hiermee ging/gaat het nog niet goed. Het is net alsof iets word geblokkeerd.

aangepast door Klavervier

Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen.

 

Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Ik verkenner zie ik wel bestanden, maar geen bestanden die ik kan bewerken zoals cccam.cfg.

 

Als je bestanden ziet als je \\192.168.1.65 in de verkenner adresbalk invoert en op enter drukt, dan moert je ook cccam.cfg kunnen vinden. Als het goed is zie je twee mappen: 'configuration' en 'hdd'

In de map 'configuration' staat de map 'etc' en in 'etc' staat cccam.cfg.

 

Zo complex is het configureren van cccam niet, je moet het alleen niet moeilijker (laten) maken dan het is..

 

'All-in-one' tools zoals dcc kan je beter links laten liggen want daar leer je niets van... Die maken alles alleen maar erg verwarrend.

In windows kan je gewoon gebruik maken van het commando 'telnet 192.168.1.65' (als je Windows 7 hebt, wel telnet even activeren via configuratiescherm -> Programma's en onderdelen -> Windows onderdelen in/uitschakelen -> vinkje zetten bij telnet client.

Echter....Om deze aanpassingen te maken, heb je telnet in principe helemaal niet nodig. De 2 cccam.cfg bestanden bewerken is voldoende!

 

Bestanden kan je benaderen via SAMBA, ofwel \\192.168.1.65 invoeren in de Windows verkenner en als de box geen samba share heeft (ofwel dit niet wertk) zijn er talloze gratis FTP clients zoals Filezilla, waarmee je via FTP de bestanden kunt bewerken.

 

Telnet + samba is verreweg het duidelijkst en ook het meest eenvoudig en in OpenPli staat de samba server standaard aan.

 

Ik ga er in dit voorbeeld vanuit dat je de originele cccam.cfg gebruikt en er geen andere wijzigingen in hebt aangebracht:

 

Op box 192.168.1.65 (ultimo) zet je dit er helemaal bovenaan bij in de cccam.cfg:

 

F: gebruikersnaam1 wachtwoord1
C: 192.168.1.71 12000 gebruikersnaam2 wachtwoord2

 

op box 192.168.1.71 (dm7020s) zet je dit helemaal bovenaan in je cccam.cfg

 

F: gebruikersnaam2 wachtwoord2
C: 192.168.1.65 12000 gebruikersnaam1 wachtwoord1

 

Nu zouden beide boxen elkaars kaart moeten kunnen gebruiken.

 

Installeer de plugin 'cccam Info', daarmee kan je heel simpel zien of de shares werken.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst, ik heb het werkend, Sjappo voor mij zelf en jullie hulp. Ik kon nu de bestanden wel in verkenner zien, de fout zat in het feit dat ik ect dubbel aanklikte en daar stonden de bestanden niet. Nadien nu na deze info, gewoon ect aangeklikt in de twee lijn gescrolld en bingo. Ook kon ik de bestanden nu met notpad bewerken. Alle gegevens ingevuld met eigen wacht w ect en ales op de tweede regel en derde regel en het werkt.

 

Waarom het eerst niet werkte, want eigenlijk heb ik het zelfde gedaan als dat tonskidutch heeft uit gelegd. Dus dat was niet de fout. Het enigst verschil is: Nu heb ik het bij regel 2 en 3 ingevoerd. En het verhaal zoals ook in het PDFje stond, bij gebruikers enz.

 

Wat die plugin betref die had ik al en daar keek ik ook al weleens in maar dat gaf geen info, nu wel

 

Ik kan u verzekeren, ik heb een neus zo dik, een kruiwagen nodig om hem mee te nemen. en nu naar het ziekenhuis. Ik dank jullie voor de hulp ontzettend bedankt

Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen.

 

Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...