Ga naar inhoud


ET-9000 geen beeld meer bij nieuwe image


sheeplover

Aanbevolen berichten

Geachte schotelaars,

 

Gisteren de stoute schoenen aangetrokken en de open-pli 3.0 geladen. Ziet er interessant uit maar geen beeld meer op de gecodeerde canaldigitaalzenders. Hierna weer de oude softwareversie er opgezet en helaas nog steeds geen beeld. De kaart zit direct in de kaartlezer dus niet via een module of zo. Via de dragonmodule wel beeld maar bij zenderverandering is dat weer weg. Een oud probleem overigens (cc cam) daar module en canaldigitaalkaart elkaar niet verdragen. Voor de zekerheid de kaart geheractiveerd maar geen resultaat. Vergeet ik iets aan te vinken bij de nieuwe software of weet iemand of er iets anders aan de hand kan zijn?

 

Bij voorbaat dank voor het mee denken.

 

Groetjes van John uit Den Bosch

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

Die OpenPLi3.0 is nog zeer experimenteel. Er zullen vast nog allerlei bugs en problemen in zitten.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook bij mij was de nieuwsgierigheid groot en ik heb de Open pli 3.0 op mijn et9200 gezet. gewoon de bekende standaard procedure van flashen gevolgd en binnen minuten was het gedaan en werkten echt alle zenders via fastscan opgehaald. Wel natuurlijk cc cam 2.3.0 ingeladen. Een paar dagen heeft hij gedraaid en ik ben ik weer naar V5 gegaan maar alleen omdat ik mijn geliefde plugins nog niet kon vinden en de backup van Pedro ook nog niet werkte, nu inmiddels wel heb ik begrepen.

 

Wat ik zou aanbevelen is: zet de image Xtrend 5.0 erop die doet het gewoon goed en heeft veel mogelijkheden. Zorg voor de laatse bootloader in de box.

Hij flasht in minuten erop en dan installeer je via "groene knop" XT panel -> Addon manager nr. 2 softcam Install. de softcamsupport dan softcam2 -cc cam en als laatste de softcammanager.

Nu haal je via de fastscan de cd lijst op, wel eerst de tuners instellen natuurlijk. Box opnieuw booten en je zou dan beeld moeten hebben zoals jij dat wilt.

Ondanks al mijn geknutsel met de verschillende image's heb ik de kaart nog nimmer hoeven te heractiveren. tenslotte heb je een Linux om er mee te spelen.

 

Veel succes,

Groet, Gerrit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Gratje65,

 

Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ook ik ben zeer blij met de linuxmogelijkheden van deze ontvanger. Ik heb inmiddels weer beeld via de powercampro. Mijn probleem echter is dat ik altijd beeld had via de kaartlezer dus los van een ci-module en sinds gisteren niet meer ook niet nu ik weer de open pli versie van september (inclusief updates) heb gebruikt.

 

Ik blijf stoeien maar gezien het feit dat ik ook wel erg vaak draaiende tandwieltjes (bij welke image dan ook) heb in de linkerbovenhoek vrees ik toch te maken te hebben met een maandagochtendproduct en om die reden overweeg ik de 9500 (of de V+ultimo).

 

Groetjes van John uit Den Bosch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...