Ga naar inhoud


Soms blokjes bij TVV


RaveMaus

Aanbevolen berichten

Misschien had ik het in het subforum TV-Vlaanderen moeten zetten, aan de moderators: corrigeer me dan maar....

 

Af en toe tijdens het bekijken van zenders uit het TV-Vlaanderen pakket hoor je het geluid even stotteren, secondje later hapert het beeld even, om dan weer een secondje in blokjes te trekken en dan netjes door te gaan. Het lijkt op slecht ontvangst, hoewel ik op alle satellieten 80à85% signaalsterkte heb.

 

Dat het degelijk een decodeer probleem is bewijst dat alle FTA zenders vlotjes werken zonder één storing.

Nu heb ik dat zowel destijds op de Duo gehad als nu ook op de Ultimo.

 

Qua operating system werk ik met VTI4.1, cccam 2.3.0 en ik gebruik een TVV smartcard zonder common interface.

 

Iemand tips hoe ik dit nare ding kan verhelpen?

 

tnx,

Gert

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Hoe heb je dat op je duo gefixt destijds? Misschien toch iets niet fris aan de schotel opstelling of bekabeling?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de Duo is het ook nooit opgelost geraakt hoor. Ik ga die in een andere kamer gebruiken dmv remote stream convert, of partnerbox ofzo, maar moet nog aansluiten.

 

Toen de Ultimo gekomen is, heb ik 4 nieuwe LNB's gestoken met 4 uitgangen, ook 3 extra disecqs (of hoe je het schrijft) en als laatste 3 extra coaxen van de schotel naar de ontvanger. Eveneens heb ik mijn schotel dan eens terug heruitgericht tot maximum signaalsterkte.

 

Alles kan natuurlijk, maar het zou toch wel heel sterk zijn dat alle FTA zenders op de desbetreffende satelliet wel prima werken en dat er nog een probleem met de hardware zou zijn.

 

Kan het bvb ook aan het kaartje van TVV liggen?

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...