Ga naar inhoud


Elektro plugin


RaveMaus

Aanbevolen berichten

Nu we toch vragen aan het stellen zijn...

 

Heeft er iemand ervaring met die Elektro plugin, of weet er iemand daar een handleiding van staan, ik snap daar niets van.

 

Het hoeft voor niets dat de ontvanger overdag in stand-by staat, daar we dan toch nooit tv kijken of gaan werken zijn. Deep-standby en zo dat beetje stroom besparen lijkt me leuk als de ontvanger tegen 's avonds automatisch weer opgestart is vanuit deep-standby. (Met het Ultimo Maggy skin duurt dat zo'n 3 à 4 minuten. Ik wil daar niet op wachten, vandaar de plugin).

De Elektro plugin stel ik in om 2 uur 's nachts "stop" en om 17u 's avonds "start". Elke dag, behalve in het weekend en dinsdag, dan laat ik hem overdag om 10 uur opstarten. Tenminste dat is de bedoeling, want hij maakt er een potje van.

 

Ik gebruik profiel 1, heb zeker het alterneren tussen de 2 profielen niet ingesteld (snap ook het doel daar niet van). Enkel bij "start de volgende dag om" staat ook 17u. Wat is hier eigenlijk het doel van?

 

Ik vraag me dus af of er nog medeforummers dit gebruiken?

 

Gert

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik gebruik de Elektro Power Save Plugin al geruime tijd en die functioneert prima.

Ik geef toe dat ik ook heb moeten experimenteren voordat alles naar wens werkte.

Als je Duits kunt lezen dan kun op VUPlus-Support.org zoeken naar HOWTO: Elektro Power Save Plugin.

Daar staat uitgebreid beschreven hoe e.e.a.ingesteld moet worden.

Mocht dit niet lukken dan wil ik je wel op pad helpen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die HOWTO is wel super. Mijn Duits zo niet, maar min of meer begrijp ik het wel.

 

"Volgende dag start om" heb ik nooit begrepen en volgens mij zit mijn fout daar.

 

De plugin werkt wel, maar start/stopt niet volgens mijn schema. Ik heb steeds gedacht dat de dag start om 00u01 en stopt om 00u. Omdat ik die "Volgende dag start om" niet snapte, stelde ik daar ook steeds maar 17u in. Dan kan de boel wel eens een fiasco worden natuurlijk.

 

Ik ga het meteen wijzigen in 00u01 en dan zal het wel snor komen.

 

Bedankt voor die tip. (Heb de how-to ff via google gevonden. Zo rechtstreeks kwam ik er op VUPlus-support niet. Wellicht door mijn kennis van het Duits ;) )

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik deze plugin omdat mijn vrouw overdag wel regelmatig naar TV kijkt of Radio luistert dus hier moet de VUDUO overdag in de normale Stand-by blijven staan dit om lange inschakeltijden te voorkomen.

Wel wil ik dat de VUDUO om 00:30 uur naar de diepe Stand-by gaat want dan ben ik vrij om de volgende dag op elk gewenste tijdstip de VUDUO uit de diepe slaap te halen.

Het duurt dan wel heel even voordat de VUDUO opstart maar dat is maar één keer per dag.

Om dit te bewerkstelligen heb ik de schakeltijden in Profile1 voor maandag t/m zondag als volgt ingesteld:

 

Maandag Start 00:05

Maandag Stop 00:30

 

Dit betekend dat de plugin om 00:05 inschakeld en om 00:30 uur uitschakeld, m.a.w. de VUPLUS in de diepe slaap brengt.

Lijkt wat verwarrend maar zo werkt het wel.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jürgen, dit snap ik niet...

Het komt er dus op neer dat jij jouw box om 5 over 12 'snachts uit diepe stand-by laat komen (tenzij je hem dus handmatig gestart hebt) en om half 1 's nachts laat je hem in diepe stand-by gaan.

 

Jullie gebruiken de box overdag ook. Als je hem dan toch handmatig "wekt" wat is dan bij jullie het nut van de plugin?

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

In 1e instantie was het de bedoeling dat de plugin de VU b.v elke dag om 09:00 uit de diepe slaap naar de normale stand-by zou brengen en dan om 00:30 weer in de diepe slaap zou brengen.

Omdat ik echter soms een dag niet aanwezig ben of althans overdag geen TV kijk vond ik het automatisch uit de diepe slaap halen niet handig.

Dus uiteindelijk wordt de plugin nu alleen nog gebruikt om de VU om 00:30 in de diepe slaap te brengen.

 

Ik heb dit ook eens met een andere plugin geprobeerd maar dat was geen succes.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik toch goed bezig :)

 

Ik vond jouw uitleg vreemd, maar nu snap ik hem wel.

Tnx alvast voor de gouden tip.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...