Ga naar inhoud


Schotel met dubbele LNb


duske

Aanbevolen berichten

Kan iemnad mij een antwoord geven op het volgende.

Is het mogellijk om een dubbele LNB atra 1en 3 een kabel naar een splitter te brengen en dan met 4 kabels uit voor 4 recievers Kan dat of???

 

duske

GELUKKIG ZIJN ER NOG SAT-VRIENDEN DIE JE WILLEN HELPEN ..

Als je het weet is het gemakkelijk.

Beter 2 keer vragen dan 1 keer fout doen.

Dreambox600 800Hd strong 8000

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste duske

Jij bedoeld waarschijnlijk een duo-lnb met twee aansluitingen.

Nee, daar kun je geen splitter aanhangen want elke aangesloten satellietontvanger zal zelfstandig moeten kunnen kiezen of hij de lnb van de Astra 1 of 3 moet hebben. Ook moet hij kunnen kiezen voor horizontale of verticale polarisatie en tevens moet hij ook kunnen kiezen voor de hoge of de lage band en dat kan natuurlijk niet als je het signaal van één aansluiting gaat splitsen naar twee satelliettuners.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste duske

 

Jij bedoeld waarschijnlijk een duo-lnb met twee aansluitingen.

Nee, daar kun je geen splitter aanhangen want elke aangesloten satellietontvanger zal zelfstandig moeten kunnen kiezen of hij de lnb van de Astra 1 of 3 moet hebben. Ook moet hij kunnen kiezen voor horizontale of verticale polarisatie en tevens moet hij ook kunnen kiezen voor de hoge of de lage band en dat kan natuurlijk niet als je het signaal van één aansluiting gaat splitsen naar twee satelliettuners.

Hoi Sprietje

 

Ik woon ook in Zuid nederland en Spanje (Bij alicante)

Bedankt voor je antwoord Ik had welal zoiets gedacht maar wist het niet zeker Ik heb gisteren een schotel van 80 cm bij een vriend geplaatst en de man die de elektriciteit aansloot heeft dat zo gemaakt maar ik zei dat kan niet maar toch doen Ik ben blij dat je me hebt geantwoord want ik rij dadelijk nog naar hem toe om het een en ander te laten veranderen anders zit straks met een probleem als de 2 recievers aan moet sluiten

 

Bedankt Duake

GELUKKIG ZIJN ER NOG SAT-VRIENDEN DIE JE WILLEN HELPEN ..

Als je het weet is het gemakkelijk.

Beter 2 keer vragen dan 1 keer fout doen.

Dreambox600 800Hd strong 8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste duske

Om 4 satelliettuners aan te kunnen sluiten heb je toch echt een duo-lnb met 4 aansluitingen nodig.

Gaat het om een schotel in Alicante? Voor een 80cm-schotel heb je in Alicante wel een duo-lnb nodig voor een 80cm-schotel en geen CanalDigitaal-duo-lnb voor een 60cm-schotel. Dit komt omdat de ontvangsthoek tussen de Astra 1 en 3 in Alicante 5,7 graden is en in Nederland 5,2 graden. Daarom moeten de koppen verder uit elkaar staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste duske

 

Om 4 satelliettuners aan te kunnen sluiten heb je toch echt een duo-lnb met 4 aansluitingen nodig.

Gaat het om een schotel in Alicante? Voor een 80cm-schotel heb je in Alicante wel een duo-lnb nodig voor een 80cm-schotel en geen CanalDigitaal-duo-lnb voor een 60cm-schotel. Dit komt omdat de ontvangsthoek tussen de Astra 1 en 3 in Alicante 5,7 graden is en in Nederland 5,2 graden. Daarom moeten de koppen verder uit elkaar staan.

 

hoi sprietje,

 

Klopt wat je zegt ik gebruik een 80 cm schotel en een 80 cm duo LNB en zet de astra 1 kop in de LNB houder Ongeveer 85 % heel goed Maar nog iets Ik kom zojuist terug van de bouw en de man ddie de elktriciteit aan het aanleggen is blijft zeggen dat het wel kan via een speciale splitter Ik geloof het niet maarja wie heeft er nu gelijk??

Duske

GELUKKIG ZIJN ER NOG SAT-VRIENDEN DIE JE WILLEN HELPEN ..

Als je het weet is het gemakkelijk.

Beter 2 keer vragen dan 1 keer fout doen.

Dreambox600 800Hd strong 8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan echt niet ,heeft hij er ervaring mee, om het zo aan te sluiten ,zou je hem

kunnen vragen wat het merk van de splitter is, lijkt mij vreemd dat het werkt.

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste satencom

Als die monteur een splitter zou hebben die dat werkelijk kon, dan zou hij wereldvonst hebben. Dan zou je op een Multytenne die tot maximaal 2 aansluitingen te koop is dus ook 4 satelliettuners aan kunnen sluiten. Geweldig maar vergeet het maar, het kan echt niet.

Je moet vanuit de satelliettuner de diseqc-switch kunnen bedienen, de polarisatie aan kunnen sturen met 12 of 18 volt en de hoge of lage band kunnen kiezen door wel of geen 22KHz frequentie naar de lnb te sturen.

De enige mogelijkheid die je hebt is als je de twee tuners op precies dezelfde zenders afstemd maar daar zit je toch niet op te wachten. Bovendien zou je met zo’n splitter de tuners nog wel eens kunnen beschadigen want wat gebeurt er als de ene tuner 18 volt uitstuurt en de andere maar 12 volt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje

 

Het zou natuurlijk wel mooi zijn dat het werkte ,dan was dit een oplossing voor veel schotel bezitters.

daar om zou ik wel willen weten wat van splitter het is, en als hij het dan wel probeert kom

hij er van zelf achter dat het niet werkt .

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste satencom

Deze techniker doet me een beetje denken aan de heer Mieremet uit de jaren 50 die beweerde met zijn aardstralenkastje een heleboel kwalen kon oplossen, zelfs de problemen die de koningin had zouden er mee opgelost kunnen worden.

Als zijn splitter zou werken, dan was dit natuurlijk al lang bekend in de satellietwereld.

Maar als je de zaak gewoon logisch beredeerd, dan weet je dat het niet kan, net zomin als je met een schotel die staat uitgericht op de Hotbird de Astra 3 niet kunt ontvangen met een enkele lnb.

Ik hoop alleen dat hij met deze onzin geen schade aanricht aan de satellietontvangers van @duske.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje

 

Het is niet te hopen dat hij de boel verkeert aan sluit ,het is niet een gewone antenne ,Duske zeg

maar tegen hem dat hij aan het kortste eind trekt ,dat het echt niet kan ,en dat hij maar is goed

in het schotel gebeuren moet verdiepen, hoe allemaal werkt ,het is geen stroomdraad die je naar alle kanten op kunt verdelen

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou die techniker soms zo'n type als een Technisat TechniRouter 9/1x8 K willen gebruiken ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trust

 

Er zijn altijd mensen die het op een andere manier willen proberen .

 

Misschien wil hij deze wel gebruiken

post-40340-0-59108300-1341758998_thumb.jpg

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste trust

Leuk verzonnen, maar om een Technisat TechniRouter 9/1x8 te kunnen gebruiken heb je 2 quatro-lnb’s nodig waarvan elke lnb dus een horizontale en een verticale aansluiting heeft en ook nog een hoge- en een lage band aansluiting heeft. Meestal kan ook een quad-lnb gebruikt worden maar bij een duo-lnb met twee aansluitingen ontbreken dus de noodzakelijke 4 aansluitingen.

Ik ben echt geen groentje in dit vak want ik zit al bijna 50 jaar in de ontvangst van TV-antennesignalen en ik weet dat het absoluut onmogelijk is om op een duo-lnb met 2 aansluitingen 4 satelliettuners aan te sluiten via een splitter.

Het is net wat satencom in bericht 10 schrijft, het is geen stroomdraad die je naar alle kanten op kunt verdelen want het is namelijk een tweerichtingsverkeer, de signalen gaan van de lnb naar de satelliettuner en de satelliettuner geeft commando’s aan de lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste satencom

Een mooie splitter maar die is niet geschikt voor satellieontvangst. Je kunt hiermee analoge signalen van bijvoorbeeld kabel-TV splitsen in 8 aansluitingen. Slechts één aansluiting is geschikt voor de doorgifte van satellietsignalen. Dat is de aansluiting met de rode lijn waar “power pass” bij staat. Dus alleen via deze aansluiting kan de satelliettuner commando’s aan de lnb geven om te schakelen van de ene naar de andere kop, de horizontale en de verticale transponders en de hoge en de lage band.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie allemaal bedankt want ik begon aan mijzelf te twijfelen en ik wist dat het niet kon maar hij beweerde bij hoog en bij laag dat wel kon Nu dank zij jullie sta ik sterk en zal hem morgen even op zijn nummer zetten

 

groet duske

GELUKKIG ZIJN ER NOG SAT-VRIENDEN DIE JE WILLEN HELPEN ..

Als je het weet is het gemakkelijk.

Beter 2 keer vragen dan 1 keer fout doen.

Dreambox600 800Hd strong 8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...