Ga naar inhoud


Schotel met dubbele LNb


duske

Aanbevolen berichten

sorry , de specs van die technirouter niet goed gelezen

 

Beste trust

 

 

ik weet dat het absoluut onmogelijk is om op een duo-lnb met 2 aansluitingen 4 satelliettuners aan te sluiten via een splitter.

 

 

 

Op een duo inderdaad nog niet gevonden maar volgens _-2.pdf"]http://www.triax.com/upload/produklt_info_[triax_scr_lnb]_-2.pdf hebben ze wel een single lnb die met één kabel , 4 ontvangers kan bedienen .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op een duo inderdaad nog niet gevonden maar volgens http://www.triax.com...scr_lnb]_-2.pdf hebben ze wel een single lnb die met één kabel , 4 ontvangers kan bedienen .

 

Inderdaad, bij Single Cable Distribution wordt voor elke van de 4 ontvangers een stukje bandbreedte gereserveerd. De ontvanger geeft via diseqc door welke frequentie met welke polarisatie dient ontvangen te worden en het speciale SCR LNB gaat enkel deze frequentie op het voorziene plekje voor die ontvanger zetten. Mooie oplossing zolang je maar één positie dient te ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste trust

Zucht, ik krijg stellig de indruk dat jullie allemaal het ei van Columbus proberen uit te vinden maar helaas is dat niet zo. De site waar jij op doelt is gewoon een Unikabel-lnb. Ik neem aan dat je daar wel eens van gehoord hebt. Om zo’n Unikabel-lnb te kunnen gebruiken, moet je wel beschikken over een satelliettuner die Unikabel ondersteunt en dat zijn er helaas niet veel. Uiteraard zijn de satelliettuners van Inverto, de uitvinders van dit systeem daar wel geschikt voor.

Het Unikabel-systeem zorgt er voor dat je de coaxkabel kunt doorlussen tot maximaal vier satelliettuners.

Je hoeft me niet te geloven maar echt, op een duo-lnb met twee uitgangen kun je geen 4 satelliettuners aansluiten, punt uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Eh, hangt een beetje ervan af, in welk land je welke boeketten je wilt kijken.

 

In Frankrijk zijn er providers welke alle programma's aanbieden binnen een kwadrant.

De eerste vlakschotels die daarvoor gebruikt werden hadden zelfs geen H/V omschakeling.

 

En zo heeft iedereen (een beetje) gelijk.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...