Ga naar inhoud


Opnames overzetten op PC


Gerrit89

Aanbevolen berichten

Na een jaar gebruik te hebben gemaakt van de DSR8121 en dus een redelijke verzameling opnames heb, wilde ik die opnames overzetten naar mijn PC. Van daaruit kan ik ze dan branden op DVD of Blu-Ray disc. Nu weet ik dat de LAN en USB aansluitingen van de ontvanger niet werken.

 

Ik heb nu de schijf aan mijn PC hangen, maar ik krijg hem niet werkend. Windows 7 geeft aan dat hij een "RAW" schijf niet kan lezen en wil hem dus formatteren. Ik natuurlijk niet, want dan ben ik mijn opnames kwijt. Ook heb ik eens gekeken of Ubuntu (Linux) de schijf zou herkennen, maar ook deze komt er niet ver mee. Hij gaf aan dat de schijf "FAT16" was, maar omdat de sectorgrootte niet klopte kon hij hem ook niet lezen. Ik had de hoop dat het besturingssysteem in Linux geschreven was en zo dus de schijf wel kon benaderen, maar helaas...

 

Weet iemand hier hoe ik mijn opnames op mijn PC kan zetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt voor je snelle reactie!

 

Zelf kon ik ook duidelijk antwoord vinden, dus hoopte ik dat hier iemand me verder kon helpen.

 

Het meest vervelende is dat er (voor mij) belangrijke opnames op staan en ik er nu ook niet bij kan. Canal Digitaal geeft geen signaal meer door, hoewel ons abonnement pas over twee maanden verloopt. (Na vele andere problemen hebben zijn we overgestapt). Volgens hun ligt het aan onze installatie, maar daar is niets aan veranderd en verder kunnen/willen ze ons niet helpen. Als ik de opnames via de ontvanger probeer te benaderen krijg ik de melding dat ze tijdelijk niet bereikbaar zijn.

 

Bij Canal Digitaal heb ik ook gevraagd hoe ik dan wel bij mijn opnames kan komen, maar daarbij willen ze ook niet bepaald helpen. Ik krijg dan de mededeling dat ik helemaal geen recht heb om de opnames te bewaren en eigenlijk niet eens op te nemen. Dus ook via die weg kom ik alles behalve verder...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

@Gerrit89,

 

 

Hij gaf aan dat de schijf "FAT16" was, maar omdat de sectorgrootte niet klopte kon hij hem ook niet lezen

 

Bied een ( oudere ) PC met DOS als OS geen oplossing ?

 

 

Als het goed is kun je in de bios dan toch handmatig de sector grote opgeven ( tja, die moet je dan wel vooraf weten wil je op veilig spelen omdat je er bestanden op hebt staan ) ?

 

 

Zou idd mooi zijn als voor jou vraag een oplossing kwam, zelf had ik de zelfde problemen met een Humax ontvanger waarvan de ( externe ) hardeschijf Ext3 krijgt bij het formateren daarvan. Met behulp van een tooltje kan ik deze nu gewoon vanuit Windows benaderen, gr.

 

 

Zilverster.

 

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Gerrit89,

 

 

 Bied een ( oudere ) PC met DOS als OS geen oplossing ?

 

Met een oudere OS als windows 95 of windows 98 zou het evt. ook moeten kunnen lukken, al dan niet onder DOS ( of CMD en handmatige opdracht ) .

 

Ik vraag me af wat de grote is van de gebruikte hardeschijf in de Pilips en of iemand al eens geprobeerd heeft er een grotere hardeschijf in te stoppen en die via het apparaat zelf te laten formateren om te zien wat het formaat dan wordt, gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas. Gaat niet lukken! MS-DOS ondersteunt schijven tot 2GB qua bestandsgrootte. De HDD in de Philips is 160 of 320GB en SATA! Voorts is de HDD inderdaad zonder een echte FAT beschreven maar wordt gewoon cyclisch gevuld. D.w.z. Einde blok wijst naar eerstvolgende vrije blok etc. Zonder het gebruikte formaat kun je daar extern helemaal niets mee..

 

Beste optie:

De gemaakte opnames via nieuwsgroepen opzoeken en dan op je PC branden, archiveren etc.

 

Enne leer hiervan... Nooit meer gesloten rommel laten aansmeren door je aanbieder! Je trekt altijd aan het kortste eind...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mimisiku,

 

Blijft vervelend dus ............

 

Is het misschien nog een optie de hardeschijf intern in een ander merk ontvanger ( of ander apparaat ) te plaatsen die wel een aansluiting heeft op USB en / of LAN en die dan ook gebruik maakt van het zelfde Format ?

 

Gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 jaren later...

Vergeet het maar! De opnames zijn gecodeerd opgenomen én in een formaat wat de PC niet kent. De codering is resultaat van de UUID van de HDD en de NUID van de ontvanger. Opnames zijn buiten de originele ontvanger NIET af te spelen... Als je de mazzel hebt dat er géén HDCP protocol gebruikt wordt dan is er hoop...

 

HDMI kabel van de DSR8121 in een HDMI-IN stoppen van een apparaat die zo'n ingang heeft. Bijvoorbeeld een DM9x0, VU+ Ultimo 4K etc. De laatste in opname stand zetten en vervolgens op de DSR8121 een opgenomen film afspelen..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

 

ik doe dat met een  oude  Icy Box  en een oude camping tv ..wel grote opnames van soms 20 gig en meer die ik dan omzet met handbrake ..en veel werk ..zowel die camping tv als Icy Box gekregen zijn al oud denk ik

Icy Box .jpg

IMG_20191211_085632.jpg

IMG_20191211_085753.jpg

MAXPLUS 2100-Maxdigital 225Combo-WavefrontierT90-digipowersg2100a

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die ICY box ziet er nog modern genoeg uit. Heeft in elk geval Component en HDMI dus dat valt nog mee....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-12-2019 om 19:40, Mimisiku zei:

Als je de mazzel hebt dat er géén HDCP protocol gebruikt wordt dan is er hoop...

Zelfs als er HDCP op zit is er nog hoop. Er zijn toestelletjes op de markt die de HDCP-beveiliging eraf strippen waardoor een HDMI-signaal via een PC-kaart (bijv. Hauppauge Colossus 2) kan geregistreerd worden. Zoek in Google eens op "HDMI Splitters that have been reported to strip HDCP".

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het gaat bij die ontvangers niet om de HDCP beveiliging, maar om het gecodeerd op de harde schijf wegschrijven.

Alleen de ontvanger kan met de bijbehorende schijf het content weergeven.

 

De HD is getrouwd met de ontvanger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, ceesv zei:

Het gaat bij die ontvangers niet om de HDCP beveiliging, maar om het gecodeerd op de harde schijf wegschrijven.

Alleen de ontvanger kan met de bijbehorende schijf het content weergeven.

 

De HD is getrouwd met de ontvanger.

Inderdaad, maar als je de geregistreerde programma's toch wil behouden, dan kan de HDMI-uitgang een oplossing zijn. Alleen moet dan de HDCP-beveiliging eraf.

Srikt gezien ga je dan je opnames ook niet kopiëren, maar capteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...