Ga naar inhoud


Nieuwe tevreden ET9500 gebruiker, heb wat vragen....


grunt

Aanbevolen berichten

Sinds een paar dagen heb ik een ET9500 met 2 DVB-S2 tuners (waarvan nog maar één in gebruik, ik moet de 2e kabel nog leggen), waaraan Astra 1, 2, 3, en Hotbird hangen. Ik kijk op een Philips 46PFL8007K/12 (drama met een super beeld, maar da's een ander verhaal). Er staat OpenPLI 3.0 op de ET9500 en ik draai CCCam (door winkel gedaan, ik heb er nog totaal geen verstand van).

 

Ik heb wat dingetjes waar ik niet uitkom:

  • Ik heb in de HDMI CEC plugin geconfigureerd dat de TV moet worden ingeschakeld en uitgeschakeld als ik de ET9500 in of uitschakel. Dat werkt niet.
  • Als ik via HDMI CEC instel dat de TV volumeregeling moet worden overgenomen ipv via de ET9500 werkt dit niet. Zowel ET als de TV gebruiken RF voor de AB. Weet iemand een oplossing? Ik zou dus wilen dat de AB van de ET de volumeregeling van de Philips gebruikt.
  • Als ik op de AB op, zeg, 1 druk, verschijnt er zender: 1. Ik wil het graag zo inrichten dat er "Ned 1 HD" komt te staan. Ik heb al Dreamboxedit geïnstalleerd en ik kan ook de zenderlijst importeren, maar durf niet zo goed iets te veranderen en terug te sturen naar de ontvanger, bang dat ik iets om zeep help en terug naar de winkel moet. Kan iemand kort vertellen hoe dit kan / moet (het wijzigen en opslaan van de naam mbv Dreamboxedit)?
  • Ik heb een Synology DS212+ met een Video share die door al mijn apparaten probleemloos gezien en benaderd kan worden zonder login / pw (PC's, Popcorn A210, PS3). Alleen met de ET9500 lukt het me niet. Hij ziet de NAS wel, ik kan ook connecten, maar de HDD met daarop mijn films vertoont een rood kruisje (de NAS zelf een groen vinkje). Doe ik iets fout? Beiden hebben een vast IP binnen mijn netwerk. Instellingen op foto. et9500.JPG

VU Uno 4K / OpenPLI / Maximum E85

Link naar reactie
Delen op andere sites


De NAS heb ik inmiddels aan de gang. IP van de ET9500 moest worden ingevuld bij de NFS privileges op de Synology.

 

Sinds een paar dagen heb ik een ET9500 met 2 DVB-S2 tuners (waarvan nog maar één in gebruik, ik moet de 2e kabel nog leggen), waaraan Astra 1, 2, 3, en Hotbird hangen. Ik kijk op een Philips 46PFL8007K/12 (drama met een super beeld, maar da's een ander verhaal). Er staat OpenPLI 3.0 op de ET9500 en ik draai CCCam (door winkel gedaan, ik heb er nog totaal geen verstand van).

 

Ik heb wat dingetjes waar ik niet uitkom:

  • Ik heb in de HDMI CEC plugin geconfigureerd dat de TV moet worden ingeschakeld en uitgeschakeld als ik de ET9500 in of uitschakel. Dat werkt niet.
  • Als ik via HDMI CEC instel dat de TV volumeregeling moet worden overgenomen ipv via de ET9500 werkt dit niet. Zowel ET als de TV gebruiken RF voor de AB. Weet iemand een oplossing? Ik zou dus wilen dat de AB van de ET de volumeregeling van de Philips gebruikt.
  • Als ik op de AB op, zeg, 1 druk, verschijnt er zender: 1. Ik wil het graag zo inrichten dat er "Ned 1 HD" komt te staan. Ik heb al Dreamboxedit geïnstalleerd en ik kan ook de zenderlijst importeren, maar durf niet zo goed iets te veranderen en terug te sturen naar de ontvanger, bang dat ik iets om zeep help en terug naar de winkel moet. Kan iemand kort vertellen hoe dit kan / moet (het wijzigen en opslaan van de naam mbv Dreamboxedit)?
  • Ik heb een Synology DS212+ met een Video share die door al mijn apparaten probleemloos gezien en benaderd kan worden zonder login / pw (PC's, Popcorn A210, PS3). Alleen met de ET9500 lukt het me niet. Hij ziet de NAS wel, ik kan ook connecten, maar de HDD met daarop mijn films vertoont een rood kruisje (de NAS zelf een groen vinkje). Doe ik iets fout? Beiden hebben een vast IP binnen mijn netwerk. Instellingen op foto. et9500.JPG

VU Uno 4K / OpenPLI / Maximum E85

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

  • Ik heb een Synology DS212+ met een Video share die door al mijn apparaten probleemloos gezien en benaderd kan worden zonder login / pw (PC's, Popcorn A210, PS3). Alleen met de ET9500 lukt het me niet. Hij ziet de NAS wel, ik kan ook connecten, maar de HDD met daarop mijn films vertoont een rood kruisje (de NAS zelf een groen vinkje). Doe ik iets fout? Beiden hebben een vast IP binnen mijn netwerk. Instellingen op foto.

 

 

Heb je op je synology onder conifg win/mac/nfs NFS share ingeschakeld?

Daarnaast heb ik in inder geval een aparte gebruiker aangemaakt.

Verder moet je onder gedeelde mappen bij de directory video, voor de betreffende gebruiker, rechten instellen maar ook moet je daar de nfs rechten aangeven.

HG

 

Topfield TF4000 PVR en ET 9500, Visiosat Bisat G3D, 4 x ALPS quad lnb, Astra 1 en Astra 2 en 3 en Hotbird.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het werkt inmiddels. Ik was inderdaad vergeten op de Synology NFS share rechten toe te kennen aan het et9x00 account dat ik had aangemaakt. Werkt nu perfect, en de ET9500 speelt bijna net zoveel af als de Popcorn A210 (maar die kan net wat meer formaten aan, o.a. Blu-Ray iso's).

 

Heb je op je synology onder conifg win/mac/nfs NFS share ingeschakeld?

Daarnaast heb ik in inder geval een aparte gebruiker aangemaakt.

Verder moet je onder gedeelde mappen bij de directory video, voor de betreffende gebruiker, rechten instellen maar ook moet je daar de nfs rechten aangeven.

VU Uno 4K / OpenPLI / Maximum E85

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...