Ga naar inhoud


Ultimo nu standaard geleverd met 2 types Afstandsbediening?


Nemjit

Aanbevolen berichten

Ik heb vorige week na lang beraad mijn Flopfield 7710HDVPR tot volle tevredenheid ingeruild voor een VU+ Ultimo. Dit op basis van de prima review van SAT4ALL. Het enige minpuntje dat ik in de review (en artikelen in het forum) kon vinden over de Ultimo, is het toetsenbord. Op verschillende plaatsen las ik de suggestie om voor een paar tientjes het traditionele model van de VU+ afstandsbediening aan te schaffen. Ik heb dat advies niet opgevolgd, omdat ik een universele Logitech Harmony 1100 afstandsbediening gebruik.

 

Toen ik de doos open maakte, zaten er tot mijn verbazing twee verschillende afstandsbedieningen in. 1x de typische Ultimo "toetsenbord"-versie (met een geplaatste batterij), en 1x de gewone met losse batterijen.

 

Het is mogelijk dat de winkel waar ik hem gekocht heb (###############), ofwel bovenmatige service verleent, ofwel een foutje heeft gemaakt. Ik vermoed echter dat VU+ zich de kritiek heeft aangetrokken en het apparaat nu zonder meerkosten met beide types levert.

 

Zijn er anderen die recent een Ultimo hebben gekocht en er ook 2 AB's bij hebben gekregen?

 

Met vriendelijke groet,

Tijmen

 

.

VU+ Ultimo (2xDVB-S2, OpenPli, OSCAM, 1,5TB HDD)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb vandaag mijn Ultimo gekregen en bij mij zit er slechts de standaard Ultimo AB bij. Ik gebruik zelf ook een universele AB (Pronto), dus ik zal die AB niet lang gebruiken ;)

 

Is er trouwens een bestand te vinden met de discrete AB-codes?

Groet, HTip

 

SAT: VU+ Ultimo - Open PLI 3.0 - Triax 78cm - Inverto Triple LNB

HT: Marantz, ALR Jordan, Velodyne, JVC, Stewart

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de doos met de VU+ Ultimo had ik 2 afstandsbedieningen.

Ik heb de VU+ Ultimo verleden week ontvangen.

Omdat in de review staat dat de een extra universele VU+

afstandsbediening voor 15 Euro bij de Ultimo geleverd kan worden,

heb ik die er ook bijbesteld.

Ik heb nu dus 3 afstandsbedieningen :)

VU+Ultimo + 1TB "green" harddisk - OpenPli 3.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan iemand per PM vertellen welke leveranciers er 2 afstandsbedieningen bij doen?

Ik heb het niet gevonden .Ook de universele vu remote voor 15€ euro zie ik nergends.

 

BVD Mumzel

Als je geen vergissingen maakt, ben je (waarschijnlijk) al dood !Waarschijnlijk kan wel weg , je krijgt gewoon strafpunten hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Mumzel,

 

Ik heb mijn Ultimo gisteren opgehaald bij ***geen-reclame***. Hier zat ook de universele AB bij..

De handleiding etc vermelden echter niets over die 2e AB, maar de doos was duidelijk nog ongeopend.

 

De 2e AB komt dus gewoon en fabrique kennelijk..?

 

Update: Mag de naam van de winkel niet noemen zie ik...

Is een bekende zaak in Groningen, PM maar even wanneer je de naam wilt hebben.. Alhoewel ik dus niet denk dat dit winkelafhankelijk is..

aangepast door Quack

..:: VU+ Ultimo w/ 3*DVB-C/T & WD 2TB ::.. | ..:: Humax iHDR5050C w/ WD 500GB ::.. | ..:: Synology DS1512+ w/ 5*Seatgate 3TB @ RAID6 (9TB effectively) ::..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van de recente aanschaffen hebben er in bovenstaande reacties inmiddels drie personenen 2 AB's gekregen en één persoon slechts 1. Verder betreft het minimaal twee verschillende winkels. Ik lees een keer Groningen en zelf heb ik hem in Noord-Holland gekocht.

 

Het lijkt er dus op dat de Ultimo tegenwoordig standaard met 2 AB's geleverd wordt. Ik heb mijn leverancier per mail gevraagd hoe het zit, maar geen antwoord ontvangen. Ik heb zojuist een mailtje gestuurd naar de importeur die in de review van SAT4ALL wordt genoemd. Mochten ze antwoorden, zal ik het hier melden.

 

Ook als 2 AB's nu standaard is, kan ik me voorstellen dat er nog "oude" voorraad is met slechts 1 AB. Mocht je dus waarde hechten aan de traditionele universele AB, zou ik adviseren om het expliciet te vragen aan de winkel waar je hem wilt kopen.

 

Met vriendelijke groet,

Tijmen

VU+ Ultimo (2xDVB-S2, OpenPli, OSCAM, 1,5TB HDD)

Link naar reactie
Delen op andere sites

waar de winkel, ahum, jouw Vuplus vandaan haalt kan belangrijk zijn

daar voor de Ultimo hetgeen een ieder weet, een qwerty of azerty toetsenbord op de afstandbediening staat.

 

zomaar een tweede mee leveren (die mogelijk ook nog een cloon is) doet de betere "winkel" niet.

die (winkels) het wel doen zouden zich eens achter hun oren moeten krabben

ciao

Eisenhower Blues

J.B. Lenoir
:grin:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb vandaag antwoord gehad op mijn mail aan de importeur die in de SAT4ALL-review wordt genoemd. Hij verklaart dat er slechts één AB mee wordt geleverd. Er zijn dus leveranciers die ofwel via een ander kanaal importeren, ofwel zelf het andere model er standaard bij doen.

 

Conclusie: check bij je leverancier! Er valt verder niet veel meer te zeggen over dit onderwerp, lijkt me.

 

Groeten,

Tijmen

VU+ Ultimo (2xDVB-S2, OpenPli, OSCAM, 1,5TB HDD)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Ik heb de nieuwe afstandsbediening voor de Ultimo van iemand overgenomen. Een hele verbetering alleen 1 knopje werkt niet. Beeld stilzetten met file afspelen, het ledje op de a.b. gaat wel branden maar er gebeurd niets ( met de oude wel ) heeft iemand hier een verklaring voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

uhm,

welke heb je nu? ( de universele of de Ultimo met toetsenbord op de rugzijde )

heb je een fotootje ervan?

 

en is die al geupdate?

Update: 19.07.2013
- update drivers (20130719 (duo2))

    Fix Play/Pause key problem

 

Update: 06.08.2013

- update dvbapp2 (2013-08-13)

    fix STOP key for PTS plugin

Update: 08.11.2013

- update drivers (2013-11-08, duo,solo,uno,ultimo)

    Support play/pause key of new Duo2 RC at solo/duo/uno/ultimo

er waren er meerdere natuurlijk <> je moet wel op de updates letten...

ciao

aangepast door Tonskidutch

Eisenhower Blues

J.B. Lenoir
:grin:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is het nieuwe model zonder toetsenbord en met 3 aaa cellen. Dat zal toch duidelijk zijn denk ik. Ook met de afstandsbediening van de Vu+duo ( die heb ik ook nog, de box is kapot door bliksemislag ) deze kan je met 2+7 help en dan 1 voor duo en 2 voor ultimo geschikt maken. Daarmee werkt de pauze knop prima .Echter die a.b. bevalt me niet omdat de knoppen er zeer onlogisch opzitten.

Updates zijn er niet meer voorhanden meld de box.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...