Ga naar inhoud


Opensuse 12.2 is beschikbaar


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

de versie 12.2 van Opensuse is uit en voor download beschikbaar bij het welbekende Opensuse.org

image is om en nabij 4,6 GB

 

ook per usb stick te installeren

met KDE of GNOME od alternatief interface een aanrader...

lees meer erover

ciao

aangepast door Tonskidutch

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

Hahaha...Suse (64bit) komt hier niet eens verder dan de post-booting...(Acer Aspire i7 notebook) gaat lekker, en dat al sinds ze met de 12,x reeks zijn begonnen, jammer...vroeger gebruikte ik altijd Suse, ooit begonnen met RedHat en Slackware begin jaren 90...later overgestapt naar Suse (begon met versie 6, heb de complete dozen hier nog staan) en tegenwoordig snoep ik van meerdere walletjes. (Windhoos, Linux, Unix (AS/400 systeem) en Mac OS X)

aangepast door VriezeNet®
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

zeker zo'n notebook met twee video kaarten aan boord, dat blijft een issue. Er moet een manier zijn waarmee je het kan installeren in standaard vga mode, totdat je de drivers en x geinstalleerd hebt en dan zou het moeten werken.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

ik pak even dit oudere bericht op als aanleiding voor videolan VLC probleem.

Die wordt niet meer voor linux met de desbtreffende codecs aangeboden (in het repo zit geen h264 /mpeg4 meer)

Dus bleek een en ander niet meer te werken met VLC voor wat betreft de HD streams bekijken (stokkend geluid en geen beeld)

Gisteren nog al wat gelezen op diverse fora inzake linux en videolan en met kaffeine + xine aan de slag gegaan als oplossing.

 

Het werkt nu zo dat ik in het Openwebinterface van de receiver (VU+ Ultimo) op het stream icoontje klik en kaffeine opent de HD stream zonder morren. (ik weer blij)

 

Misschien zocht iemand anders ook nog naar de oplossing om HD streams van z'n receiver te kunnen bekijken op Opensuse.

kaffeine (van opensuse 12.2 eraf)

kaffeine kde3 erop

ffmpeg en xine erop

kaffeine kde3 eraf (geen HD beeld)

kaffeine (van opensuse 12.2 erop)

bestandsassociaties aangepast voor m3u (openen met kaffeine)

werkt :grin:

aangepast door Tonskidutch

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...