Ga naar inhoud


Ultimo nu kopen of wachten op opvolger


Marc put

Aanbevolen berichten

Ik ben toe aan een nieuw toestel. Gezien ten huize 4 volwassenen leven, met elk een eigen keuze voor programma's, wordt hier enorm veel opgenomen. Wij hebben momenteel een DM800hd maar deze voldoet niet om iedereen zijn programma's te laten opnemen (transponder beperking).

Ik overweeg een triple tuner (Ultimo) aan te schaffen zodat we (bijna) zonder beperkingen kunnen opnemen. Doch ik lees dat er toestellen van VU+ (met twee tuners) op komst zijn waarbij de processor 3 maal zo snel is dan de huidige Ultimo.

Nu vrees ik echter dat als ik nu de Ultimo koop dat ik binnen enkele maanden al met een achtergesteld toestel zit.

Adviseren jullie mij aan toch de Ultimo te kopen of te wachten op een nieuwere Ultimo met snellere processor of een nieuw verwachte Duo2 waarbij ik een eveneens verwachte twintuner in kan steken zodat ik dan drie tuners ter beschikking heb.

Helaas groeit het geld niet op mijn rug en wil vermijden dat ik zoals nu op mijn DM800HD (geen second edition) de allerlaatste PLI 3 niet kan installeren.

Graag jullie mening.

Marc

aangepast door Marc put

DM800PVR - met OpenPLI.

Vu+Duo2 - met OpenPLI

Link naar reactie
Delen op andere sites


heb je deze draad gezien en gelezen? :D

Ja, ik heb deze ook al doorgenomen maar in deze tread wil de vraagsteller een oplossing voor twee tuners terwijl ik naar jullie advies vraag voor een toekomst gericht toestel van drie tuners.

DM800PVR - met OpenPLI.

Vu+Duo2 - met OpenPLI

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier zo http://www.sat4all.com/forums/topic/327377-vu-duo-of-ultimo/?do=findComment&comment=2111353 schreef ik de vergelijking indien de Dual-Tuner voor die insteekplaats in de Ultimo of dus straks de DUO2 tot jouw beschikking staat.

 

dus aantal tuner insteek platsen * 2

dan is de eerder gegeven link van wiz, best relevant.

ciao

No What If's

Danny Vera, Vaya Con Dios

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier zo http://www.sat4all.c...o/#entry2111353 schreef ik de vergelijking indien de Dual-Tuner voor die insteekplaats in de Ultimo of dus straks de DUO2 tot jouw beschikking staat.

 

dus aantal tuner insteek platsen * 2

dan is de eerder gegeven link van wiz, best relevant.

ciao

 

Oeps, ik dacht een beetje te snel dat je naar de treat doelde "VU Ultimo of wachten op VU Duo 2 ?" wat lager in het forum van VU+.

Ik ga de treat die Wiz aanhaalde eens rustig doorlezen.

Marc

DM800PVR - met OpenPLI.

Vu+Duo2 - met OpenPLI

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zou me niet zo blind staren op een processor die 3x zo snel gaat. Uiteindelijk wil je wat meer vrijheid met meerdere opnames tegelijk, en dat wil je nu lijkt mij. Tuurlijk zullen er in de toekomst nieuwe modellen uitkomen die wat meer geheugen en snellere cpu hebben, maar vergis je niet, vaak is het hoe meer en sneller het ding kan hoe dieper je in je buidel mag tasten om het te bekostigen.

 

En als er volgend jaar een Ultimo2 of Ultimo3 uitkomt, dan houdt dat mijns inziens niet automatisch in dat de Ultimo achtergesteld is en moet worden vervangen. Je hebt dus een aantal opties:

 

1. Nu een Ultimo kopen en iedereen is blij.

2. wachten totdat de duo2 verkrijgbaar is en hopen dat dan de dual tuner ook beschikbaar is en dan beiden aanschaffen. En hopen dat pli / vti / bh hun images gereed hebben voor deze nieuweling.

 

Welke optie je kiest is echt aan jou. Wanneer de duo2 in de winkel zal liggen kan niemand je vertellen. Maar als ik de specs van die duo2 zie, dan vrees ik dat het ding bij de lancering toch een heel stevig prijskaartje zal krijgen.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...