Ga naar inhoud


Meeste signaal met welke schotel? Advies


Erwinnaar

Aanbevolen berichten

Beste erwinnaar

 

Op een 110cm-schotel passen altijd gewone lnb’s met een kop van 60mm voor de 4 bekende satellieten.

Als jij de afstand opgeeft vanaf de voorzijde van de lnb tot aan de schotel op 40% van de hoogte gemeten, dan kan ik precies voor je uitrekenen op welke afstand de lnb’s moeten staan. Om te kunnen bepalen welke lnb’s je precies kunt plaatsen (in verband met de behuizing) , wil ik nog wel weten hoeveel aansluitingen je wilt hebben op de lnb’s.

Gewoon vier LNB's met 1 uitgang. Die dus naar een 4/1 schakelaar. We hebben voldoende aan één aansluiting thuis. Op de Visio was het dringen met de rockets, met de Fuba 110 kunnen er dus gelukkig convesionele LNB's op. Ik ga neuzen naar Inverto spul. De rail haal ik morgen in Wesel.
Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste MarnixK

 

Je zult met een Triax 88 die 85cm breed en 95cm hoog is zeker meer signaal krijgen. De vraag is echter hoeveel aansluitingen je wilt hebben. Vier quad-lnb’s is namelijk een flink gewicht en zorgt er voor, dat de lnb-arm iets gaat doorzakken. Vier twin-lnb’s gaat wel lukken. Eventueel kun je een voorziening maken die het doorzakken van de lnb-arm voorkomt of je kunt in geval van vier quad-lnb’s kiezen voor een degelijkere schotel.

Ik neem aan dat je op je huidige Visiosat schotel vier Alps-lnb’s hebt zitten.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het signaal opkrikken kan inderdaad en dan vooral de Astra 3 zo centraal mogelijk in de schotel gebruiken en op africhten. De overige LNB'S dan finetunen daarna.

 

Zelf heb ik nu een FUBA 110 met monoblock en de centrale kop op Astra 3 en de 'hangende' kop op Astra 1. Praktisch geen verschil in signaal maar dat komt mede door de groote van de schotel.

 

Heb een bestelling open voor een rails met 3 losse LNB'S en zal dan zeker de Astra 3 het eerste uitrichten. De Astra 1 en 2 komen daarna. Het is wel vaak beetje water bij de wijn doen hoor maar uiteindelijk kun je met een grotere schotel meer signaal verkrijgen. Denk ook aan de kwaliteit van de LNB'S en de kabel plus de DISECQ schakelaar. Daar kan ook minder verlies van signaal behaald worden door kwaliteit te kopen evenals zoiets simpels als een F Connector...

 

gr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste MarnixK

 

Je zult met een Triax 88 die 85cm breed en 95cm hoog is zeker meer signaal krijgen. De vraag is echter hoeveel aansluitingen je wilt hebben. Vier quad-lnb’s is namelijk een flink gewicht en zorgt er voor, dat de lnb-arm iets gaat doorzakken. Vier twin-lnb’s gaat wel lukken. Eventueel kun je een voorziening maken die het doorzakken van de lnb-arm voorkomt of je kunt in geval van vier quad-lnb’s kiezen voor een degelijkere schotel.

Ik neem aan dat je op je huidige Visiosat schotel vier Alps quad-lnb’s hebt zitten.

Met een FUBA 110 of 85 zal dat doorzakken niet zo snel gebeuren vrees ik :) ! Dat is topkwaliteit. Dus een FUBA 85 zou een hele goede optie zijn dan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

@MarnixK,Ik heb tot voor kort een Triax 88 met twin-lnb's gehad en daarvoor een Visiosat G4.

Die Visiosat G4 kon eigenlijk het gewicht van 4 twin-lnb's niet aan. Vandaar mijn overstap naar de Triax 88.

Sprietje heeft gelijk als hij aangeeft dat de schotelarm van de Triax ook maar een beperkt gewicht kan hebben. 4 twin-lnb's gaat, 4 quad-lnb's niet.

Dan moet je de schotel van beugelstangen langs de zijkanten voorzien, of een schotel kopen met een arm die wel redelijk gewicht aankan.

De Fuba kan dat, de Kathrein ook, en wellicht ook de Gibertini. Al deze merken hebben een mogelijkheid voor een multirail. Die ook nog eens is voorzien van metalen lnb-houders i.p.v. plastic, zoals bij de Triax.

  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt @erwinnaar. Een Fuba 85 koop je in Nederland bij een groot Duits bedrijf in elektr(on)ische onderdelen dat in heel Europa opereert voor 105 euro inclusief verzendkosten.

Helemaal juist. Heb zelf die 110 in Duitsland afgehaald bij FUBA zelf net over de grens in Munster. Dat was wel mooi daar en zeker het dikke boekwerk wat ik vroeg en kreeg. De 110 FUBA is denk ik voor een railsysteem de max wat betreft signaal en prijs ;)
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb maar 1 ontvanger in huis, dus quad kopen is al helemaal niet nodig, ik zal max twee ontvangers aansluiten.

Dan ga ik binnenkort maar eens op zoek. Koppen die ik nu heb (Alps), ga ik dan gewoon hergebruiken.

Kijken of ik dan langer kan kijken bij een harde regenbui

Dreambox DM500HD OpenPli, Viosiosat G4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijken of ik dan langer kan kijken bij een harde regenbui

Dat was de tweede reden waarom ik van de G4 naar de Triax88 ben overgestapt indertijd. ;)

Verschil van dag en nacht.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste MarnixK

Een Triax 88 met multirail en 4 twinn-lnb’s dat is geen probleem als je niet te duur uit wilt zijn en je de schotel niet boven op het dak hebt staan. Een Triax 88 koop je al in Amsterdam of Almere voor 30,49 euro.

Koop er dan wel een originele rail bij met twee sleuven boven elkaar en geen imitatie waar in de hoogte maar één gleuf zit, zie het verschil in de bijlage.

Ik zou dan voor de Astra 23,5 positie altijd een Inverto Black Ultra twin nemen. Die koop je bij dezelfde satellietshop voor ruim 20 euro.

post-60869-0-00270900-1356630093_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...