Ga naar inhoud


Meeste signaal met welke schotel? Advies


Erwinnaar

Aanbevolen berichten


Waarom bestaan er geen Triax clones? Zelfs chinesen hebben een beetje beroepseer :)

 

De schotel is nog te redden door het vervangen van de popnagels en het verstevigen van de lnb arm. Maar de multi lnb houder is pas echt een nachtmerrie voor iedereen die een klein beetje van techniek houdt.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Eduard07

Ik heb al van diverse Belgen gehoord dat ze in Nederland Triax-schotels kopen omdat ze hier veel goedkoper zijn maar misschien zijn er in België ook satellietshops die scherpe prijzen hebben. In Spanje wordt je helemaal afgezet als je daar een Triax koopt. Je koopt er hier bijna drie tegen daar één.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Eduard07

 

Ik heb al van diverse Belgen gehoord dat ze in Nederland Triax-schotels kopen omdat ze hier veel goedkoper zijn maar misschien zijn er in België ook satellietshops die scherpe prijzen hebben. In Spanje wordt je helemaal afgezet als je daar een Triax koopt. Je koopt er hier bijna drie tegen daar één.

Dan kun je beter dus een FUBA 85 aanschaffen in dat geval...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Eduard07

 

Ik heb al van diverse Belgen gehoord dat ze in Nederland Triax-schotels kopen omdat ze hier veel goedkoper zijn maar misschien zijn er in België ook satellietshops die scherpe prijzen hebben. In Spanje wordt je helemaal afgezet als je daar een Triax koopt. Je koopt er hier bijna drie tegen daar één.

Tja, Sprietje, je weet inmiddels hoe ik over de Triax-schotels denk die in Nederland massaal worden aangeboden.

Even over de oostgrens om iets degelijks te halen zoals Erwinnaar heeft gedaan, zou ik dus altijd adviseren.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom bestaan er geen Triax clones?

Omdat dat volgens mij bijna een onmogelijke opgave is, want die clones zullen kwalitatief al gauw met kop en schouders boven de echte uitsteken. :P

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

De triax schotel is gekloned en wordt in nederland aangeboden. Hij heeft alleen voor de 60, 78, en , 88 cm geen vaste knikarm.verder is hij nagenoeg identhiek.

"Geen vaste knikarm" is inderdaad al een verbetering op het origineel die de schotel stabieler maakt. ;)

 

Maar in welk opzicht is het verder een "clone"?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is daarom de off set schotel ontwerpen? Vanwege het gemak van de montage? Een prime focus is het allerbeste maar onhandig om aan een muur te hangen...dus off set bedacht om drempels weg te nemen en dus groter publiek te bereiken. Daar wordt dan op ingesprongen door allerlei fabrikanten met rotzooi en kwaliteit wat verdwenen, beugels enz. Betreft. Ik geloof niet sarren spiegel op zich zoveel slechter is. Gr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste erwinnaar

 

Wat schrijf je nu?

 

“dus off set bedacht om drempels weg te nemen en dus groter publiek te bereiken”

 

Echt niet. Wist je wel dat de lnb de signalen die van het midden van de schotel ontvangen worden 10dB meer versterkt dan signalen die van de buitenrand van de schotel worden opgevangen. En dan moet je met een prime-focus schotel juist in het midden van de schotel als die zooi hebben zitten zoals een flinke lnb met feedhorn, draagarmen en kabels.

Nee een offsetschotel heeft vele voordelen in het gebruik en ook in de versterking die zo’n schotel geeft. Het enige voordeel van de prime-focus-schotel is dat hij symetrisch is. Daarom makkelijker te ontwerpen en zeker makkelijker en dus goedkoper te maken. Zeker bij hele grote schotels die allemaal in delen inelkaar gezet moet worden, is dat een groot voordeel.

De echte profs gebruiken offsetschotels. Zie de bijlages.

post-60869-0-89987400-1356773346_thumb.jpg

post-60869-0-53248000-1356773420_thumb.jpg

post-60869-0-71202200-1356773506_thumb.jpg

post-60869-0-28751000-1356773681_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals Sprietje al aangeeft de offset heeft veel voordelen en niet alleen om de consument te behagen en daarom rotzooi op de markt te brengen, het grootste voordeel is dat hij nagenoeg vertikaal te monteren is dit in tegenstelling tot een prime focus. En niet vergeten bij een offset kun je meerdere lnb's gebruiken omdat die niet in de eigen signaalbeam zitten, iets wat bij een prime focus bijna onmogelijk is :P

 

Nou Sjaak , zo moeilijk is dat niet .

post-30993-0-56367400-1357045303_thumb.jpg

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...