Ga naar inhoud


Maya voorspelling en de planetary alignment


leo1949

Aanbevolen berichten


Waar haal je dit nu weer vandaan?

 

Sorry dubbel post door time-out probleem

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Psychosammy:

 

Een bron: http://plazilla.com/...e-maya-kalender en anders even zoeken op "nauwkeurigheid Maya-kalender".

 

Een ander merkwaardig feit betreft de duizelingwekkende precisie van de Ha’ab zonnekalender van de Maya’s. Onze ‘moderne’ wetenschap is pas sinds kort in staat om de lengte van het jaar zeer nauwkeurig te bepalen met een ‘klok’ die gebaseerd is op de trillingen van het radioactieve Cesium-atoom, wat de duur van een jaar bepaalt op exact 365,2422 dagen. Volgens de NASA is de Ha’ab kalender 00000001 accuraat in vergelijking met de radioactieve Cesium-atoom meting. In een cyclus van 180,000 jaar is er slechts een dag afgestemd om de rest van de kalender accuraat te houden. Hoe bestaat het dus dat die Maya's zo'n 4,500 jaar geleden zonder cesium atoom exacte tijdsrekeningen konden uitvoeren?

aangepast door Earthfinder

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Earthfinder

 

Ga er maar vanuit dat 99,99% van het internet uit koeienpoep bestaat. En dat artikel op plazilla is er een van. Dit is een site waarop iedereen z'n zegje kan doen, net als Wiki. De betrouwbaarheid daarvan dien je altijd na te gaan.

 

De door jou aangehaalde alinea staat vol niet te verifieren onzin want geen bronvermelding. De door ons gehanteerde kalender komt overeen met 365,2425 dagen per jaar. Het is nooit de bedoeling geweest dit op de miliseconde nauwkeurig vast te stellen.

 

Als je uit de Maya kalender het aantal dagen uitrekent kom je maar iets nauwkeuriger uit. Maar het is niet aangetoond of dit bewust is of puur toeval. Die 00000001 accuraat slaat nergens op omdat er geen eenheid bij staat. 00000001 wat? Koeien?

 

Daarnaast hadden de Maya's niet 1 kalender maar een heleboel. Wel vreemd als je de perfecte kalender hebt, dan heb je die andere niet meer nodig.

 

Daarnaast is er geen exacte omlooptijd van de aarde om de simpele reden dat baan van de aarde niet constant is. Aanwezigheid van andere planeten hebben invloed op onze baan.

 

Verwijzingen naar gerenomeerde instituten zoals NASA doen het altijd goed in onzin verhalen maar ik heb het genoemde artikel nog niet kunnen vinden op de NASA site. Wel een waarschuwing voor nep NASA nieuws berichten.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@PsychoS@ Hebben we het nu over de Maya-kalender of over een mestprobleem?

 

Wat is zijn jouw bronnen? Je hebt op de NASA-site een artikel niet kunnen vinden, kan ik wel goed zoeken, zou je je ook kunnen afvragen? Je wimpelt alles weg wat niet aansluit bij jouw opvattingen.

 

De onnozelen moeten er maar vanuit gaan dat 99,99% op internet koeien poep is, dat kun je alleen maar weten als je er met je neus midden inzit, een poepdeskundige lijkt me meer iemand die verstand heeft van obstipatie of flatulentie dan van kalenders, schoenmaker blijf bij je leest.

 

Het hebben van meerdere kalenders als je al de perfecte kalender denkt te hebben, daar is niets mis mee, nieuwsgierigheid en twijfelen is de drijfveer achter zorgvuldig onderzoek.

Kijk eens op Calender Converter, zomaar 9 kalenders, Julian Calender is de astronomische standaard. De omloop van de aarde is niet constant maar dat gegeven is wel een constante, dat wordt dus gewoon een parameter in de berekeningen.

 

Niet allemaal zelf bedacht en niet voor alles een bronvermelding, maar dat lijkt er hier niet erg toe te doen. En maar denken dat we een serieuze discussie voeren. Zonde van de tijd....en dat is het wezen van een kalender toch?

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zitten op het laatste blad van de maya kalender, kan haast niet wachten op de nieuwe pirelli kalender :P

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een paar dagen, en het is zo ver.

Ik geloof er niet in, dat die indianen gelijk hadden, maar eigenlijk hebben ze het wel goed voorspeld.

 

Als ik nu naar de toekomst kijk, dan is die er niet zoals ons kabinet het voorspeld.

Dan hebben wij of onze kinderen en al helemaal onze kleinkinderen geen toekomst meer, of geen doel meer om ouder te worden.

 

Het is niet meer van deze tijd, en voor mij hoeft het ook niet, maar eigenlijk zou er weer een grote wereld oorlog moeten uitbreken.

Dan daalt de wereld bevolking weer, en is er weer werkgelegenheid, om al het oorlogstuig te maken dat benodigd zal zijn.

Zo is het altijd geweest in het verleden, ook al is dat misschien een beetje raar aangehaald.

 

En ach mocht het zo zijn, dat in een paar dagen heel de wereld toch zal vergaan, dan heb ik daar vrede mee.

Als dan ook maar in 1 klap alles en iedereen die mij lief is tegelijk dood zou zijn.

Zo zal er dan ook geen verdriet zijn bij de nabestaande.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zul je zien dat die Maya kalender ontwerper er gewoon de pest in had om die ellendige rot kalender nog verder uit te moeten rekenen.

Maar ben er aan de ene kant wel blij mee dat die Maya kalender nu eindelijk een keer eindig is, zijn we ook van die zgn. voorspellingen af.

 

Hoop alleen dat ze nu niet weer ergens anders een kalender weten te vinden die weer een paar jaar verder gaat en deze onzin nog weer een vervolg krijgt.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vroeger was daar een oplossing voor, verhuizen naar België, daar gebeurt alles 50 jaar later.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...