Ga naar inhoud


Zekering klapt uit voeding DM7025


Satbakker

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik heb hier een DM7025 waarvan de zekering er direct uit klapt als ik het stroom knopje achter op het back paneel aan zet. Nu heb ik de voeding eruit gehaald maar kan visueel niks geks vinden. Met de multimeter alles zo´n beetje na gemeten maar kan ook zo 1,2,3 niks vinden.

 

Heeft iemand een tip welke elco´s in deze voeding gebruikelijk kappot gaan?

 

Alle hulp zou van harte zijn!

 

Alvast bedankt

 

Groeten

Satbakker

- GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox
- Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V
- Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB
- Satfinder Promax

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Als een elko "klapt" , kan de zekering springen , maar een nieuwe zekering gaat daarna zelden meteen stuk .

Je moet het denk ik meer in het primaire deel van de voeding zoeken , meet de 4 diodes maar eens door .

in één richting oneindige weerstand en andersom ± 500/600 ohm .

Als er "0" ohm gemeten word , heeft ie sluiting .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Trust,

 

Die heb ik doorgemeten en geven geen gekke waardes.

 

Wat ik wel vreemd vind is dat als ik de voeding in de hand neem en ik draai hem om, dan klinkt het alsof er ergens een los onderdeeltje zit in een part. Ik kan het niet echt perfect plaatsen maar als ik me oor erop leg dan lijkt het alsof het uit de hoofd transformator wikkel (dus de grote van de twee) komt. Nou heb ik geen idee of daar iets in kan stuk gaan wat los komt te zitten. Vind het heel vreemd, maar er zit duidelijk iets los ergens in als ik met de voeding schud. Wat denk jij?

aangepast door Satbakker

- GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox
- Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V
- Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB
- Satfinder Promax

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken de voeding niet uit m'n hoofd , heb je een duidelijke foto ?

Ik heb wel gegeoogeld maar daar zie je verschillende types .

Het kan zijn dat die grote elko toch doorgeslagen is en dáár stukjes in los liggen , heb je die er al een keer uit gesoldeerd ?

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Foto kan ik ff zo snel niet maken maar het is een ongeveer jaar oude voeding, de oude was helemaal kappot en heb er toen een hele nieuwe in gezet en het type is PF10776-B01 REV: 0.3

- GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox
- Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V
- Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB
- Satfinder Promax

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, na de grote elco eruit te hebben gehaald en ook maar de 4 diodes, blijkt dat idd. 2 van de 4 diodes sluiting hadden, dus alle 4 inmiddels vervangen. De elco ook weer terug gezet, en de zekering klapt er nu niet meer uit maar de box start niet op. Op de zekering meet ik 212Volt.... weet niet of dat wel helemaal correct is. Weet het ff niet meer. Dat er iets in een component van de voeding los zit is duidelijk want als je schud blijft het rammelen, en het lijkt uit de grote transformator te komen ondanks dat me dat sterk lijkt want het is een wikkel dus......

 

Mischien het relay ????

- GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox
- Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V
- Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB
- Satfinder Promax

Link naar reactie
Delen op andere sites

meet je nu ook ± 300 v = op die elko ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou kan ff niet meten want ik heb de halve voeding weer uitelkaar liggen. Het gerammel heb ik inmiddels opgespoord en dat is een transistor waar om 2 van de 3 pootjes wazige ringetjes zitten waarvan er één los om het pootje zit (die rammelt dus) en de andere zit vastgelijmt. nou heb ik het vage gevoel dat de nieuwe diodes die ik geplaatst heb niet equivalent zijn. De plaatselijke electronica boer zei dat het geen probleem moest zijn. De orginele waren de RL205 SEP71A en de 4 nieuwe zijn RL2Z 28.

- GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox
- Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V
- Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB
- Satfinder Promax

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ben geen moer verder, maakt niet uit of ze wel of niet equivalent zijn want ze zijn alweer opgeblazen. Knalt dus wel meteen de zekering eruit en kilt ook meteen de 4 nieuwe diodes. Maar weer van voor af aan proberen te beginnen morgen.

 

Wel bedankt voor het meedenken!

- GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox
- Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V
- Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB
- Satfinder Promax

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoiets Erik ?

wel meteen een kapotte zekering nemen !

post-30993-0-57568700-1354655609_thumb.jpg

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon een snelle methode om een lamp in serie met je voeding te zetten , zekering eruit , zekering met de fitting eraan , erin ! (mits de voeding dat type zekering heeft)

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...