Ga naar inhoud


Vu+ Solo 2 Black Hole - CCCam Image


Cali

Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

Ik zit met een probleem waar ik niet uit kom, kortweg gezegt, ik ontvang geen Channel Digitaal zenders op mijn nieuwe reciever.

 

Wat heb ik:

Nieuwe reciever VU+ Solo 2 HD.

Filmware BlackHole versie 1.7.9 (geinstalleerd).

Channal Digitaal card met nieuw abonnement.

Perfecte ontvangst van de FREE AIR zenders, en weergave in het menu van de Channal Digitaal zenders (blauwe signaal balken & programma info).

CCCam image 2.3.0 & 2.2.1.

 

Wat ik begrijp moet er een CCCam image worden bijgezet om de CD-card te laten werken met BlackHole (deze voorziet hierin niet).

Ik heb hiervoor twee image gedownload en deze dmv USB stick op de reciever geintalleerd, allereerst om via het programma BlackHole in te laden, later door het uitschakelen van het reciever en deze op te starten met USB stick in de reciever.

De CD-card in beide sleuven uitgeprobeerd met de chip naar boven en naar beneden, standaard is naar beneden volgens mij.

 

Ik doe schijnbaar iets verkeerd, wat is me niet duidelijk, of de image is niet correct of de manier van het installeren niet.

 

Wie kan mijn helpen met de juiste oplossing of image?

Alvast bedankt.

aangepast door Cali
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ga er vooreerst vanuit dat jij de LNB of LNB's goed op ASTRA1 en / of ASTRA3 hebt afgesteld en de eventueel gebruikte DiSEqC switches goed hebt aangesloten zodat de ontvangst van de Canal Digitaal SD of HD zenders geen probleem moet zijn.

Dus het zou dan aan de CCCAM kunnen liggen.

 

Ik heb zelf geen ervaring met de BH image maar dit probleem heeft naar mijn mening ook niets met de BH image te maken maar meer met de installatie van de CCCAM softcam.

 

In feite is CCCAM 2.3.0 een prima functionerende softcam en zou het gewoon moeten functioneren.

 

De vraag is dan ook of jij gecontroleerd hebt of de CCCAM inderdaad goed is geïnstalleerd en zo ja, dat deze dan ook succesvol is opgestart.

 

Zoals al gezegd weet ik niet hoe je dit binnen BH kunt controleren maar bij VTi heb je in elk geval passend gereedschap hiervoor dus ik denk ook dat dit bij BH het geval zal zijn.

 

N.B.

Weliswaar geen aan de Image BH gerelateerde handleiding maar misschien heb je aan deze wel iets aan http://www.sat4all.com/forums/topic/329426-to-do-installatie-image-vti/

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Cali

 

Wat bedoel je met de CCam image!!

In BH , moet je de CCam en aandere files handmatig installeren .

Je kunt het ook via de TSpanel ( plug-in) instaleren.Je moet eerst deze plug-in, op het net vinden (v.6.0) en installeren ,enigm herstarten.

Nu kan je vanuit TSpanel cams met alle andere bestanden voor BH instaleren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had ongeveer hetzelfde probleem. De kaart moet met de chip naar beneden in de gleuf.

De standaard BH image moet Cccam nog extra toegevoegd worden - handmatig- Onderhand ook een paar BH images te vinden waar het allemaal al inzit en aleen via een plugin nog geinstalleerd dient te worden. Zijn onder meer te vinden op het forum van ***geen-reclame***. Ik heb een versie van El General en die werkt goed alhoewel ik me erger aan het FC Barcelona logo maar dat is meer mijn dding. Staat een nieuwere gemodificeerde versie van BH klaar om vanavond geinstalleerd te worden.

 

Dus eerst de softcam installeren en zorgen dat deze draait. Hierna de CD kaart in een van de gleuven.

 

Gerard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...