Ga naar inhoud


Oscam compileren met de simplebuild van Gorgone


alias haha

Aanbevolen berichten

Voor de noeste werkers... Weet niet of jullie builds al lukken... Hier even een morele steun:

 

OScam 11686 met Smargo/Stinger/Phoenix/PCSC geé'n EMU

 

Voor Mipsel OE2.0, VU+ armhf, Dream Arm en Dream-FPU...

 

Voor wie hem gebruiken wil... Getest op mijn VU+Ultimo4K en Zero4K en de DM525-Combo

OScam Builds.rar

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik bouw ze op een antiek Samsung N120 netbookje met Lubuntu LTS 18.4. Gaat nét. Anders had ik hem weggesmeten....

Ook 2 * Raspberry (3B+ en 4B) voor de native build.....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Mimisiku zei:

Voor de noeste werkers... Weet niet of jullie builds al lukken... Hier even een morele steun:

OScam 11686 met Smargo/Stinger/Phoenix/PCSC geé'n EMU

 

Voor Mipsel OE2.0, VU+ armhf, Dream Arm en Dream-FPU...

Voor wie hem gebruiken wil... Getest op mijn VU+Ultimo4K en Zero4K en de DM525-Combo

 

 

Snap iets niet, waarom compileren via simpelbuild als je van diezelfde grote (omvang) "binary gedrochten" maakt als bijvoorbeeld OpenPli.

Probeer is te experimenteren met UPX compressie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is gewoon mijn keuze. Met een 2Gb RAM of meer in mijn boxen is 500kB helemaal geen issue. UPX moet zich eerst weer uitpakken waarna het net zoveel ruimte inneemt in het geheugen. Gewoon een extra nutteloze slag die alleen maar extra tijd neemt. Gewoon 1:1 bouwen. De versies draaien zelfs prima op mijn oeroude DM500HD. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Mimisiku zei:

Voor de noeste werkers... Weet niet of jullie builds al lukken... Hier even een morele steun:

 

OScam 11686 met Smargo/Stinger/Phoenix/PCSC geé'n EMU

 

Voor Mipsel OE2.0, VU+ armhf, Dream Arm en Dream-FPU...

 

Voor wie hem gebruiken wil... Getest op mijn VU+Ultimo4K en Zero4K en de DM525-Combo

OScam Builds.rar 2.19 MB · 10 downloads


Helaas, die doet het niet:
 

# /etc/init.d/softcam restart
cat: can't open '/tmp/oscam-emu.pid': No such file or directory
/usr/bin/oscam-emu: error while loading shared libraries: libssl.so.1.0.0: cannot open shared object file: No such file or directory

 


De libssl die op Xtrend ET10000 met OpenPLi 8.0 staat is 1.1

 

afbeelding.thumb.png.12c2345df7e508813600583b43e3fb18.png

 

 

 

Kan je ons niet uitleggen hoe je die gemaakt heb dan? Dat was toch aanvankelijk mijn vraag, ik krijg foutmeldingen (die ik al gedeeld heb) als ik smartreader erbij wil hebben. Zonder smartreader gaat het prima.

Misschien heb je het al geprobeerd uit te leggen, maar dan heb ik het niet begrepen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En er staat duidelijk géén EMU! Ook een kwestie van lezen! Libssl.so.1.0.0 en libpcsclite bibliotheken even plastsen in /usr/lib...

Ik plaats hier pas als ik ze zelf getest heb......

 

Ik gebruik geen OpenPli (en dus óók geen 8.0). Ik kan alleen testen op VTi, DreamOS en OpenPli 7.x....

 

Zie bijlagen van mijn VU+Ultimo4K en VU+Zero4K

IMG_1359.PNG

IMG_1360.PNG

aangepast door Mimisiku
Foto's als 'bewijs' bijgevoegd

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Alex1970 zei:


Helaas, die doet het niet:
 


# /etc/init.d/softcam restart
cat: can't open '/tmp/oscam-emu.pid': No such file or directory
/usr/bin/oscam-emu: error while loading shared libraries: libssl.so.1.0.0: cannot open shared object file: No such file or directory

 


De libssl die op Xtrend ET10000 met OpenPLi 8.0 staat is 1.1

 

afbeelding.thumb.png.12c2345df7e508813600583b43e3fb18.png

 

 

 

Kan je ons niet uitleggen hoe je die gemaakt heb dan? Dat was toch aanvankelijk mijn vraag, ik krijg foutmeldingen (die ik al gedeeld heb) als ik smartreader erbij wil hebben. Zonder smartreader gaat het prima.

Misschien heb je het al geprobeerd uit te leggen, maar dan heb ik het niet begrepen.

Dat had ik al uitgelegd.. Maar doe het graag nog een keer...

 

Op de Samsung met Lubuntu LTS 18.4 LXterminal starten (zeg maar de DOS prompt)

 

cd /opt

 

s3 bestanden ophalen via de GitHub

 

makedir s3

 

chmod 777 s3

 

s3 uitpakken

 

sudo su

 

./s3 tcupdate --config "CTNG_BUILD_AS_ROOT" "1"

 

./s3 menu

 

 

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Phoenixx zei:

Ssl bestand in /usr/lib zetten als deze niet aanwezig is ..

 

https://tinyurl.com/3pkdopg7

 

 

Die libssl 0.9.8 is inmiddels verouderd. Heb je niets meer aan.. De benodigde libs staan allemaal in de /usr directory van je ToolChain... Van daaruit kun je ze naar wens kopiëren naar je box...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de Info Mimisiklu,

 

Met de rootrechten van de opt map zit er mijn`s inziens een addertje onder het gras..

 

De map opt hoord bij de boomstructuur van linux en heeft rechten nodig om onderliggende mappen aan te maken en bestanden

te kunnen installeren, hierdoor gaat het vaak mis met de rechten van door het spmplebuild script  aangemaakte mappen

als de installatie in onderliggende supmappen komt, meerdere malen gezien..

 

Als je dan met een commando alle onderliggende

mappen vrijgeeft, om de installatie te kunnen voortzetten ben je je sudo rechten kwijt en kan je niet meer als root werken,

dit kostte mij dus een linux installatie!.. In de /home/usernaam mappen zet de installatie zich wel voort en kan het "simple"

build script zijn werk dan wel afmaken.,... ;)

 

Hiervoor kregen we een melding dat je niet zomaar de libairy`s s mag installeren als mededeling en het simplebuildscript als er al

liberies in de ontvanger aanwezig zijn i.v.m software conflicten, daarom wordt dit in diverse fora`s als oplossing aangedragen....

 

Als ik het goed begrijp en 1 lib versie  staan groen als groen in het script aangegeven, hoeft deze dus niet (meer) geinstallerd te worden.

Dat mag ook niet meer want er mag maar 1 lib versie in de installatie aanwezig zijn word er verteld..

 

Veiliger is CHown -R jouw gebruikersnaam en dan de mapnaam als met chmod 777 mappen openziten in linux..

Dan staan alleen op jou pc naam desbetreffende mappen open i.p.v de rest van de wereld..

 

Heel verhaaltje, maar als je dit allemaal weet hoeft het niet zo moelijk te zijn. ;)

 

Voortaan passen we jou methode toe en als dat werkt is het mooi opgelost en weten we dat voor de volgende keer ;) ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij deze de OScam binaries en PCSC Libs voor OpenPli 8.0.

Gecompileerd met de gegevens die ik van Sagitarius heb gekregen. (Info over de  noodzakelijke Libs). In het archief staan de versies voor Mipsel (niet getest! Heb geen Mipsel box die op OpenPli draait) en voor de Armhf (4K) boxen (deze is wel getest op de HD60 en de Xsarius Galaxy 4K). De binaries draaien direct op een schone OpenPli 8.0 installatie. Let wel dat de libpcsclite.so.1 los naar /usr/lib moet worden gekopieerd met rechten 755!! Dit omdat deze standaard niet in OpenPli zit.

 

In deze binaries zit ondersteuning voor de interne kaartlezers, Smargo, Stinger, Phoenix en PCSC lezers. Speciaal voor @Alex1970 

 

Met dank aan Sagitarius voor de extra info :)

 

Binaries zijn gebouwd met Simplebuild 3.13

 

OScam OpenPli 8.0.rar OScam Libs PCSC.rar

IMG_1362.JPG

IMG_1363.JPG

IMG_1364.JPG

IMG_1365.JPG

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Chapeau, voor de amateur is dit een genereuze geste!! Nu nog op m´n NAS installeren.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor je NAS zul je een eigen binary moeten maken die jouw hardware ondersteunt.. QNAP, Marvell of Atom.... Mijn versies zijn alleen voor de Mipsel en Armhf boxen...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...