Ga naar inhoud


Keuze nieuwe ontvanger, VU+ Duo2 vs. VU+ Solo2


Daveys

Aanbevolen berichten


  • Reacties 72
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Toch hebben de oudere MIPS CPU's hun beperkingen dus hoe goed de programmeurs dan ook zijn, uiteindelijk is het op.

 

Wanneer komt Xtrend met de nieuwe CPU's. Is daar al wat duidelijk over?

 

@metoo, ik zie dat je drie van die dingen hebt staan, objectief ;)

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me af of we nog revolutionaire vooruitgangen zijn te verwachten in de

sat ontvangers (einde in zicht)

 

Ik vermoed dat doordat alle moderne TV's op linux draaid is te verwachten

dat losse (usb) tuners komen die je in de TV prikt.

 

De software is nog niet open van de linux tv's maar moet ook verandering

in komen (gpl verplichting)

 

Als het zover is pas je de sattv software aan en knal het in de TV

dus enigma vti openpli enz direct op de TV

 

Hopelijk ben ik niet tever off topic gegaan

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

OT is voor mij geen probleem pukje ;)

 

Ik lees net een in een review dat er in de final version 256MB Flash ingezet is door VU en geen 128MB. Hier de link van de rview voor wie erin geïnterseerd is, http://linux-tv.com/receiver/vu-solo2-review/.

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens gebruikers die ultimo/vusolo2 en ET9x00 hebben is hbbtv op een ultimo traag, op een solo2 iets vlotter als de Ultimo, en op de ET9x00 nog ruimschoots sneller.

 

Dat was volgens 1 gebruiker. Op de Solo2 loopt HbbTV als een trein, dus de bewering van bovenstaande waag ik in twijfel te trekken. Niet dat HbbTV een toegevoegde waarde is voor me, maar dat een ET dit sneller doet wil ik wel eens zien. Jammer dat ik het zelf niet testen kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 gebruikers met solo2 en Et9x00 en 1 die er ooknog een ultimo bij had, was gewoon een mededeling of het verder gelooft wordt of niet boeit me niet.

En Objectief? heb 3 jaar VUDUO gehad en dat was voor mij genoeg om er de komende 3 jaar bij weg te blijven en voorlopig ET te nemen.

Next generation ontvanger? met very old generation software/kernel/drivers, daar is nog steeds niets in veranderd.

Vind het verder prima wat iedereen doet met zijn geld moeten ze zelf weten , ik vind alleen dat het wel erg wordt overhyped

aangepast door metoo

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

OT is voor mij geen probleem pukje ;)

 

Ik lees net een in een review dat er in de final version 256MB Flash ingezet is door VU en geen 128MB. Hier de link van de rview voor wie erin geïnterseerd is, http://linux-tv.com/...u-solo2-review/.

 

davys, 546 MB is het geheugen van de Solo2 en een deel daarvan kun je niet zien daar die voor het systeem gebruikt wordt. dus genoeg power.

Walking On The Moon

The Police

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach ja ,wat is dan buggie aan oe1.6 kernel 3.11 ?

welke bugs zijn er uit gehaald tussen oe1.6-L3.11 en oe2.0-L3,6 ?

Ik denk geen

De hardware van de VU is wel magertjes maar werkt

256MB flash 1.4ghz processor 1 gig lan is een leuke stap vooruit.

De sat onvangers beginnen altijd meer op de PC te lijken.

wanneer komt een linux enigma2 satontvanger met een LCD scherm

Ohjee nu zeg ik iets wat er al is alleen het porteren van de software

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog ff een reactie

:

heb de Vu+Solo2 al een maand draaien. Snelste box tot op heden. maakt alle verwachtingen waar.

- HbbTV werkt prima, leuke feature hoewel ik er niet veel mee doe

- box draait op 1080P

- MKV die ik op de harde schijf heb gezet draaien zonder horten of stoten. Dan heb ik het over MKV'tjes van 20 Gig met 5.1 FTS en DD en hoge bitrate.

- NAS nog geen ervaring mee

 

Meerwaarde van de Duo2; die is er ongetwijfeld met zijn dubbele scherm...ik ga dat niet gebruiken en deze voldoet prima

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe ie erop komt weet ik niet

het image is 86MB dat in de flash gaat

maar goed.

 

het is zelfs niet eens OE 1.6

maar goed dat lezen ze wel "ooit"

 

theboyk, ben het helemaal met jou eens, enkelen vergelijken gepubliceerde eigenschappen, en anderen hebben een fijne receiver met het laatste van het laatste.

 

och zouden die mammoet dromers nu ook weer reageren?

ciao

Walking On The Moon

The Police

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog ff een reactie

:

heb de Vu+Solo2 al een maand draaien. Snelste box tot op heden. maakt alle verwachtingen waar.

- HbbTV werkt prima, leuke feature hoewel ik er niet veel mee doe

- box draait op 1080P

- MKV die ik op de harde schijf heb gezet draaien zonder horten of stoten. Dan heb ik het over MKV'tjes van 20 Gig met 5.1 FTS en DD en hoge bitrate.

- NAS nog geen ervaring mee

 

Meerwaarde van de Duo2; die is er ongetwijfeld met zijn dubbele scherm...ik ga dat niet gebruiken en deze voldoet prima

 

Da's goed om te lezen en nog is bevestigd te zien. Als de MKV's via een externe HDD afspelen lukt dat zeker ook met een NAS :cool:

 

davys, 546 MB is het geheugen van de Solo2 en een deel daarvan kun je niet zien daar die voor het systeem gebruikt wordt. dus genoeg power.

 

Extra, extra, extra lekker :)

 

Het 1080P verhaal is heel gaaf en de HDMI 1.4, Gigabit LAN, etc. Uiteindelijk bepaalt de hardware aan boord wat er softwarematig mogelijk is en m'n geld ga ik dan ook op de Solo2 zetten. In beide komt een Toshiba schijfje van 1TB dus dan kan ik voorlopig wel vooruit. Alles wat ik wens is dadelijk mogelijk met de Solo2 en dat ook nog is met de snelste ontvanger tot nu toe.

 

Wat de toekomst gaat brengen met de andere fabrikanten en VU zelf ben ik erg benieuwd naar. Zoals ik al eerder schreef, er zal veel nieuws gaan komen met waarschijnlijk veel nieuwe mogelijkheden. Voor de imagemakers moet dit ook leuk gaan worden.

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...