Ga naar inhoud


Belgacom TV zonder decoder


Gene 1225

Aanbevolen berichten

Telecommunicatiebedrijf Belgacom onderhandelt momenteel met hardwarefabrikant Samsung om het digitale tv-signaal te laten decoderen door de televisie zelf. Op die manier zouden consumenten geen extra decoder meer moeten aanschaffen of huren.

Dat meldt de financiële krant De Tijd.

 

Nu Telenet nog .

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi,

 

Ik denk dat het toch anders moet. Belgacom heeft geen coax, maar gewoon twee koperdraadjes. Net als KPN. Na het modem moet er dus een UTP kabel bij de TV naar binnen. Ze willen dan waarschijnlijk op afstand met het MAC adres van de TV wat gaan doen. Per MAC adres krijg je dan een pakket met zenders.

En zouden dan ook een paar protocollen in de TV moeten worden ingebouwd wanneer de kijker naar een andere zender wil gaan zappen.

 

Ik geef zelf de voorkeur aan een coaxkabel waar alle kanalen tegelijk binnenkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is ondertussen nog wat meer bekend :

De enige vereiste: je moet beschikken over een recente Samsung-tv. Die zal dan het IPTV-signaal decoderen met behulp van een ingebouwde toepassing.

Het gebruiksgemak zal daardoor sterk vergroten. Niet alleen moet je een apparaat minder aansluiten, er verdwijnt ook een afstandsbediening. De IPTV-provider (Belgacom TV) dus zal gewoon verschijnen in de lijst met aansluitingen op je televisie en je bedient de interface gewoon met de remote van de tv. De dienst werkt op de Samsung E en ES7000, 8000 en 9000 tv-modellen van 2012. Het principe wordt al gebruikt door telecomprovider TeliaSonera in Estland.

Bron : FWD .

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk mogelijks dat belgacom mee wil zijn met weepee tv.na het betalen van enkel het abo geld,kan je op die tv's en pc's ook tv kijken.

maar hoe zullen ze opnemen dan doen op een tv?een hd aanbrengen?en de tv,zal die dan opnemen als die op standby staat?

ik heb geen probleem met een extra bakje,omdat vroeger ook in het analoog tijdperk een appart bakje stond,nml de........ jawel....de videorecorder :P:):grin: .in welk huishouden vindt je nu geen opname toestel meer? :confused:

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...