Ga naar inhoud


Nieuw !!! Triple LNB(64 cm)


Seniorsatter

Aanbevolen berichten


Zeker. Sky krijg je gewoon binnen alleen heb je een zwart beeld ivm codering.

 

Beste,

 

Ik heb bv een vu duo op OPEN PLI is er dan bv geen plugin dat deze codering wel doorkomt ? of is het gewoon onmogelijk om sky uk te zien in belgie ?

aangepast door mrbievers
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou denk voor zeker dat hij dat niet bedoelt ;-)

 @ seninha ik wou eigenlijk jouw voorgaande post citeren .... en merk net op dat ik mijn eigen post heb geciteerd :s .

 

Je bedoelt toch dat je een sky uk kaart / abbo nodig hebt voor de codering te ontcijferen he ?

Of bedoel je nog iets anders ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je maar 2 ontvangers hebt en dus niet alle 4 de uitgangen nodig hebt van die triple quad en je neemt een simpele 4/1 diseqc switch , zou het moeten lukken  om op 1 ontvanger HB erbij te hebben  .

Eén poort van de lnb naar de ontvanger zonder HB en de rest van de poorten aan de eerste 3 poorten van de switch , aan de 4de de lnb voor HB .

 

 

Helaas gaat dit niet op voor alle merken switchen  , maandag de test gedaan , ik had 5 verschillende merken 4/1 switchen tot mijn beschikking .

SAB  - Atlanta - Spaun  SUR410F - Emitor en Venton .

Het lukte alleen met het laatste merk 

 

Dit zou dan theoretisch ook moeten werken met gebruik van niet 3, maar slechts 2 uitgangen van de triple quad LNB?

Namelijk door uitgang 1 en 2 van de diseqc-switch met een splitter aan slechts één uitgang van de LNB te koppelen, en ook uitgang 3 aan een aparte LNB-uitgang.

Dan houd je van de triple quad LNB 2 uitgangen over, en kan je dus op twee ontvangers Hotbird erbij hebben.

 

Niet dat ik het ga proberen, maar ik zat er toch even over na te denken......

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je van de diseqc switch maar poort 1 en 2 koppelt en aan de triple verbind , kan die alleen maar 19.2 en 23.5 doorgeven , immers voor 28.5 heb je commando diseqc 3 nodig . Dus zou je poort 1 , 2 ,en 3 moeten koppelen en HB op 4 aansluiten .

Dan houd je nog 3 aansluitingen op de Triple over .

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

@trust:

Maar kom je dan niet in de problemen?

Ik begrijp dat er in een 4/1 diseqc in feite twee schakelaars achter elkaar zitten, die alletwee schakelen tussen A en B.

Bij een duo-LNB in jouw schakeling van 9 jaar geleden repeteer je alleen de laatste A/B keuze. Dat moet electrisch kunnen; sterker nog, dat kan.

 

Maar als je dat bij een triple LNB doet, lijkt het mij dat je de derde lijn dan zou aanschakelen op een plek waar hij opnieuw de niet-gekozen A/B zou kunnen schakelen. Dat kan toch niet?

 

Met andere woorden:

Diseqc kiest eerst tussen A/B of C/D, en stuurt daar spanning naar toe.

Dan kiest hij de A (of de C), of de B (of de D).

Als je dan dus vanuit de C-keuze bij de triple-LNB komt, zal die toch in eerste instantie de spanning naar LNB A toesturen, en dan dus niet naar LNB C?

 

Of zie ik dit verkeerd, en snap ik toch te weinig van de Diseqc-schakelwijze?

(Ik hoop dat ik een beetje duidelijk heb uitgelegd wat ik bedoel.)

 

groet, A33.

 

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ QA33 je gaat ervan uit dat er eerst tussen A en B word geschakeld , maar is dat zo ?

Lijkt me dat er van elke eerder gekozen poort , direct naar C geschakeld kan worden .

Vrijdag (als het weer mee werkt) zal ik het eens uit proberen .

Gewoon leuk om te weten .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Let even op:

 

De webshop van CD heeft pas geleden de prijs van de complete set aangepast van 105 euro naar 129 euro en sinds vandaag is de afbeelding gewijzigd naar de oude triplesat. Ik moet deze set morgen binnenkrijgen (hehe, eindelijk na 4 weken wachten en 3 keer bellen) , maar ik vraag me nu toch ernstig af welke er komt. CD kennende zal dit wel weer fout gaan....

Link naar reactie
Delen op andere sites

@trust:

Ik ben benieuwd naar de uitkomst van je test.

 

Ik had onthouden dat jouw schakeling ook kon met twee duo-LNB's, met de één op A en B van een switch, en de ander op C en D.

Als het met de triple-LNB ook kan met doorverbinding van de 3 ingangen van de switch naar één LNB-uitgang, dan zou de schakeling met twee duo-LNB's dus ook kunnen met de ene LNB op A en D, en de andere op C en B (met natuurlijk de juiste diseqc-instelling in de ontvanger).

 

Dan zijn er dus eigenlijk helemaal geen beperkingen voor het achter elkaar gebruiken van twee diseqc-schakelingen (binnen diseqc 1.0).

Behalve dan dat het met sommige switches/ontvanger-combinaties in de praktijk niet altijd goed gaat.

 

Ik vraag me dan wel af, wat precies die praktische problemen veroorzaakt.

Niet genoeg diseqc-repeats, te snelle diseqc-repeats (zonder 100 ms pauze, volgens diseqc-protokol?), of wellicht ook het niet-snel-genoeg opstarten van de switch-IC in een diseqc-switch?

Ik las ook eens in een duits draadje dat iemand bij een slecht schakelende switch een voorspanning van 12 Volt bijschakelde, en daarna geen problemen meer had. De hypothese was: Door kortstondige spanningsfluctuaties tijdens het schakelen gaat de switch in reset, en raakt dus ontregeld tijdens de diseqc-stuursignalen. De voorspanning van 12 Volt voorkwam de spanningsfluctuaties, en geen problemen meer....

 

Maar goed, dit gaat off-topic.

Eerst eens horen hoe jouw test met de triple-LNB en 4e LNB uitvalt.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...