Ga naar inhoud


Rechtstreeks schrijven naar HD Rebox 9000 niet mogelijk ?


djpetit

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik probeer rechtstreeks te schrijven naar de HD van Rebox middels ftp (total-commander). Dit lukt niet....is dit niet mogelijk of doe ik iets verkeerd ?

 

bvd

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat zou zonder meer moeten lukken; ik gebruik de Total Commander al geruime tijd om met de Rebox bestanden uit te wisselen.

 

Geef om te beginnen de Rebox een vast IP-adres in het netwerkmenu door DCHP uit te schakelen en de overige gegevens in te vullen.

 

Richt in de Total Commander (hierna TC) als volgt een FTP-account in via het FTP-icoon in de balk en daarna de knop Nieuwe verbinding:

- Sessie: bedenk een duidelijke naam, bijvoorbeeld Rebox-ontvanger

- Hostnaam: het (vaste) IP-nummer van de Rebox, bijvoorbeeld 192.168.1.154

- Geen vinkje bij SSL/TLS

- Anonieme login (e-mail als wachtwoord) niet aanklikken

- Gebruikersnaam: root (in kleine letters)

- Wachtwoord: [spatie] (voorkomt dat Total Commander alsnog om een wachtwoord vraagt bij het inloggen)

- Remote directory: /STORAGE/USB2 (bij een USB-schijf achter), /STORAGE/USB1 (bij een USB-schijf voor of bij één USB-poort zoals een RE-4000) of /STORAGE/HDD (bij eSATA of ingebouwde drive)

- Lokale directory: naar keuze; leeg laten (aanbevolen) levert de huidige directory (in de praktijk de directory van de huidige actieve vensterhelft in TC) op.

Klik op OK om de gegevens op te slaan.

 

De opgegeven naam ("Rebox-ontvanger") moet nu in het lijstje van FTP-verbindingen van TC staan. Klik er één keer op zodat de verbinding een andere achtergrondkleur krijgt en klik daarna op Verbinden.

 

Total Commander logt nu in op de Rebox en de directory van de Rebox-schijf zou in de actieve vensterhelft van Total Commander moeten verschijnen. De Rebox heeft nu binnen TC als "driveletter" een cijfer, te beginnen bij nul.

 

Met F5 kun je nu kopiëren, enzovoort.

 

Het ophalen van één soort bestanden gaat mis en komt bij de laatste Rebox-firmwares steeds vaker voor. Dat zijn opnamen waarvan de naam begint met een spatie, die in de TC echter zonder die spatie worden getoond. TC kan er dan ook niets mee. De oplossing is de spatie via de afspeellijst en de blauwe knop op de Rebox te hernoemen en de leidende spatie weg te halen.

 

Overdrachtssnelheid is in mijn bekabelde netwerk 3 tot 4 Mbyte/s op een RE-8000.

 

Laat even weten waar je in dit verhaal vastloopt.

 

Groeten,

 

Audioniek

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Audioniek,

 

bedankt voor je antwoord.

 

Uiteindelijk is het gelukt. Ik denk dat de vorige eigenaar nog nooit de HD heeft gebruikt of de HD gefomatteerd heeft. Nadat ik door de HD op de box gebladerd had en nogmaals met TCM naar de HD wilde schrijven lukte het wel....

 

gr,

 

jeroen

 

bedankt voor het meedenken

 

Dat zou zonder meer moeten lukken; ik gebruik de Total Commander al geruime tijd om met de Rebox bestanden uit te wisselen.

Geef om te beginnen de Rebox een vast IP-adres in het netwerkmenu door DCHP uit te schakelen en de overige gegevens in te vullen.

Richt in de Total Commander (hierna TC) als volgt een FTP-account in via het FTP-icoon in de balk en daarna de knop Nieuwe verbinding:
- Sessie: bedenk een duidelijke naam, bijvoorbeeld Rebox-ontvanger
- Hostnaam: het (vaste) IP-nummer van de Rebox, bijvoorbeeld 192.168.1.154
- Geen vinkje bij SSL/TLS
- Anonieme login (e-mail als wachtwoord) niet aanklikken
- Gebruikersnaam: root (in kleine letters)
- Wachtwoord: [spatie] (voorkomt dat Total Commander alsnog om een wachtwoord vraagt bij het inloggen)
- Remote directory: /STORAGE/USB2 (bij een USB-schijf achter), /STORAGE/USB1 (bij een USB-schijf voor of bij één USB-poort zoals een RE-4000) of /STORAGE/HDD (bij eSATA of ingebouwde drive)
- Lokale directory: naar keuze; leeg laten (aanbevolen) levert de huidige directory (in de praktijk de directory van de huidige actieve vensterhelft in TC) op.
Klik op OK om de gegevens op te slaan.

De opgegeven naam ("Rebox-ontvanger") moet nu in het lijstje van FTP-verbindingen van TC staan. Klik er één keer op zodat de verbinding een andere achtergrondkleur krijgt en klik daarna op Verbinden.

Total Commander logt nu in op de Rebox en de directory van de Rebox-schijf zou in de actieve vensterhelft van Total Commander moeten verschijnen. De Rebox heeft nu binnen TC als "driveletter" een cijfer, te beginnen bij nul.

Met F5 kun je nu kopiëren, enzovoort.

Het ophalen van één soort bestanden gaat mis en komt bij de laatste Rebox-firmwares steeds vaker voor. Dat zijn opnamen waarvan de naam begint met een spatie, die in de TC echter zonder die spatie worden getoond. TC kan er dan ook niets mee. De oplossing is de spatie via de afspeellijst en de blauwe knop op de Rebox te hernoemen en de leidende spatie weg te halen.

Overdrachtssnelheid is in mijn bekabelde netwerk 3 tot 4 Mbyte/s op een RE-8000.

Laat even weten waar je in dit verhaal vastloopt.

Groeten,

Audioniek

 

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...