Ga naar inhoud


Duo2 Hdd partitie vergroten


Jan-65

Aanbevolen berichten

Hallo

Bij aanschaf van mijn nieuwe duo2 heb ik met de orginele software op de 1Tb HDD een patitie aangemaakt van 500 Gb.

Later er Open pi 4.0 er op gezet.

De HDD is dus voor de helft aanspreekbaar, weet iemand hoe ik de HDD patitie kan vergroten zonder dat alle opnames verdwijnen.

Normaal zou ik dat via magic patition doen maar met dit linux systeem weet ik het niet.

Hoorwel

Groet Jan

 

aangepast door wiz
tikfout in onderwerp aangepast
Link naar reactie
Delen op andere sites


Weet iemand of er naast de opnames ook belangrijke dingen op de hdd staan wat beterking heeft op de OpenPi image,

Want anders wordt het gewoon format.

Als je de opnamen kunt missen dan kun de HDD gewoon formatteren zonder dat dit invloed heeft op OpenPli.

Je kunt ook de HDD demonteren dan blijft de ontvanger gewoon functioneren, uiteraard dan zonder opname en timeshift mogelijkheid.

 

Wil je echter de opnamecapaciteit van 500Gb naar 1Tb verhogen dan zal je de HDD aan een PC of laptop moeten hangen en daar de partitie vergroten.

Op de DUO2 zelf heb jij deze optie niet.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

extrene hdd aanhangen en via dcc alle opnamen naar copieren.Herinitialiseren HDD in box en opnames terugzetten.Wat werk maar ben je zeker niks kwijt.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar daarmee heeft zijn HDD nog steeds 2 partities en het is juist de bedoeling om naar één grote partitie te gaan, althans is het datgene wat ik uit het OB van TS begrijp.

Volgens mij kun je de partities alleen via een PC / laptop wijzigen en dat is het net zo handig om daar dan ook de kopieerslag uit te voeren, gaat vele malen sneller dan kopiëren via de DUO2.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ik heb even gekeken, er zit een partitie editor in vti, echter, die ondersteunt jammer genoeg geen partitie extends of shrinks. Enige optie die je hebt is of een externe disk eraan hangen en daar de opnames opzetten en dan de harddisk partitie verwijderen en herinitialiseren en dan terug kopieren, of de disk aan een pc hangen en met een partitie editor de partitie groter maken.

 

Kopieren naar een andere disk is het veiligst, gaat er met het vergroten van je partitie iets mis loop je het risico dat je je data alsnog kwijt bent.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi dat het gelukt is en ja, je kunt de de opnamelocatie wijzigen.

Daarvoor moet je via de Menu optie 'Opnamelocatie' een nieuw Markeerpunt aanmaken.

Als je op de Standaard locatie gaat staan en dan op OK klikt dan zie je de mogelijke locaties in beeld en staat de cursor op Markeerpunt.

Klik nu op de Menu-knop en dan kun je een nieuwe locatie kiezen en daarvan een Markeerpunt aanmaken.

 

Doe dit even uit mijn hoofd dus het kan een nuance verschillen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog niet gelukt.

 

 

Ik doe volgend 

Opnamelijst, menu, menu,

Probeer dan in de settinglijst de hoofddirectory in te stellen naar

/media/hdd/opnames (aangemaakt markeerpunt.

Maar deze kan ik niet selecteren in het menu, pijl links en rechts om door de mogelijkheden te scrollen.

 

post-73618-0-60074200-1421086963_thumb.jpg

 

post-73618-0-00490900-1421087039_thumb.jpg

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zit ergens fout.

 

Ga via Menu - Instellingen - System - Opnamelocatie -Ok - Ga naar bestandenlijst - Menu - Ga naar Markeerpunten en kies de juiste locatie, zie bijlagen.

post-37183-0-05175600-1421087824_thumb.jpg

post-37183-0-71183900-1421087831_thumb.jpg

post-37183-0-01627900-1421087837_thumb.jpg

post-37183-0-82466200-1421087848_thumb.jpg

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...