The Iron Maiden Geplaatst: 16 februari 2013 Geplaatst: 16 februari 2013 (aangepast) hallo, Het glas in mijn achterdeur zit vast met stopverf. Nu heb ik onderaan het glas een stukje van zo'n 5 cm waar de lak van de stopverf af is. Daar zit nu een zwarte, plakkerige substantie (stopverf neem ik aan), maar die wil niet drogen. Op andere plaatsen rondom het kozijn is de lak op de stopverf wat gescheurd, maar verder zijn hier geen problemen. Ik kan niet echt zeggen dat ik met een agressief schoonmaakmiddel aan de gang ben gegaan. Hooguit wat glasreiniger of zo. Wie weet wat de oorzaak hiervan kan zijn? En hoe kan ik dit het beste herstellen? mvg, The Iron Maiden 16 februari 2013 aangepast door The Iron Maiden VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2 -- Hier had uw reclame kunnen staan --
gerrit B Geplaatst: 16 februari 2013 Geplaatst: 16 februari 2013 Ik neem aan dat het een vuren achterdeur is. Vaak is dan Hars uit het hout de oorzaak van het loslaten van stopverf en verf. Normaal niet zwart maar goudgeel van kleur maar door invloed van een spijkertje oid. kan het zwart worden. Als je je het warm maakt dan wordt dat plakspul dunner en vaak kun je de harsgeur dan ook wel ruiken. Je kunt dan proberen de omgeving goed te verwarmen (wel uitkijken dat je ruit niet knapt) en alle hars te verwijderen, daarna weer wat stopverf aanbrengen, laten drogen (vaak is dat wel zo'n 5 a 6 weken) en dan weer schilderen. Alternatief is opmeten hoe groot de ruit is tel hier rondom 1,2 cm bij op en bestel alvast een ruit van isolatieglas. Zodra die er is pak je je bovenfrees en frees je een sponning in je deur waar deze ruit in past. Je kunt ook een 4 cm dikke ruit bestellen die in het bestaande gat past dan hoef je nl. niet te frezen wel eerst even de dikte van de deur meten, oude deuren kunnen nl. ook 38mm zijn en ik hou altijd de dikte van de deur aan minus 2 mm (voor het glasband) ruit stellen, randen voorzien van glasband, glaslatten ook voorzien van glasband. glaslatten bevestigen en het geheel afkitten. Het laatste is wel wat meer werk maar isolatieglas is niet zo duur meer en verdient zich zelf weer terug doordat het minimaal 5 keer beter isoleerd dan enkel glas.(en geen condensatie meer aan de binnenkant) suc6 Gerrit zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
The Iron Maiden Geplaatst: 17 februari 2013 Auteur Geplaatst: 17 februari 2013 Hallo, de deur is niet van vuren maar van hardhout. Het zwarte plakkerige spul is zeker geen hars.De stopverf onder de lak die nog goed is, is ook zwart, alleen plakt deze niet. En een 4 cm dikke ruit? Is dat niet erg dik voor een achterdeur? mvg, The Iron Maiden VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2 -- Hier had uw reclame kunnen staan --
Tonskidutch Geplaatst: 17 februari 2013 Geplaatst: 17 februari 2013 (aangepast) stopverf? of welkit? bij een glaszetter in 1960~70~80 nog bekend inmiddels allemaal vervangen door butyleen kit / glaskit / siliconenkit en daar zijn er inmiddels ook meerdere van. die zijn echter allemaal zelf hardend (langzaam, maar harden uit zelfs onder een laklaag) als er een stroperige zwart gekleurde drab tevoorschijn komt kan dat iets heel anders zijn - houtrot in de glassponning < zou er een van kunnen zijn heb je een scherpe foto, met hand of vingers in beeld ter kleurvergelijking? (na je bericht hierboven, misschien brandwerende beglazing?) 17 februari 2013 aangepast door Tonskidutch IK VERTREK België (Is er leven op Pluto)
Mojo Geplaatst: 17 februari 2013 Geplaatst: 17 februari 2013 (aangepast) "(na je bericht hierboven, misschien brandwerende beglazing?)" 4 cm is inderdaad behoorlijk dik . Kan het misschien de schuimband zijn die aan het vergaan is? 17 februari 2013 aangepast door Mojo You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
The Iron Maiden Geplaatst: 17 februari 2013 Auteur Geplaatst: 17 februari 2013 Ik heb foto's gemaakt, maar ik ben nog even aan het zoeken hoe ik deze kan toevoegen aan de gallerij The gallery can be used to upload images you wish to share with thecommunity. To access it, click the "Gallery" tab at the top of any page. I kan geen gallery-tab vinden VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2 -- Hier had uw reclame kunnen staan --
theparasol Geplaatst: 17 februari 2013 Geplaatst: 17 februari 2013 gewoon uitgebreid bewerken en attachen maar!
The Iron Maiden Geplaatst: 17 februari 2013 Auteur Geplaatst: 17 februari 2013 Dank je. Dan hier de foto's VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2 -- Hier had uw reclame kunnen staan --
Mojo Geplaatst: 17 februari 2013 Geplaatst: 17 februari 2013 Is die glaslat nog we hard? Ik denk dat je die glaslat er af moet halen om te kijken wat er achter en onder gebeurd. You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
gerrit B Geplaatst: 17 februari 2013 Geplaatst: 17 februari 2013 (aangepast) Hallo, En een 4 cm dikke ruit? Is dat niet erg dik voor een achterdeur? mvg, The Iron Maiden nee, hoor, heb ik hier ook en was dacht ik maar iets van 8 euro duurder dan een normale dikte De ruit is dan precies hetzelfde alleen de spouw tussen de 2 ruiten (dat aluminiumkleurige waar je op kijkt) is dan wat breder. Maar er klopt iets niet in jouw verhaal. Stopverf kom je over het algemeen alleen maar tegen bij grenenhout want rond de tijd dat hardhout zijn intrede deed werd vrijwel alles al gekit. Dus of er is geen stopverf gebruikt (en als ik de foto's zo bekijk lijkt dat er ook verdacht veel op want de naad tussen hout en glas is veel te klein voor stopverf) of de stopverf is op een manier toegepast wat eigenlijk niet de bedoeling is. Het kan zijn dat er wel aan de buitenkant stopverf is gebruikt (dit is vaak een laag van 1 a 1,5 cm welke onder een hoek van 45 graden is afgemesd) en dat aan de binnenkant gewoon kit is gebruikt. Wat ik op de foto zie lijkt er meer op gewoon kit is gebruikt met een dikke laag verf er op wat gebarsten is. Waarom die week is geworden en nu kleeft? daar heb ik geen idee van. Mijn advies zou zijn om deze vraag eens op een klusforum te gaan stellen, zoek maar eens op klusidee oid. dan kom je wel iets tegen. suc6 Gerrit 17 februari 2013 aangepast door gerrit B zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Gene 1225 Geplaatst: 17 februari 2013 Geplaatst: 17 februari 2013 Ik vond deze zin in de wiki wel opvallend : "De plantaardige olie in klassieke stopverf dringt gemakkelijk in de ondergrond, droogt langzaam, kan verzepen ..." als het een plakkerig , niet drogend goedje is , dan zou het dus in die richting kunnen gaan . Groeten , Gene. Kabel: Orange. Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad
minplus Geplaatst: 17 februari 2013 Geplaatst: 17 februari 2013 Ziet er uit als schimmel en rottingstoestanden. Die hele rotzooi weghalen, al het zachte materiaal, en dan vermoedelijk met houtrotstop en houtrotvuller weer repareren 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
The Iron Maiden Geplaatst: 17 februari 2013 Auteur Geplaatst: 17 februari 2013 Nu je het zegt denk ik zelf dat het inderdaad ook geen stopverf is. Stopverf is inderdaad breder en ziet eruit als klei. Het heeft wel wat weg van EPDM kit, waar je ook vijverfolie mee aan elkaar plakt. Ik zal komende week eens de glaslat eraf halen en kijken wat er onder zit. Dan de alle kit en eventuele houtrot weghalen en opnieuw afwerken. VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2 -- Hier had uw reclame kunnen staan --
Tonskidutch Geplaatst: 18 februari 2013 Geplaatst: 18 februari 2013 hout rot, zie je zo. bouwkundig advies zijn de ontwateringsholletje buitenzijde deur dicht / verstopt open maken of indien niet aanwezig deugdelijke ontwaterende glaslatten toepassen de gehele glasplaat weghalen (rot kruipt waar het niet gaan kan) de glassponning compleet reinigen laten drogen en indien droog "vertinnen" met 3x 80 mu dekkende dispersie Buitenverf gesloten cellenband plaatsen met ruimte voor goede beglazingskit (uv bestendige als het budget toereikend is) de glasplaat terugplaatsen op nylon glasdragers de glaslatten terug plaatsen en afkitten die handel. job voor een goede glazenier met wat timmermans ervaring (of de timmerman erbij) ciao IK VERTREK België (Is er leven op Pluto)
Tonskidutch Geplaatst: 18 februari 2013 Geplaatst: 18 februari 2013 (aangepast) net geen tijd meer om te editen: zoals het zou moeten zijn (maar ook daar, snel uit internet geplukt poe hé geen nijlon glas dragers wel nodig) indien de glasdikte heel groot is, spreken we van opdeklatten (hetgeen bij jou het geval is met 40mm glas) ciao 18 februari 2013 aangepast door Tonskidutch IK VERTREK België (Is er leven op Pluto)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen