Ga naar inhoud


Strafmode met History Hd


Ptje

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb dit probleem al een hele tijd, maar het gaat steeds meer problemen geven. Het volgende, ik heb 3 tuners, 1 dm8000hd en 2x dm800hd bij de kinderen. Ik heb 1 kaart en die draait in Oscam. Dat werkt eigenlijk gewoon prima, er word niet veel opgenomen, maar gebeurd dat, gaat het ook nog goed. Kinderen zappen niet, kijken maar 1 of 2 zenders.

 

Nu het volgende, eerst wist ik niet hoe het kwam, maar nu wel. Kijk ik History Hd, kan ik er eigenlijk de klok op gelijk zetten, dat de kaart in strafmode gaat en nergens geen beeld meer geeft. Zelfs als ik 1 tuner van de kinderen op Bvn zet, gebeurd het nog soms. De kaart is i4a dus dat is goed. Dat werkt ook goed, alleen met History Hd erbij gaat het fout.

 

Ik heb em op 4 sids per 11 seconden staan. Ook als ik daar 3 van maak helpt niet. Ik heb er ooit meer over gelezen, maar er stond geen oplossing bij toen en nu kan ik de topic niet meer vinden.

 

Iemand goede ideeën voor mij ? Behalve kaart erbij, dat kan natuurlijk ook nog, maar vraag me af waarom history hd een probleem is en of dat niet op te lossen is. Kan het er niet mee te maken hebben, dat die in meerdere landen te kijken is en dat de kaart onnodige sids afhandelt ? Ik heb al in services de sids gezet die op mijn kaart staan, dus ik dacht dat daar dan mee te voorkomen, maar ook dat helpt niet.

 

Gr.

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zonder goed onderzoek kan niemand dit fixen. En dat onderzoek moet dus eerst afgerond zijn.

Ik zou zeggen aan de slag heren en des te eerder kan er een oplossing geimplementeerd worden!

 

 Hoe stel je je dit onderzoek exact voor? Ben best welwillend hierin, maar weet niet precies wat te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reproduceerbaar gedrag van de kaart. Wanneer en waarom gaat de kaart in strafmode. Welke parameters spelen een rol.

Wat is er voor nodig om kaart uit strafmode te krijgen.

En dat alles reproduceerbaar. Het is allemaal niet zo simpel als het lijkt. Het is een kwestie van theorie bedenken en vervolgens uitproberen of dat klopt met de praktijk.

Vergeet niet dat heel wat kaartjes al strafpunten hebben opgelopen alvorens ze ooit correct beschermd ingezet zijn geworden.

Dat leidt tot valse meldingen / ruis in het onderzoek. Ik zou zeggen eerst onderzoeken hoe alle strafpunten verdwijnen en dan pas proberen te achterhalen welke parameters een rol spelen in de straf.

Het lijkt erop dat de kaart sneller en harder straft als hij voorheen al misbruik heeft geconstateerd. Dat maakt het er niet makkelijker op want dat kan  betekenen dat als je de kanalen tot 4 limiteert de kaart in sommige gevallen alsnog straft en bij braaf gebruik verleden juist weer niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het al eerder geschreven, dit zijn allemaal kanalen die in puur seca3 uitzenden dus zonder nagra laag (1817)  Wat er in dat laagje gebeurt weet niemand maar het is duidelijk dat daar het verschil zit tussen 2 of 4 zenders decoderen zonder "strafpunten" te krijgen. Stel je heb de beschikking over tientallen kaarten die zijn toegewezen en alle kanalen zonder nagra laag staan op 2/11, dan werken die kanalen 97% van de tijd goed. Het enige probleem is wanneer er 2 verschillende ecm's voor dezelfde sid binnen 10 sec naar de kaart gaan. (oorzaak vermoedelijk oscam client) maar oscam laat dit toe ongeacht hoe de limiter staat en dan krijg je alsnog een strafpunten. Dat zou ik graag opgelost zien.

 

En als de cwcyclecheck eenmaal goed werkt en de valse cw's afvangt is 50% van het probleem opgelost.

 

Zenders die alleen caid 0100 hebben zijn:

 

ESPN america    3335

MTV music          6FFF

MTV Rocks         6FF3

VH1 Classic        6FF1

VH1 Europe        6FF0

MTV Dance         6FEF

MTV Live HD       6FB8

History Ch Dut    1414  (Alleen TVV)

EuroSport HD     1421

EuroSport 2 HD  13C9

History HD          14F1

Travel HD Dut     13C0

NGC Wild            1419

Duck-TV              1415

JimJam                334F

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je suggereert kan: twee verschillende ecms binnen ratelimitseconds maar met zelfde chid.

Zou je eens een dump van die twee verschillende ecm's kunnen aanleveren?

 

Wat zou dit kunnen veroorzaken: een of andere vage oscam client die de ecm's iets aanpast waardoor de md5 hash anders is maar wel zelfde controlword opleveren? De kaart telt het als een dubbel verzoek dus snellere lock.

 

Ik zou iets kunnen toevoegen aan de ratelimiter zodat niet alleen gechecked wordt op chid maar ook op ecm rate.

Beter zou zijn als we de afwijkende ecm verzoeken kunnen aanschouwen, als daar minor verschillen inzitten kunnen we de ecm droppen en direct de controlword teruggeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het al eerder geschreven, dit zijn allemaal kanalen die in puur seca3 uitzenden dus zonder nagra laag (1817)  Wat er in dat laagje gebeurt weet niemand maar het is duidelijk dat daar het verschil zit tussen 2 of 4 zenders decoderen zonder "strafpunten" te krijgen. Stel je heb de beschikking over tientallen kaarten die zijn toegewezen en alle kanalen zonder nagra laag staan op 2/11, dan werken die kanalen 97% van de tijd goed. Het enige probleem is wanneer er 2 verschillende ecm's voor dezelfde sid binnen 10 sec naar de kaart gaan. (oorzaak vermoedelijk oscam client) maar oscam laat dit toe ongeacht hoe de limiter staat en dan krijg je alsnog een strafpunten. Dat zou ik graag opgelost zien.

 

En als de cwcyclecheck eenmaal goed werkt en de valse cw's afvangt is 50% van het probleem opgelost.

 

Moet ik daaruit opmaken dat de cwcyclecheck nog niet goed werkt? Naar mijn weten werkt deze wel goed, maar wellicht nog niet 100%. Hierop heb ik niet direct zicht, maar waaruit maak jij dit op?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al wat zitten kijken in de source, we zouden de ecm md5 checksum kunnen laten starten op positie 16 ipv positie 3.

Helaas is dat niet "ff" aan te passen. Heeft verregaande gevolgen, de hele cache-exchange is gebaseerd op positie 3 en als je dan oscam patched zonder dat je cache partners  dit ook doen gaat hele cache exchange de mist in.

Maar is proberen waard denk ik. Aangezien de ecms een andere hash hebben gaan ze alsnog naar de readers en kunnen er dan voor zorgen dat de strafpunten sneller oplopen. Terwijl feitelijk dezelfde ecm's zijn enkel de hash is anders doordat er wat kleine dontcare afwijkingen inzitten.

Maar ik wil wel eens dumps zien van twee verschillende ecm's die binnen 10 seconden naar de reader gaan. Stel dat die op beperkt aantal punten afwijken kunnen we er beter voor kiezen om die te patchen voordat er een ecmhash berekend wordt. Dat scheelt veel gezeik met cacheex broken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga kijken of ik dat kan loggen want  ik heb wel logs maar die komen uit CSP. Maar eerst testen met de cwcyclecheck.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alowa,

 

Ik ben een halve dag weggeweest en heb een hele discussie vlot getrokken zie ik. Ik wou dat ik ook wat kon betekenen, maar dat gaat net boven mijn pet waarschijnlijk. Er zijn dus toch meer mensen die dit kennen. Ik had stiekem wel de hoop dat je zou reageren "theparasol" Ik denk jij weet vast wat er fout gaat.

 

Uiteraard is iedereen zijn inzet zeer gewaardeerd, maar deze naam zie ik toevallig veel in onderwerpen over Oscam. De aantal verschillende sids terug brengen naar 3 is geen oplossing, dat had ik al geprobeerd. Nu de hele dag op 2 sids gedraaid en History Hd aan laten staan. Nu was ie niet in de fout gegaan denk ik, want toen ik thuis kwam was er gewoon beeld.

 

Gr.

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...