Ga naar inhoud


Strafmode met History Hd


Ptje

Aanbevolen berichten

Cooldown uit, ecmratelimit op 4, ratelimitseconds op 11, ecmunique aan.

Eén VU duo op history HD en een andere op Travelchannel HD gehad gehele nacht ( 23:00 tot 06:00 ).

 

Beidde kaarten zijn niet in de strafmode.

 

Het lijkt nu goed te gaan.  Nogmaals bedankt , Theparasol !!!

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites


Cooldown gister weer aangezet (60,600) i.c.m. de ECM Unique optie en Ratelimiter op 4/10, lijkt helemaal goed te gaan!! :D

Door de Cooldown weer aan te zetten is het geheel wat zap vriendelijker geworden en nu is het ECM NOK percentage ook weer lager.

 

Afgelopen nacht logging aangehad en zie geen bijzonderheden, beeld was er vanochtend ook gewoon nog.

 

Zoals al geschreven, de instelling 60/600 is eigenlijk zomaar een keuze, nergens echt op gebaseerd. Gebruikt iemand andere waardes? Ik ben geïnteresseerd in lagere waardes, waarmee het ook goed blijft gaan.

 

Maar vooral: HULDE voor theparasol!!  ;)

aangepast door DBdrug
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren t/m vanavond getest met onderstaande killer lock setup en helaas een lock :(

 

1419 : NG Wild DUT

1421 : Eurosport HD DUT

141F : History HD DUT

13C9 : Eurosport 2 HD DUT

 

en LB getal staat op 32035 en heb zwart beeld op de zenders...

 

Config foutje of niet, de ecm unique functie gaat niet helpen tegen het probleem met 4x 0100 zenders , dat is nog een verhaal apart.  Ik kan begrijpen dat sommige nu denken, ik zie door de bomen het bos niet meer.  De ecm unique helpt alleen tegen tegen dubbele aanvragen met dezelfde sid op een slot van de ratelimiter.

 

Voorbeeld.. je hebt 4/11 ingesteld, NED123 HD worden aangevraagd en het 4e aanvraag is RTL4 HD dan binnen de 10 sec komt er een 2e ecm voor RTL4 HD die afwijkt van de eerste want anders komt die uit het cache. En die aanvraag is Nr5 en werd doorgelaten omdat de ratelimiter alleen naar de sid keek en niet naar de ecm.  Nu met ecm unique functie zou die ge-reject moeten worden.

 

Het is niet zo simpel dat je kunt zeggen, een kaart is niet meer in lock gegaan dus het wel goed werken, het moet echt aan de hand van logs worden uitgezocht of het doet wat we er van verwachten.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet zo simpel dat je kunt zeggen, een kaart is niet meer in lock gegaan dus het wel goed werken, het moet echt aan de hand van logs worden uitgezocht of het doet wat we er van verwachten.

 

 

 

Uhhhhh, zo simpel is het wel...

 

Verwachting/Doel ;   kaart uit het strafbankje houden. met 4 vaste "skylink" sids. of met rate limiter 4/10 en sidaanvragen van "skylink" sids

Voorlopig resultaat ecmunique ;  Geen locks meer gezien.

Vervolg actie ; Zolang de locks uitblijven Regendansje maken en de logs laten voor wat ze zijn.

 

En ook met 4 vaste sids de rate limiter aanhouden natuurlijk anders werkt het niet.

 

 

Grtz

aangepast door woodytwo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het handig is om ratelimitseconds op 10 te houden waarom? De controlword cycle is voor cds nl exact 10 seconden.

Zet je dit nu op 11 dan komt de volgende controlword aan die in cyclepatroon valt maar die kan niet in het slot omdat oscam daar nog de oude ecm van 10 seconden terug in vasthoudt (precies een seconde te lang dus). Die nieuwe ecm die we eigenlijk wel willen toelaten krijgt dan een afwijzing of wordt aan een nieuw slot geassigned (indien beschikbaar)

Maar nu komt het, een andere zender wordt aangevraagd, exact seconde later, die oude slot is dan inmiddels vrijgegeven en voila een nieuwe zender met nieuw ecm zit in dat slot.

Ik heb hier lopen testen met 10 en dat loopt prima, precies op moment dat nieuwe ecm in sync met controlword cycle aankomt voor die zender die in slot zit is datzelfde slot ook weer vrij. Het is haast niet mogelijk dat er een nieuwe zender zich daar tussenperst.

 

Enfin, wellicht moet er nog iets toegevoegd worden: srvidhold time. srvid gaat in slot, na ratelimit seconds (10) wordt ecmunique niet meer gecontroleerd en wordt voor dit srvid in dit slot nieuw ecm geaccepteerd. Echter er mag gedurende 5 seconden geen nieuw srvid meer in datzelfde slot. Hierdoor voorkom je denk ik dat op een drukke oscam server een nieuw kanaal aanvraag een lopende decodering verstoort en zich ertussen perst en slot wegkaapt.

 

Stel dat je nu overschakelt naar andere zender dan zal oude srvid niet meer aangevraagt worden en wordt slot na zeg maar 5 seconden vrijgegeven en gaat nieuwe zender erin.

 

Eens kijken of ik dat er vlot in kan plakken ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil wel testen maar wat is het handigst om in te vullen in die srvid hold in seconds.

 

En cooldown gebruiken we die ook met de canal digitaal kaart ? Gebruik inmiddels al wel ecm unique en 4 /10 ratelimit.

 

Dus extra instellings tips zijn welkom want word beetje moe van kaart die locked door multicrypt kanalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil wel testen maar wat is het handigst om in te vullen in die srvid hold in seconds.

 

En cooldown gebruiken we die ook met de canal digitaal kaart ? Gebruik inmiddels al wel ecm unique en 4 /10 ratelimit.

 

Dus extra instellings tips zijn welkom want word beetje moe van kaart die locked door multicrypt kanalen.

 

Als je de link goed had gelezen had je het volgende kunnen zien staan

 

ratelimitecm = 4

ratelimitseconds = 10

srvidholdseconds = 5

ecmunique = 1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de link goed had gelezen had je het volgende kunnen zien staan

 

ratelimitecm = 4

ratelimitseconds = 10

srvidholdseconds = 5

ecmunique = 1

klopt was mijn fout mijn excuses.

 

Tot nu toe loopt het zeer goed moet ik zeggen hopen dat morgenavond nog steeds goed is .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom de 'srvidholdseconds' op 5, 2 lijkt me toch al voldoende? Waarom 5 hele seconden wachten, om een nieuwe srvid toe te laten? Is niet echt zap-vriendelijk. Het gaat er toch om dat een nieuwe srvid zich er niet tussenperst, dus een hold van enkele seconden (of zelfs 1 sec.) is in mijn ogen voldoende?!

 

Of zie ik nu iets over het hoofd?

aangepast door DBdrug
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk inderdaad je daar gelijk in hebt. Ik weet niet hoe precies alles op 10 seconde zit. Zou dat precies 10 seconde zijn, heb je gelijk. Zou het precies 10 seconde zijn, zou de optie ook niet nodig zijn. Ik denk echter dat de praktijk net iets zal afwijken en kan de optie toch wenselijk zijn, maar 5 seconden is denk ik ook niet nodig.

 

Nu word er voor de cooldown ook een waarde opgegeven, maar je kunt dat zelf bijstellen. Ik denk dat je dat hier ook moet proberen.

 

Gr.

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ The Parasol ;

Volgens mij kan cooldown nu uit oscam gehaald worden deze functie lijkt me nu totaal overbodig geworden en neemt alleen maar extra balast in beslag :)

 

Tevens is het belangrijk dat je onderstaande instelling gebruikt:


ratelimitecm = 4
ratelimitseconds = 10

srvidholdseconds = 5
ecmunique = 1

Ik draai al vanaf het moment dat de eerste 3 opties beschikbaar kwamen zonder lock met de nieuwe functie werkt het nog niet zo heel goed maar dit is een "experimental" In mijn ogen de beste ooit :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ook ik heb het nu 1 dag draaien en hel lijkt nu goed te gaan. Ben op dit moment aan het testen met een srvidholdseconds=3  kijken of er verschil in zit.

Laat het weten als het goed is gegaan vanavond

VU+Duo2 (2xs2+2xDVBC) (OpenPLI) + Vu+ Solo SE v2 (Dual C) (OpenPLI) + DM800HD se (OpenPLI 4.0) + DM One UHD Combo

Triax 80CM Multifeed  (13-19-23-28)  Ziggo (Full Package)  

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor alle getalletjes: allemaal uit mijn dikke duim. Het zou wel heel toevallig zijn als dat de optimale instellingen blijken te zijn.

Ik heb ze expres variabel gemaakt zodat je zelf kunt experimenteren en tot een optimaal resultaat kunt komen voor jouw specifieke oscam gebruik.

 

Die 5 holdtime mag gerust lager. Ik verwacht zelfs dat die voor sommigen prima op 0 gezet kan worden.

Het is allemaal afhankelijk van je gebruik en hoeveelheid aanvragen die er binnenkomen.

Cooldown gaat er echt niet uit. Als je het niet gebruikt of nut niet van ziet zet je het maar gewoon op 0,0 en dan is die gedisabled.

 

NB holdtime 0 = disabled / geen holdtime. Wellicht is 1 seconde al genoeg om gewenste effect te krijgen om te voorkomen dat een ander srvid zich in slot nestelt.

aangepast door theparasol
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...